Wat voor een horloge voor klik gesprek?

Hallo iedereen.

Volgende week klik gesprek binnen zelfde bedrijf waar ik nu werk (Groot bedrijf met landelijke bekendheid). Ken de afdeling niet en diegene waar ik het gesprek mee heb ook niet. En nee niks om hebben is geen optie. man man waar maak ik me druk over… :pensive:

Wellicht dat horloges ter sprake komen. Aangezien huidige leidinggevende wel dingen meegeeft aan diegene en het is op mijn afdeling bekend dat ik horlogegek ben.

Wellicht dat ik een colbert aandoe echter dat weet ik nog niet zeker ben normaal niet zo een pakkenmens.

Ik twijfel tussen de volgende horloges.

  • Rolex Explorer 1 (2016) Misschien to much voor een eerste kennismaking. Kan wellicht ook later nog? Of gewoon doen omdat het kan en omdatdieoveralbijkanhorloge is?
  • Mondaine Quartz. O zo ‘simpel en basic’ maar toch een horloge met een verhaal.
  • Nomos - Orion 35. Omdat die zo plat is wellicht beste keuze als ik colbert aandoe?

Meningen zijn welkom ( Andere smaken die ik nog in de kist heb: Polar hardloop horloge maar dat word m sowieso niet, Meistersinger- Salthora en Eterna Kontiki - Blue.)

3 likes

Goede arbeidsvoorwaarden als je werkgever ook al helpt zoeken naar een partner.

1 like

wtf is een klik gesprek ???

5 likes

Ja, daar ben ik ook beieuwd naar…

Doel van het gesprek kan ons helpen je advies te geven.

De NOMOS omdat die mooi past bij pak/ colbert en simpelweg een prachtig horloge is. Ook een sympathiek merk. Succes!

4 likes

Ik heb jaren in recruitment gewerkt en ben daarnaast iemand die gevoelig is voor hoe een ander zich voelt. Ik pikte het meestal op als er iemand tegenover je zit, die naast gezonde spanning, onrustig was.
Een tip: Wees te allen tijde jezelf!

Dus als je je niet gemakkelijk voelt in een colbert, dan doe je dat lekker niet aan. Iemand die jou daarop beoordeelt hoef je sowieso niet voor te werken toch?

Wat betreft je horloges, zelfde verhaal. Doe lekker om waar jij je prettig bij voelt. En wellicht heeft de ander ook een mooi horloge, dan is de klik er waarschijnlijk ook sneller.

Succes man!
Laat je weten hoe het is verlopen?

Edit: Klik gesprek is een gesprek dat je wat meer informeel met elkaar voert om te bekijken of je elkaar ligt. Of er dus een klik is tussen personen. Als je je anders voordoet, kan er vaak overigens geen sprake zijn van een klik.

6 likes

Geen idee wat een klik gesprek is. Ik zou echter de Meistersinger doen. Met een einzeiger heb je altijd wat om uit te leggen / over te praten…

2 likes

Wat ik begrijp is een klik gesprek een gesprek met een mogelijke nieuwe werkgever, zonder dat die je CV of iets dergelijks ter beschikking heeft. Een gesprek met als doel te kijken of het “klikt”.

Ik word zo moe van die onzin. :astonished:

Ik zou dus vooral jezelf bllijven.

3 likes

Een klikgesprek is toch zoiets als aftasten of je binnen een team past? Misschien zitten er nog wel meer horlogefans. Altijd leuk om te weten te komen.

O ja ik zou voor de explorer gaan, toepasselijker kan niet

4 likes

Nomos of Meistersinger en succes gewenst natuurlijk !

Scherp!!:joy:

1 like

Een klik gesprek is inderdaad geen uitgebreid sollicitatie gesprek maar bij ons puur een 10 min gesprek om te kijken of je in het team past om het zo maar te zeggen.

@RobinH. Zal ik doen

1 like

Dat is inderdaad heel scherp :slight_smile:.

Whahaha. ja dat zou een goede grap kunnen opleveren maja. Stempeltje en Rolex. Daarom ben ik er een beetje huiverig voor. Dus zou goed kunnen uitpakken of heel slecht. Ook al heb ik een onopvallende rolex

Klikgesprek :thinking: Zou wat voor mij zijn…en als het niet klikt? Einde oefening dan.
Maarre gewoon je Explorer dragen…je klik partner (:thinking:) heeft hoogstwaarschijnlijk geen idee en over de waarde al helemaal niet.

helaas heb ik de ervaring dat er ook honderden bedrijven zijn die zonder je te kennen een berichtje sturen dat je “niet in het profiel past”

:rage:

1 like

Ik hoop dat je in dat klik gesprek, wat het ook is, niet zo warrig over komt als je post…

Edit: Na het lezen van de comments, en daarna nog een keer jouw post: Wij hadden niet direct een klik… Tenzij je je explorer omhad, dan wel…

4 likes

Als je normaal dagelijks de Explorer draagt zou ik dat nu zeker niet laten. Geen probleem, lijkt me.

Theoretisch:
Het kan het onhandig zijn om een gesprek in te gaan met een “zéér status georienteerde manager” (je kent de types wel) met een Rolex. Als jouw klokkie duurder is dan het zijne, valt dat niet altijd in goede aarde. Maar kan me ook voorstellen dat je niet voor zo’n persoon wilt werken. Dat kan ik niet beoordelen.

Als je een Rolex hebt zou ik niet met een “mondaine quartz” gaan, maar pak dan een horloge met status, prijs mag best hoog zijn, welli ht van een onbekender merk waar jij je prettig bij voelt.

Succes!

2 likes

Gewoon de Explorer. Niks mis mee om te dragen bij zo’n gesprek.

1 like

ja pff heb ik ook ervaring mee.

Maar in dit geval is het zo dat ik al binnen ben maar ik wellicht naar een andere afdeling kan en daar krijg ik gegarandeerd bericht van.

Heb momenteel een over assertieve manager :innocent:. Mocht er op de afgesproken termijn geen bericht volgen heeft die binnen 5 seconden nadat ik aangeef niks gehoord te hebben zijn telefoon in zijn handen om navraag te doen.

Ik zal voor nomos gaan. Kwalitatief hoogwaardig en als je je manager met rolex tegen komt dan heb je al een aanknopingspunt zonder de risico om op zijn ego te trappen.