Mijn sollicitatie was niet met jasje, al deel ik uw mening niet dat dit niet kan maar dat is een andere discussie.
Maar tot op heden heb ik mijn sub nog niet gecombineerd met een pak, en ook geen geld om daar wel een passend horloge bij te kopen. Nu eerst weer even sparen.
verkeerd geplakt … maare gewoon dragen wat je wil, swatch, een string, een sub, niemand die het ziet…
Ik zou het gewoon niet doen. Dan heeft het in ieder geval ook geen nadelige gevolgen. Het horloge heeft, lijkt mij, geen toegevoegde waarde bij het gros van de gesprekken.
Als je je schaamt voor je sub, kun je hem beter helemaal in de kluis leggen. Dragen dat ding! Ook bij je sollicitaties, tenzij je natuurlijk op zoek bent naar een passende plek voor je taakstraf…
Ps toevallig gisteren een intake gehad met de SMP om de pols, keurig pak aan met dasje natuurlijk. Het horloge viel de interviewer op en voor ik het wist zaten we fijn te keuvelen over horloges. Of ik de klus heb gekregen? Ûh, dat weet ik nog niet!
Als ik al ergens naar toe zou moeten met een pak
Dan ga ik al niet
Ik moest meteen weer denken aan dit topic, om onverklaarbare redenen.
Het is afhankelijk waarvoor je gaat soliciteren maar over het algemeen zou ik zeggen niet de sub. Draag een onopvallend horloge. Onbewust zal men er op letten als je een opvallend of bepaald horloge aanhebt en onbewust zal er dan een bepaalde, meestal foutieve, mening over je gevormd worden zelfs al was het gesprek goed.
Raar maar waar
nekhaar stijgend dat woord… een klik gesprek… zou zo bij ons kunnen zijn…
Zou me niet schamen voor het horloge dat ik die dag om de pols draag your choice and game tijdens het solliciteren
Exact!
DISCRIMINATIE!!!
Boeit allemaal niks. Ik heb nog nooit iemand wel of niet aangenomen op basis van het horloge. De dag dat ik dat ik dat wel doe, is de dag dat ik hoop dat iemand me even een tik op de wang geeft.
Wat niet wil zeggen dat ik je smaak niet beoordeel. En als je een Sub bij een pak draagt, is het mij we duidelijk dat je van esthetiek weinig kaas hebt gegeten
Ik heb laatst iemand afgewezen omdat ze haar haar zelf verfde. Ik heb die reden niet op papier gezet, maar ik kan daar niet tegen. Dat ziet eruit als half werk en iemand die haar zaken niet op orde heeft.
Edit: ooooohhhh wat heb ik daar een fucking hekel aan. Bah.
Zoooohoooo, mooie Daytona
Ja ja, ik heb het al gemaakt in het leven, nu jullie nog jongens.
Ehhh U komt bij ons solliciteren
Oh ja…ehh… let’s continue where we left off.
Het was een interne sollicitatie…
Bij een sollicitatie zou ik altijd een classy vintage dragen.
Can’t go wrong there.
Edit @HanDavinci: Ja die heb ik wel.
En als de sollicitant over degene bij wie hij/zij solliciteert zn horloge begint te praten??
De werkgever van mijn vrouw houdt tegenwoordig “balansgesprekken”… Pfffff. Mag ik een tijltje…
Je kunt je oprecht afvragen of je er iets mee gaat ‘winnen’ door de Sub wél te dragen. Ik denk dat je er alleen maar iets mee kunt verliezen (bijvoorbeeld vooroordeel) tov een onopvallend horloge… neem je dat risico voor lief: draag vooral wat je wilt! Sub onder dat pak and go!!!
Was ze voorheen Colorstyliste bij een kapper?