Show hier je GDR/DDR horloge!

Ja hoor, gooi er maar bij!! :slight_smile:

1 like

Is de kast van een W Ancre ook Duits?

Geen idee waar ze de kast vandaan hebben. Veel kasten zijn door meerdere merken gebruikt. Dus kan maar zo.

1 like

Dit klokje dus met een PUW 1560 automatic aan boord.
De dagschijf is vervangen door een Nederlandstalige en men heeft toen
voor het gemak het siervenster ook maar zoek gemaakt :grin:
Maar dat maakt niet uit het klokje was van mijn opa, ik bewaar het goed
en het loopt nog uitstekend.

Maar ik heb dus geen idee of het in Duitsland gemaakt is.

1 like

3 likes

Een paar Aseikon horloges. Ook uit de DDR

2 likes

Dacht even dat je enkel goedkeuring wilde voor dit topic.

Het is iig een Zwitsers merk, maar wellicht dus met onderdelen vanuit DE. Zou goed mogelijk zijn aangezien er verder geen swiss op staat.
Iig een leuk horloge, met name ook door de dagring. Al helemaal omdat deze van je opa is geweest.

1 like

Ik meen dat dit topic gaat over Oost Duitse horloges.
GDR=DDR

2 likes

Da’s helemaal waar maar ik wilde wat meer weten over de herkomst van bovenstaand horloge.
Ik zal even een topic op ‘vintage’ aanmaken.

Grt.

1 like

Klopt, maar zoals je kan zien wilde iemand enkel even de oorsprong achterhalen en kwam door het uurwerk hier uit. Moet kunnen toch,… :slight_smile:

Hier ook een Ruhla mondphase

3 likes

Ik zag net deze post voorbij komen en heb nog een geinige Ruhla quartz uit de GDR.
Ik heb weinig met dit horloge en ligt al lang niets te doen (weet ook niet of het loopt, denk het wel), snel even een foto geschoten.
Mochten er liefhebbers zijn, stuur me even een PM, dan stuur ik em op :+1:

2 likes

Bitunia…ook met Ruhla uurwerk

3 likes

En een Cortina met Ruhla uurwerkje

3 likes

‘Wat had je willen dragen vandaag, GDR-editie’.
Gisteren deze misgelopen in een veiling. Heeft iemand ervaring met deze chronografen en info over de kwaliteit van de uurwerken die erin zitten?

3 likes

Beste, die Bifora, wat voor type is dat? Echt ongelofelijk mooi!

1 like

Leuke klokjes om te zien en te dragen met “stoere” DDR uitstraling.
Ooit nog een wijzerplaatje gescoord maar weet nog steeds niet welke van de twee ik 't leukst vind.

4 likes

De zwarte is mooi met de groene dots. Wat zou zo’n horloge mogen kosten in goede toestand?

Ook met Ruhla penanker uurwerkje

2 likes

Geen idee, ken ze enkel als Bifora 115. Ik heb ook nog een automatische variant. Zal morgen eens een foto proberen te maken…

6 likes