Show hier je horloges met LCD en LED display

Bedankt! Heb instructies inmiddels gevonden op ani/digi temp vintage website…nu uitvogelen😉

1 like

Zelfde eenvoud die je van Leica kent zo te zien :wink:

1 like

Een scherp oog voor detail :ok_hand:

Ogen met ingebouwde zoom en een noctilux neus - dan krijg je net wat meer :wink:

Jij gaat me toch niet vertellen dat je een Noctilux hebt hè?
If yes, dan schieten we meteen het pb circuit in en gaan we uitgebreid praten met elkaar.
Misschien mag ik dan ook het non plus ultra fototoestel van jou lenen: de Monochrom 262. Of heb je die niet ? :grin:

1 like

haha - niet echt die combinatie dus. Chrome M4 en een chrome summicron zijn mijn herinneringen aan het analoge tijdperk, daar houdt het zo’n beetje op met de gelijkenis

1 like

Casio Surfing timer 906 DW-402.
Wat eerder in dit leuke topic gespot en plotsklaps verliefd geraakt. Ik wist niet dat digitale horloges (zo) leuk konden zijn. En ja, ik heb er een op de kop kunnen tikken, uit 1991 las ik ergens.

Alleen, dit is m’n eerste digitale horloge en ik zit hier te klooien met de bediening. Iets teveel knopjes en functies voor mij als digitale beginner. Een manual heb ik nog niet gevonden en ik word een beetje gek van het alarm, hoe gaat dat kreng uit? Volgens mij las ik dat iemand een manual gevonden had. Wie o wie?

En dan nog iets, er is een klein maar essentieel stukje af van een van de lugs. Kunststof kast en lugs, maar het metalen schroefje zit er nog in, zie de foto’s.
Is er soms iemand hier die handig is met kunststof? of die me een reparatie advies kan geven?
Bij voorbaat dank.

3 likes

Zoeken op module 906 kan helpen, en hopen dat je een donor kan vinden?

Deze heb ik net binnen, “broken for parts”.
Beetje batterij contacten schoonmaken en een watte staafje met contact spray over het circuit lijkt te werken. Nog wel later verder schoonmaken, zit nog veel DNA van de vorige eigenaar op.
Lekkere dikke jaren 70 casiotron, wel moeilijk op de foto te zetten.



6 likes

Mooie vangst!🖒

Die LCD dingen zijn wel verslavend zeg… :pensive: Ik zit nu te twijfelen een mooie Seiko over te laten vliegen.

4 likes

Doen! Het is leuk spul, en steeds populairder aan het worden.

2 likes

Evening swap naar de Timex 80 …

Fijne avond :slight_smile:

3 likes

JIj hebt hem vast ook al wel gezien op SCWS :stuck_out_tongue:

Nee? Ik kijk wel ff :smile:

@koekoek 0634? Ander polarisatie filter op de voorkant van het LCD en fan is ie al stukken mooier.

1 like

Pas op…straks is tie weg!:joy::joy::joy:🖒

Jep die! Geen gekke prijs opzich, dus lastig om hem dan te weerstaan :wink: Is dat duur zo’n filter vervangen?

Vooral heel eng, met mesje tussen LCD en filter gaan. En ff zoeken naar juiste materiaal. Kijk ook eens op newdwf.com

Bedankt voor de info. Klinkt wel erg gevaarlijk ja :anguished: Hij is in ieder geval nog in draagbare staat. Tijd genoeg om dat even rustig allemaal uit te vogelen dus.

Hij komt in ieder geval deze kant op gevlogen!

3 likes

Mooi modelletje - zeker de moeite waard om er iets van te maken lijkt me!

Timex is imho een classic voor de LCD liefhebber. Maar dit is best een jonkie voor jouw doen toch? Kom 'ns op met je verborgen juweeltjes man :wink:

Zoiets?

2 likes