Stap voor stap

Sorry hoor voor t misverstand, echter ik vind op de een of andere manier het forum soms lastig in gebruik, en dan post ik snel wat, (onder nw topic) waardoor het nog vager voor de ander wordt…echter het horloge is nu klaar en daar gaat t mij om.
Had in vorige post het proces willen laten zien van mijn nieuwe horloge ter ere van mijn vader…jammerlijk (buiten de aankoop van het horloge) wrs het gemeenschappelijke doel gemist.

Hallo frodosreturn,

Het is me nu ietsjes duidelijker geworden.
Ik denk dat jij er al even mee bezig bent maar als buitenstaander is het moeilijk jou te volgen.

Wat is een Ro2 horloge :roll_eyes:
Wat voor uurwerk zit er in.
Door wie is het gemaakt.
Wat is de diameter van het horloge.
Welke materialen zijn gebruikt.
Allemaal vragen…

Deze eigewijze meneer, wel een vriendelijke overigens.

2 likes

Ah nu is me nog meer duidelijk :wink:

Een Nederlands horloge met een Zwitsers tintje.

Waar ik nu wel benieuwd naar ben is hoeveel nauwkeuriger zo’n 7750 uurwerk nu loopt met zo’n Shock System.

1 like

Niet, het ‘anti-schoksysteem’ zorgt niet direct voor een nauwkeuriger uurwerk. Vangt enkel klappen op. Enfin, er is genoeg over te vinden en ook wat sceptische geluiden of het nu echt zo vernieuwend is.

4 likes

zal morgen een foto posten van het horloge…

haha zie nu titel ‘strap voor strap’, moet natuurlijk zijn stap voor stap…

Haha , ook dat nog :smile:

Ja dat kende ik niet, maar dat herinner me de certina ds systeem :
Zelfde idée, maar een gummy ring ipv de 3 shock absorber. Jaren 1960

Het is de geele ring. De zwarte ring is alleen maar voor de dichting.

Fixed.

@brunod apart om te zien, het systeem wat Roland heeft geïntroduceerd schijnt gepatenteerd te zijn, verschillende Zwitserse bedrijven stonden in de rij om zijn techniek over te nemen…echter tot op heden wil hij daar nog geen zaken mee doen…

Klopt, heb er ook eentje liggen. Mooi systeem!
Heb daar wel eens iets over geschreven. Volgens mij ook op dit forum.

In het begin redelijk wat contact met hem gehad, maar weet niet of het patent er nu daadwerkelijk is.
Of de interesse uit Zwitserland echt zo groot was/is,…

@Bidle Waar blijft de R.O.2?[De Ro 2 fotograaf]

Hier het resultaat, de geblauwde wijzers komen niet helemaal uit op de foto…

3 likes

Eind goed al goed!
Heb je hem al gegeven?

Euh nee tis voor mijzelf ter herdenking aan hem:)

Helemaal verkeerd begrepen/gelezen dan,… sorry,… draag hem in goede gezondheid!!