Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Vrijdag Vostok

13 likes

11 likes

Vandaag de suba dude op mesh gelegd :sunglasses:

11 likes

16 likes

Thanx voor deze tip, deze site is handig(er dan de app die ik tot nu toe gebruikte)!!
Ik wacht al sinds 1 april op een Zaria uit Oekraïne! Ik had er twee onderweg uit Oekraïne, één voor mezelf en één voor m’n zus; die van haar was een week later besteld en heeft de mijne ruim ingehaald! Ik houd goede moed: na een maand onvindbaarheid op de tracking radar was er eergisteren ineens weer ‘nieuws’: ‘Netherlands, presented to customs’ :grinning::crossed_fingers:

1 like

Verder vandaag ook een Russinnetje, schaamteloze crosspost :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Staat hem goed :ok_hand:t3:

Vandaag toch maar besloten om een Rus aan te schaffen :blush:
Een Komandirskie op rubber :crazy_face:

https://soviet.market/upload/resizer2/15/e76/e760200f82acf3ad979b63fbe47037b6.jpg

10 likes

Om de crosspost goed te maken hier nog een primeurtje. Ik had via eBay voor 50€ incl verzenden een kleine collectie vintage Russinnen verzameld. Deze kwamen eergisteren binnen. Na een beetje schoonmaken en wat bandjes wisselen (deels tijdelijke oplossingen) ben ik wel content :blush:

Deze vijf lijken allemaal goed te lopen. (Voor vintage klokjes dan hè, ik ben niet zo van de seconden per dag :stuck_out_tongue_winking_eye:) Ik weet dat ze zeker niet perfect zijn, maar voor mij hoort deze mate van gebruikssporen nog wel bij de charme van vintage.

Alleen de zesde, links op de tweede foto, wil niet blijven lopen… die hield na een paar uur op en doet nu niets meer :confused: Ik was gevallen voor de dial en het aparte cijferfont en had er voor de zekerheid (vooruitziende blik??) twee besteld: de linker heeft de gaafste dial en case en de rechter loopt. Misschien dat ik nog probeer de linker op gang te krijgen, maar anders ga ik eens kijken of ik van deze twee samen één zo mooi mogelijke kan maken!

Zo, dat was maar weer eens mijn ‘feminine intermezzo’ tussen alle stoere vostoks en kommandirskis! Dank voor jullie geduld :innocent:

14 likes

De Russinnen komen al per 6 het land binnen. Via Frankrijk. :grin:

Mooie set Lena! Weer wat te hobbyen.

2 likes

Nou dat is goed nieuws. Die van mij staat nog steeds op released from russia. Al vanaf 3 april :sleepy:

1 like

Ik zal met je meeduimen!!

1 like

Het is bijna een invasie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

In het noorden is nog ruimte. Ken ene Ludmilla uit Steenwijk. Onze lerares Russisch. :grin:
(Volgens mijn vrouw heten ze allemaal Ludmilla, ze is een keer in Rusland geweest) :wink:

2 likes

Ik zou ze allemaal een naam geven.

Anastasia
Yelena
Olga
Natalia
Anna
Tatiana

2 likes

Valentina?

Lena kan ook trouwens. :+1:

2 likes

Gelukkig woon ik in het ruime noorden dus laat maar komen!

1 like

:joy: hilarisch! Dan moet ik wel zien te onthouden welke naam bij wie hoort… :scream: En @Omega_73 Lena is dan gereserveerd voor de eerste Russin in mijn collectie die ik met heel veel plezier draag:

5 likes

Met de prijzen van Russische dameshorloges is verzamelen nog leuk!

1 like

Precies, een hoop lol en geen dikke deuk in de bankrekening. Zo durf ik wel wat gokjes te wagen. Dit zestal was van een eBay handelaar die niet erg snel en in zeer kort en krakkemikkig Engels communiceerde. Toch maar gedaan, het lag (ondanks corona) binnen een week in m’n brievenbus en zoals gezegd, 5 van de 6 lijken uitstekend te lopen. Niet slecht!

2 likes