Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Geinig, doet mij ergens een beetje denken aan die Raketa Divers

(die ik overigens echt heel erg vet vind)

Ja toch vind ik dit heel raar staan, ik zou als (leek) denken dat het relume is.

6 likes

Ik snap je twijfel dan wel inderdaad.
Vooraf heb ik ook niet bij Favinov geïnformeerd of de plaat wel zou passen.
In de oudere komandirskies zijn ook de ringen waar je het uurwerk in vast zet wat smaller dan bij de Amphibia.
De nieuwere modellen die dezelfde kasten hebben als Amphibia’s hebben dat niet geloof ik.

1 like

Mag ik deze even onder de aandacht brengen, gaat tenslotte over mijn Rus uit 1941.

3 likes

Mooi ding hoor volgens mij ook een prima Russische kwaliteit.
En die Russen willen vaak ZO nauwkeurig lopen.

Het zal dit uurwerk wel zijn.
Ik zie drie mogelijkheden voor speling en rammelen:

• slijtage op de rotor, daar is niet veel aan te doen behalve vervangen.

• het lipje waarmee de rotor bevestigd is op de as zit los

• de schroeven met metalen plaatjes waarmee het uurwerk in de kast is gemonteerd zitten los of verkeerd om

De laatste mogelijkheid is het meest waarschijnlijk en kan je zelf wel oplossen

4 likes

Weet iemand hoe dat zit bij deze?
Wel een ‘nieuwe’ kast maar ook een messing kast…

2 likes

Heb even de Amphibia onder handen genomen :fire:

2 likes

Is inderdaad een nieuwe kast maar ken dit model nog niet. Laat me graag overtuigen maar om een of andere reden is de Amphibia altijd favoriet boven de Komandirski’s. Heb de Komandirski wel eens gemod voor een cadeautje (minder kostbaar) maar vind het 2414 caliber van iets mindere kwaliteit, minder fijn om aan te werken dan aan de 2416. Zie hier ook meer Amphibia mods dan Komandirski mods. Gebruiken jullie de Komandirski’s voor mods? En met welke reden?

2 likes

Ik verkies eigenlijk de komandurskie… niet om te modden maar gewoon om dragen. Het idee van handmatig opwinden vind ik zalig.

Nu voor het eerst hoor, normaal altijd Amphibia’s. Reden: messing kast. Zoutzuur :sunglasses:

3 likes

Op 17 augustus 1977 bereikt de op atoomkracht aangedreven ijsbreker Arktika als eerste oppervlakteschip de Noordpool.

7 likes

Ja dat is natuurljk wel een interessant experiment.

1 like

Vandaag op sjiek. Logisch dat de Dao Royal Boctok mee gaat. Iedereen fijn weekend.

11 likes

Hij blijft lekker knallen zeg! Mooi.

2 likes

6 likes

Was erg leuk om te lezen! Bedankt @anon53002072EV en veel plezier er nog mee.

1 like

Guys, heeft er iemand nog een 22mm stalen band voor een 110 kast? Krassen of doorleeft geen probleem, hij gaat toch door de flame thrower :fire::fire::fire:

4 likes

De originele is dat ok? Ik dacht van wel. Mag je zo hebben dan. 100 kast denk ik? Maar zal ook niet uitmaken denk ik.

1 like

Weer eens de Flugkapitän.

6 likes

Super! Dat past perfect. Ik stuur je zo een PB.

1 like

Ben vandaag flink aan het opruimen geweest. Zojuist een goed werkend mechanisme voor een Poljot 3133 met NOS wijzerplaat en wijzers in het blauwe deel geplaatst. Mocht iemand belangstelling hebben… Veel goedkoper dan op eBay.

Nog niet geplaatst, maar mag wel weg, is een originele zwarte wijzerplaat. Niet smetteloos, maar in de kast en op het oog ziet het er goed uit. Ik dacht, laat ik het eerst hier even zien voordat deze ook naar het blauwe deel of de baai gaat.

3 likes