Starters horloge(s)?

Voor een eerste horloge doe je het altijd goed met Seiko of Orient, van beiden ben je verzekerd van hoge kwaliteit op elk prijspunt. Kan je niet mee de mist ingaan.

Om te beginnen is Seiko altijd goed natuurlijk. Goede kwaliteit, verschillende prijsklassen en elke verzamelaar heeft wel een Seiko.

Als je niet zeker van je zaak bent koop dan een leuke vintage hier op het forum. Dan loop je financieel geen risico, zo’n horloge is waardevast en kan je altijd weer kwijt voor het aanschafbedrag.

Of koop een Seiko EN een vintage, dan is de investering nog steeds lager als wanneer je een nieuwe “Swiss made” automaat koopt. Dat komt later wel.

Bij Ward koop je ook wat moois voor zo’n budget:

https://www.christopherward.eu/watches/dress/c5-malvern-automatic-mk-iii-range

https://www.christopherward.eu/watches/dress/c65-trident-vintage

1 like

Ik heb geen Seiko in mijn verzameling… dan ben ik dus een slechte verzamelaar? :wink:

Juist omdat ze in het hele prijssegment wel iets aanbieden, en ala mass produceren heeft zelfs iemand die niets van horloges kent een Seiko aan.

Hoeveel mensen ken je in je directe omgeving met een Ball, Brellum, Maurice Lacroix, Raymond Weil, Sinn, u-Boat, …

En nu de vraag, hoeveel mensen in je directe omgeving hebben een Seiko? :wink:

Dus als starter met een budget van 1000 euro, wil ik iets unieks… en niet gewoon meelopen met de grijze mensenmassa…

Laat niet staan dat Seiko mooie dingen heeft, maar het komt er op neer dat het merk Rolex horloges gaat verkopen van 200 euro… Dat vind je als Rolex drager toch ook niet leuk, dan koop je een Rolex van 7000 euro en denkt je buurmand dat het er ééntje is van 200 euro. :joy:

Hallo Jos,

Dress sportief in de 500-1000 range zou ik ook zonder twijfel voor Seiko gaan. Check ook sdgm001 en sdgm003 eens… Deze hebben een zichtbodem. Van de andere weet ik dat niet zeker.

Als speciale tip zou ik je deze handwinder willen aanbevelen:

download

Pellikaan Flying Dutchman II

Geweldig horloge…Nederlands product, sportief doch stijlvol, exclusief en kwalitatief heel erg goed. Wel iets groot, maar als je een polsomtrek rond de 18cm (17,5 kan ook) hebt dan kan ie prima. Prachtig uurwerk ook. Zichtbaar door de glazen bodem.

Als ik deze eerder had ontdekt had ik mogelijk nooit een Panerai nodig gehad.

Succes met je keuze

1 like

En als starter wil ik je nog een tip meegeven…

Koop je eerste automaat met een open caseback, heb je super veel plezier aan ( ik toch ) om het binnenwerkje te bewonderen als er leven in komt na het opwinden… Genieten van elke seconde :wink:

1 like

Nee gelukkig is BMW een echt nichemerk. Alleen zéér autonome out-of-the-boxdenkers rijden daarin, kom je haast niet tegen in het straatbeeld.

Ook een heel mooi merk in die prijsklasse is Hamilton

Maar als je oog al was gevallen op de Cocktail Time, dan zou ik die gewoon doen. Kan je haast geen spijt van krijgen.

3 likes

Heeay Jos, welkom op dit uiterst divers forum. Zoeken naar een mooi horloge is vaak nog mooier als het vinden van één.
Je zult merken dat je door dit forum steeds meer wordt aangestoken met het oh zo besmettelijk virus waar wij allemaal “slachtoffer” van zijn geworden.
Het leuke is dat je gaande weg steeds ideeën krijgt voorgeschoteld voor leuke klokjes

Succes!

1 like

Hoeveel X6M ben jij al tegen gekomen in je leven?:joy:

Hamilton is een mooie…

Heb kleine 3 weken geleden een Roamer Rotodate gekocht. Adviespr. € 499,-- maar kunnen kopen voor € 339,–.

2 likes

Ga eens Zondag kijken op de rikketik beurs in Houten, de beurs waar je van alles tegenkomt, van oud naar nieuw… Althans, ik heb het wel over horloges.

2 likes

X6M? Weet je zeker dat je niet het type gouden Rolex om de pols bent?

2 likes

Ik ga zondag voor 1e keer heen ben erg benieuwd. Kaarten gewoon aan de deur kopen toch?!

Ja, wel als je naar binnen wilt.

3 likes

Er zijn ook mensen die kopen wat ze zelf mooi vinden zonder zich af te vragen wat de buurman er voor mening over heeft.
Ik zou er heel onrustig van worden als dat mijn smaak zou bepalen… :wink:

4 likes

Hahaha duidelijk. Ben beneiuwd hoop wat banden en een buckle te zien en kopen voor mijn speedmaster

Er staat een Duitser met een enorme lange stand met heel veel banden achter in de zaal.
Kijk op de kaart.

Tuurlijk koop jij zelf wat je wil, maar als je 1000 euro uitgeeft, waarom dan niet iets unieks dat je mooi vind?

Ik wist wel dat ik wat kritiek ging krijgen, 80% hier op het forum heeft een Seiko denk ik… :wink:

2 likes

Heeft die ook banden voor een X6M ? Zijn iets breder dan standaard… :wink:

Ongetwijfeld

1 like