Speedmaster Professional with a twist

ik vind de Speedmaster lcd quartz ref. ST 186.0004 wel wat hebben.

Wesselink en Vreeker is écht een fijn adres. Ik verwacht mijn Seamaster 253180.00 spoedig terug van full-service :slight_smile:

Veel plezier met je mooie Speedmasters!

Ik had de nieuwe ‘re-issue’ om van de week. Een beetje bulky voor mijn smaak (en pols), maar ik weet nog wel een adresje waar je heel goedkoop een nieuwe kunt krijgen. Best of both worlds? (Of kitsch?)

Ik ben erg benieuwd hoe netjes ze zo een kast weer krijgen. Als er eenmaal aan is gepolijst, krijg je het materiaal niet meer terug dus zullen de facetranden niet meer echt scherp zijn lijkt mij…

Kzal je een foto tonen hoe messcherp ze zijn, die mannen hebben een lapideermachine, daar krijg je alles messcherp mee op een vooringestelde hoek

Wat is heel goedkoop? Ik houd me iig aanbevolen voor het adresje, wellicht dat ik het toch een keer (later?) ga proberen…

Gewoon voor een ‘echte’ gaan Logie, ik hou helemaal niet van die reissues… de tijden zijn toch veranderd? We staan verder qua technologie, design van deze tijden is anders,… waarom iets compleet uit zijn tijdsbeeld trekken? Het origineel is ontwikkeld als verbeterde ‘moonwatch’, de re-issue is ontwikkeld als… ja als wat eigenlijk?

Bleh hoe horlogehuizen dezer dagen nieuwe technologie in een ‘oud’ jasje stoppen, vaak nog zonder de uitzonderlijke technische capaciteiten van het origineel dus een schim van zichzelf. Hebben ze geen inspiratie meer om nu klassiekers te maken?

1 like

De magie van een lapideer machine messcherp.

5 likes

Ja daar heb je misschien wel een punt…

Knap resultaat, maar ik krijg toch de indruk dat er ‘diep’ gegaan is; dat kan je zien aan de brede gesatineerde rand langs de zijkant en het feit dat je in zijprofiel geen boogje meer hebt maar een boogje met in het midden een putje.

Het is maar wat je prefereert natuurlijk. Bij de mijne is de kast ook licht opgemaakt, maar erg licht zodat de boogjes nog mooi zijn. Aan de andere kant komen de meeste krasjes er bij mij dan wel nog door. Het is een keuze.

Je hebt nog een boogje hoor lijkt gewoon zo uit dit profiel.

Toppers hoor, die LCD heb ik iid nog nooit gezien.

Die lcd is prachtig, ben ik jaloers op.

En de Mark II ziet er perfect uit voor mij, kan geen verschil ontdekken met diegene die je mij vorig jaar verkocht en door Omega zelf werd opgemaakt. Zie hier

Kan je iets kwijt over de prijs die je betaalde bij W&V voor het opmaken van de Mark II?

Die lcd zal ongetwijfeld redelijk zeldzaam zijn, maar mooi…nou nee…

Scherp genoeg :grinning:

2 likes

Erg mooi Cody!

De gustibus …

1 like

Gaaf, die LCD (mk2 ook trouwens). Ik heb toevallig net een 186.0009 onderweg. Niet dat die zo tof is als de jouwe, maar ik begin wel een beetje een zwak te ontwikkelen voor oude high-end lcd’s.

De sunburst lijkt wel wat grof maar voor de rest zou ik ook kiezen voor opmaak van de kast
Voor de pursiten heiligchennis …
Heb er wel een NOS Racing dail in laten zetten omdat ik destijds ook nog een Speedy had
Geeft net iets meer “smoel”

Werkelijk waar… wat een prachtig horloge. Wat zou ik deze graag zelf bezitten. Groet, een jarloers HF lid