Stoppen met horloges die veel geld kosten (voor mij dan, he?)

Hell no! Just getting started! :wink:

1 like

Na Rolex gaat er een wereld voor je open…

Dat heb ik nu ook weer niet gezegd…

Na de teleurstelling dat niet iedereen je fantastisch vind vanwege het horloge dat je draagt, bedoel je?

2 likes

Nope

Rolex gaat maar tot zover als het om techniek gaat (Rolex is eerder Evolutie dan Revolutie)

Als je het mooiste van Rolex in bezit hebt gehad,en je wil een stap hoger ,dan kom je uit in een andere klasse waar ook andere complicaties vanzelfsprekend zijn

Dit heeft dus niks met hokjesgedrag of oordelen te maken.

1 like

Er is nog veel meer naast Rolex. Denk dat anderen dat ook door hebben.

Hoeven geen generalisaties aan te pas te komen.

1 like

Ik wacht al op de verkooptopics :wink:

Nee, ik begin pas. Blijft steeds hangen tot 10K.

dit dus

Many have tried. Few have succeeded.

2 likes

Reeds in 2009 gestopt met ‘high end’ verzamelen. Sinds een jaartje nu weer aan t genieten, en niet van ‘praal’, maar om logies voor wat ze zijn. En geen 2K + horloges meer, want daar ging het destijds ergens mis. Geniet nog wel van die klokjes bij andere, ieder zijn ding

1 like

Het segment maakt me eigenlijk helemaal niet uit, ik koop horloges die ik mooi vind en een bepaald gevoel bij heb. Als ik ze bezit kan dat veranderen en verkoop ik wellicht weer wat.

Toch is het zo dat ik geen persoon ben die makkelijk 5-10k laat staan meer kan stukslaan op een horloge. Of beter: ik kan het wel maar wil het niet. Maar misschien is dat een kwestie van tijd want het upgraden gebeurt op dit moment wel langzaamaan.

Los van prijs merk ik wel dat ik meer kan genieten van een vintage horloge of micro dan vd moderne grotere merken. Hoewel ook daar wat pareltjes voor mij tussenzitten.

1 like

Waarom eindigt 1 van de zoveel topics in een Rolex discussie? Wat een gedoe. Van beide kanten. Vermoeiend.

Voor mij hoeft high end echt niet. Als je een kwalitatief goed horloge hebt, met ook nog eens een mooie historie, dan hoef je toch helemaal geen Patek of iets dergelijks ?
Met bv een stalen Submariner heb je een prima klok, en meer heb je toch niet nodig ?
Ehhh, tenzij er een nieuwe Daytona komt natuurlijk, maar ook dan volstaat de goedkoopste stalen versie :wink:

1 like

Ja, helemaal mee eens. Kappen met die K@t Rolexen. Iedereen aan de microbands :wink:
.
.
.
Of Seiko
.
.
.
Of replica. Hou je helemaal een hoop centen in je zak.

4 likes

Allemaal aan de Steinhart.

1 like

Prachtig, perspectief. Een stalen Submariner is voor mij, en voor vele anderen High End.

1 like

Is een mercedes High End?

Een kwestie van perspectief denk ik. Of een mercedes high end is? De verhouding tussen een goedkope auto (15k) en een c-klasse mercedes (60K?): 1 : 4? De verhouding tussen een Submariner en een gemiddelde Seiko is 25:1. Maar ik heb geen feeling bij auto’s, interesseren me niets.

Laat ons het beeld van de gemiddelde medeburger nemen: Alles boven de 200€ is high-end, en horloges boven de 1000€ worden enkel door gevaarlijke gekken gekocht :smiley:

13 likes