Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

En in het geciteerde bericht verwijst @henrik naar @jur. Ik heb weken geleden ook aan die twee gevraagd naar hoe het gaat lopen. Echt antwoord kreeg ik niet. Verwacht niet dat die twee iets voor de HFLE gaan doen behalve pronken met een nieuwe limited :disappointed:

2 likes

Wat Marijn zegt.

1 like

Hilarisch :wink: Maar het lijkt niet op wat we bedoelen. Neem de Omega Mark II kleurstelling en projecteer 'm op dit model. Dat zou een klapper kunnen worden.

2 likes

Ik zou een klein oranje detail wel n heel speciaal en bijzonder element vinden. Een oranje index op 17 of punt van de secondewijzer geeft subtiel een eigen smoel aan een horloge hetgeen wat mij betreft een LE nodig heeft!

1 like

Wat heeft iedereen toch met een Oranje-blanje-bleu secondenwijzer? Serieus, jongens, blauw, wit en dan een oranje punt?

Waarom niet direct door een raket-ijsje vervangen dat ding? @Bidle, kun je dat aanschouwelijk maken in een Render? Misschien dat het licht dan gezien wordt. :slight_smile:

6 likes

Maakt alles duidelijk voor wat betreft mijn voorkeur.

Yup, had ik gezien. Maar al die horloges hebben, net als mijn Squale 1521 overigens, gewoon een wijzer die in z’n geheel een bepaalde kleur heeft.

De Stowa met geblauwde wijzer zou dan aan de contra-kant achter de as blauw zijn, dan een stuk witte lume hebben, om vervolgens een oranje punt te krijgen. Da’s een zuivere driekleur die het hele horloge zou vernaggelen in mijn ogen.

Dus ik begrijp gekleurde wijzers, ik heb er zelf in het geel, oranje en rood. :slight_smile:

2 likes

En how about een oranje 17 index?

Da’s OK, het is één accent. Dat maakt het net geen kermis-horloge.

Kijk, ik zou het nog steeds zonde vinden van de Stowa Petit Prince. Ik vind 'm het meest gebalanceerd met de datum op 6, blauwe sunburst, geblauwde wijzers en verder absoluut geen poespas op de plaat.

Het is tenslotte geen olijk duikertje, maar een mogelijk geklede flieger. Maar als iets oranje dan echt, echt moet, dan is dat op 17 acceptabel, al zal ik dan wel hard gaan nadenken over het bestellen van een standaard Ikarus in plaats van de limited. Een mens heeft z’n voorkeuren.

3 likes

@Vigorelli wanneer gaan we pollen?

Eerste; Blauwe plaat of grijze plaat?
Tweede; Wel of geen datum?
Derde; Wel of geen oranje accent(en)?
Vierde; Afhankelijk van de oranje accent(en).

Dan is dit voorstel klaar en is het wachten op de anderen. :slight_smile:

Blauwe, no date please. Niet weer orange please :slight_smile:

Ik ben al jaren lid en lees veel en reageer weinig. Heb wat horloges verkocht op dit forum maar ben geen flipperaar. Mijn keuze in horloges is vrij conventioneel, Rolex, Cartier en Seiko 300 MM. Dus een duiker en een sportief horloge en een dresser. Nooit naar een vlieger gekeken maar nu opeens door dit forum enthousiast geworden door Stowa. Als ik op site kijk van Stowa moet het toch mogelijk zijn dat er een simpele site wordt gemaakt voor leden van het horloge forum met de mogelijkheden voor upgrade op de blauwe en grijze plaat. Zodat iedereen zijn horloge kan maken zoals hij zelf zou willen. Als ik de reacties bekijk denk ik dat er meer als 50 horloges verkocht kunnen worden door Stowa. Dus zou voor hun een boost kunnen zijn in hun verkopen en iedereen die mee doet heeft het horloge wat hij zou willen. Of denk ik nu te simpel en is dat niet wat er mogelijk is.

4 likes

Die is er al, de Stowa Watchtime limited. Ik zou “onze” Stowa net wat meer onderscheidend maken.

1 like

Onderscheid mag niet ten koste gaan van goede smaak, m’n beste man!

Ik ben zelf plenty onderscheidend, dank je. :grinning: :grinning: Het dragen van een horloge wat nog 100 mensen op aarde hebben doet daar niets aan af.

We zijn met 7 miljard, he? 100, 50 of 150 speelt niet zo’n rol.

1 like

Dan kun je prima zonder een Stowa, maken wij er ondertussen wat moois van.

Mijn keuze zou ook een Limited met een datumversie zijn. Ik zou het erg jammer vinden, als het uurwerk wel een datumschijf heeft en deze weggemoffeld gaat worden.

De grijze versie vind ik niet mooi. De blauwe sunburst is schitterend.

Oranje accenten ben ik ook geen voorstander van. Dus eigenlijk is de Watchtime Limited perfect.

Maar zijn er niet nog andere opties, om af te wijken ten opzichte van de Watchtime Limited. Een andere kroon bijvoorbeeld, of zeg ik nu iets heel raars en verknal ik het hele design.

Geen haast, maar een poll zal er een keer aankomen. Al heeft een poll ook zijn nadelen.

Precies.

gr, HJR

De Stowa zou mijn keuze zijn. Blauwe dial met datum (no date = no go).

Maar als Henrik de forumbaas het toch allemaal geen moer interesseert, dan wil ik wel een HF limited Rolex 116610LN met een subtiel accent. Horlogeforum of dat lelijke jaren 80 logo graag niet op het horloge.

2 likes

Blauwe no date, en ik zou me wel es kunnen inschrijven.

2 likes

Het maakt mij allemaal niet uit als de wijzerplaat maar blauw is, het oranje accent subtiel. :+1: