Smiths Everest

In een ander topic valt eea te lezen over de geschiedenis van de naam. Gewoon een handig verhaal van Eddy van Time Factors. Ik vind het een geinige herintrede in het 36mm segment, verder gewoon een ripp off natuurlijk. Nog wat oude DStraps liggen hier (vroeg in Olaf zijn bandenmakers carrière), one piece NATO’s. Blauw of bruin, ik ben er nog niet uit.

8 likes

Blauw !

Ik ben er nog niet helemaal uit waar die op gehommageerd is (bestaat dat woord?).
:thinking:

Maar ik zou zeggen: het blauwe bandje.

1 like

@Capibara Een Explorer lijkt me

Ik wel, laat maar weten als je klaar bent voor mijn kritieken.

1 like

Kritiek ervaar ik vaak als aanbeveling :slight_smile:

2 likes

Oh ja, deze kwam erbij (en een metalen band, maar daar heb ik even geen zin in)

Een explorer?
Dat had ik nou echt niet verwacht :wink:

5 likes

Hoewel natuurlijk persoonlijk, adviseer ik bruin. Het staat top en de kleur verveelt (mij althans) niet.:ok_hand:

Leuk horloge trouwens.:+1:

1 like

de theorie (marketing) van Eddy Plats/time zone,

die de rechtmatige voortzetter is van dat andere horlogemerk wat Sir Edmund Hillary om de pols had toen hij als eerste de berg Everest bedwong. (Oh ja, er ging ook een Rolex mee. Die geen Explorer was, zoals die later bij zijn introdcutie aan deze memorabele klimtocht is gewijd). Dat maakt het best een beetje grappig, dat er een 1016 nieuw gemaakt wordt met ‘Smith’ en ‘Everest’ op de wijzerplaat.
Jij roept altijd dat je niet van verhalen houd (ok, kort door de bocht maar Moonwatch, en bv over die Patek van de veteraan in een POW kamp e.d.) maar ik vind historie en verhalen wel leuk.
I’ve also read reports that Rolex was a sponsor of the 1953 climb. But other reports refute that claim, saying Smiths was in fact, a sponsor. Would both brands have been sponsors? Two watch brands? That would be hard for me to believe, but it could be so. Regardless, it’s obvious that watches of both brands were present on the historic climb.

met dank aan @Hieronimus

4 likes

even een linkje, net iets minder warrig en meer context dan deze kale quote :slight_smile:

Een Nato staat hem vreemd genoeg niet in mijn ogen, een tweedelige band lijkt me mooier.

2 likes

Toch knap hè, om een grote populatie te laten denken, dat Sir Edmund Hillary met een Rolex Explorer om de pols naar boven is geklommen terwijl het waarschijnlijk een Smith was en de Rolex Explorer er pas later naar is vernoemd…:thinking:

Maar goed, bruin dus.:grin::+1:

3 likes

Sarcasme kan wel eens gemist worden :smile:. Excuses :slight_smile:

1 like

Leuk horloge. Halverwege dit jaar zou er ook een 36mm met rivet band komen. Met normale gesp want de huidige is 2x het formaat van het horloge.

1 like

Nou, ik ben benieuwd of ze ook nog aan een eigen topper hommage zullen gaan brengen…:sunglasses:

5 likes


Deze gaat komen samen met een witte versie van de huidige.

2 likes

Mijn stem gaat naar de blauwe!

1 like

Hee, bedankt voor het onder de aandacht brengen. Ik zie net een handwinder voorbij komen die erg tof is, en een mooi alternatief vormt voor de CWC.

6 likes