Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Ai das zuur zeg

Sinds kort ook eigenaar van een zakhorloge. Met handtasje nog wel. Dus mag ik hem hier ook laten zien :smile:

Fijne dag!

11 likes

Wolf teeth ! :heart_eyes:
and 8 adjustements… :stuck_out_tongue:

Die heb ik ook nog ergens liggen:

Helaas alleen het uurwerkje; kast is waarschijnlijk ooit in de smeltoven beland. :persevere:

6 likes

Hier mijn collectie:

10 likes

Mijn NA’s uit de verzameling ook maar even showen dan :rofl::

Twee Minerva timers, de eerste met een sonar/asdic anti duikboot wijzerplaat, gebruikt door de Koninklijke Marine (zie ook hieronder het NA topic dat ik gemaakt heb) en nummer twee met een zgn Yachting functie, gebruikt tijdens zeilwedstrijden

6 likes

Leuk zakhorlogestandaard op de kop getikt.

6 likes

Alleen de ketting is er nog… ombouw naar armband, maar zelden gedragen omdat je overal aan blijft hangen.

Niemand weet waar het horloge is gebleven…

Jammer, had deze er wel bij gewild.

Onlangs deze Ancre gekregen van een buurman! Echt nog zo goed als nieuw.
En loopt als een zonnetje👍
Door hemzelf vroeger gekocht bij de Hema.

Ben erg benieuwd naar het uurwerk maar zie geen scharnier oid zoals de “oude” zakhorloges.

4 likes

Moderne zakhorloge bestaan ook zonder charnier. Je moet kijken rond 6 uur, of 10 of 2 als er geen streepje is tussen de deksel en de kast om een mes erin te duwen en de deksel uit clipsen :wink:
Hoe groot is de horloge ?

1 like

Buitendiameter van 50mm

1 like

Ik heb vele mooie zakhorloges gezien in dit topic.
Laat ik er ook eens eentje zien.
Wat op het kaartje staat is alles wat ik er van weet.

Maurice

3 likes

Prachtig uurwerk ! Ik kan het niet helemaal lezen maar is het merk Tissot Freres ?

1 like

Ik heb deze IWC cal 52 gemaakt voor de Italiaanse Spoorwegen, Rete Mediterranea ( klinkt nog wat mooier :grinning: )!

P1020573|690x460


5 likes

Het is inderdaad een Tissot, wat destijds officieel “Charles Tissot Favre Locle” heette.

Hier mijn 3 oudjes , Minerva stopwatch perfect lopend, LIP 433 opwindveer werkt niet of zit er niet meer in :slight_smile: & en een Nacar railroad? soviet swiss made volgens mij ligt balans er vrij los in…
Meer info is welkom ;)allen of een van de drie mogen tevens in de ruil tegen eventueel leuk horloge(s)

2 likes

Bij de Lip ontbreekt ook het klapdeksel. :roll_eyes:

1 like

Dank voor je antwoord. Is dit dan ook een Tissot ? Ik kan nergens een merk ontdekken.

3 likes

Tissot maakte in die tijd nog geen manufactuur uurwerken, dus het is een ingekocht kaliber dat ze dan volgens mij wel zelf decoreerden.
Degene die jij daar post lijkt inderdaad sprekend op de mijne dus dat kan best hetzelfde merk zijn. Moet nog eens het grote Tissot boek er op naslaan, misschien kan ik vinden welk merk uurwerk dit is.

Echte new old stock Roskopf uit de jaren 30. Zelfs het douane loodje hangt er nog aan.
Loopt zeer goed.

13 likes