Show je in-house uurwerk, eh, vooruit... show je uurwerk dan.

Dank!

Die doet z’n naam eer aan. Het is bijna pure steampunk. :slight_smile: :+1:

3 likes

Pierce cal 134

1 like

In-house hoeft niet perse van mij, maar na een bepaald prijspunt is 't voor mij wel een afknapper wanneer het niet zo is.

5 likes

Ik kan je van harte de Telegraaf aanbevelen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Waltham, ook met hun eigen uurwerken.

2 likes

Hier sluit ik me bij aan.

3 likes

Nog maar een paar uit de collectie:

Tissot cal 19.4:

Tissot cal. 21.7:

Tissot cal 27

Tissot cal. 38.2:

Cal 40.5 had ik hierboven al laten zien :sunglasses:. Een cal 43 moet ik ook nog een keer hebben, maar je kunt vast wel ongeveer bedenken hoe die eruit ziet. :sweat_smile:

3 likes

Voor mij is het belangrijkste dat er op het uurwerk “Seiko” staat (en op de rest van het horloge ook trouwens). :wink: En dan zelfs nog het liefste 1 speciaal kaliber van Seiko. :nerd_face: Maar dat is dan eigenlijk puur vanwege het ontwerp van de horloges zelf. Ik heb liever een horloge met een simpel chrono uurwerk of een duiker met simpel uurwerk dan een grand seiko met een bijzonder uurwerk. Maar ik vind het wel mooi van Seiko dat alle uurwerken manufactuur zijn.

1 like

image

2 likes

Alle met “in-house” uurwerken :wink:

1 like

Yup.

Sterker nog…

:rofl:


1 like

Ik vind het toch gaaf als een horloge een manufacture uurwerk heeft, geeft mij net iets meer beleving.

Ik vind het vooral gaaf als er uurwerken worden gebruikt met een duidelijke visie of innovatie.
Dit geldt niet alleen voor de bekende iconische/historische uurwerken maar zeker ook voor het moderne spul.

9300cal van Omega bijvoorbeeld, dit is toch een kers op de taart!

4 likes

4 likes

Kan die foto niet zien

Dat ziet er indrukwekkend uit

De mods hebben 'm verwijderd. Want ja. Zo gaat dat tegenwoordig.

Het is een mooi goudkleurig uurwerk met cotes de geneve er op, blauwe schroeven, een juweeltje hier en daar. Google de 9f maar eens. :slight_smile:

1 like

Aha dat is jammer. Het is zo’n GS quarts uurwerk? Ziet er best goed afgewerkt uit.

Hij staat er gewoon hoor… tegel 12