Vandaag via een IG contact dit horloge gezien.
De “Smiths everest expedition prs-25w”. Zelf ben ik niet op de hoogte van dit merk en model maar toch heeft het wel wat. Wordt gemaakt in Engeland door dezelfde time factor fabriek dat vroeger speedometers maakte voor de mini Cooper en Jaquar.
Smiths horloges komen uit de koker van Eddie Platt, waar bijvoorbeeld ook Precista vandaan komt, zijn bekendste merk denk ik. Zeker hier op HF.
Het “nieuwe” Smiths zoals verkocht door Time Factors heeft echter geen enkele connectie met de horloges zoals die door de Smiths Group plc geproduceerd werden tot eind jaren 70.
Maar het zijn kwalitatieve hommages aan oude iconische ontwerpen. Vaak onderwerp van discussie…net als bij de andere bekendere hommages
Grenzen gaan net weer open, over 8 dagen sowieso douane, als het daar net zo beroerd gaat als hier, heb je daar nog net btw betaald, om hier weer een aanslag te krijgen. Ik zou wachten tot na 1 januari.
Ik vermoed dat moment van aanschaf bepalend is maar zeker weten doe ik dat niet. Desalniettemin zou ik op dit moment ook even niks bestellen ivm lange levertijden.
Ik heb er een gehad, zeker een mooie horloge die netjes afgewerkt is, ook de bracelet.
Het enige waar ik mij aan stoorde en de reden dat hij weggegaan is was het rotor geluid van de miyota 9015 (gekend probleem / producteigenschappen). Als jij je eigen daar niet aan stoort dan heb je een geweldige horloge voor een interessante prijs.