Submariner en speedmaster.. saai?

Ik vind een speedmaster echt mooi. Helaas vind ik mijn drie Tudors mooier😎

26 likes

Is dan ook een remake uit de jaren 70. Draagt best aangenaam, ook al is ie “opgeblazen”.

1 like

Mee eens en daarbij hoe vaak kom je ze in het dagelijks leven nu echt tegen. Bepaalde mensen om me heen die één van de modellen hebben, maar verder valt het reuze mee.

2 likes

Sub vind ik ook wat minder, gek, maar beetje op uitgekeken (behalve de bluesy, die blijft :ok_hand:). Speedmaster is verre van saai, iconisch, mooi verhaal, technisch goed, uitstekend afleesbaar etc.

1 like

Een fotootje, gewoon om de discussie ‘wat kleur te geven’

7 likes

In de financiele wereld zie je er genoeg.

Submariner : saai
Liever de Seadweller
Speedmaster : saai
Liever andere chronographen
…en het hele FOIS-verhaal, niet interessant.
De Pobeda Sturmanski en de Bulova Accutron hebben wat dat betreft een beter verhaal…

Maar, discussies over smaak bestaan niet. :wink:

6 likes

Het horlogeleven draait nu eenmaal om status. Anders zou een Hema Quartz ook volstaan. Dus blijven de speedys en subs de meest iconische modellen.

Ja de speedmaster is saai met alleen zwart en wit.
Om er wat kleur aan te geven heb ik al heel veel banden gemaakt in allerlei soorten leer.

Maar stiekem vind ik een zwarte band met witte stiksels toch het mooist. :grin:

33 likes

Ja sorry. Maar ik ben toch bang dat veel mensen een van deze modellen koopt, (mede) omdat ze er ook zo weer af zijn als het niks is.

3 likes

Het ontbreekt een Submariner aan karakter, maar zo’n Speedmaster vind ik wel lachen. Alleen zonde dat de kwaliteit (o.a. waterdichtheid) zou moeten tegenvallen.

2 likes

Groene sub vind ik dan wel weer gaaf. Wat meer onderscheidend. En sunburst en datum. Vind ik aansprekender dan de no date sub.


:disappointed_relieved:

8 likes

Snap ik wel en niet lullig bedoeld maar dat is in 107.456 andere topics ook al vastgesteld.

wie heeft bedacht dat slechts de helft van de plastic wijzers vervangen moest worden? :wink: Ik snap geloof ik het hele merk Omega niet meer…

Klopt. Als ik het alleen niet als 1 van de ‘pro’ punten in de eerste post had genoemd, was het binnen 2 posts toch wel weer genoemd. Laten we de discussie richten op ontwerp en verhaal van de modellen.

1 like

Lekkere :tractor: voor deze :man_farmer: uit de Achterhoek.

En als ik hem niet mooi vond had ik hem niet gekocht. In bezit sinds 2017 van AD.

8 likes

Eensch. En daarom schreef ik ook dat ze mooi zijn. En klassiekers door het verhaal en de looks.

Ik vind echter dat als je als een liefhebber een collectie hebt die bestaat uit deze twee het saai is, verre van creatief en je een investeerder bent en geen liefhebber.

3 likes

Of zo’n persoon is gewoon zelf ook een beetje saai ;p

Ik ben zelf mede door de speedmaster en de IWC Portugieser 7 days geïnteresseerd geraakt in horloges. En toen een Parnis gekocht die leek op de IWC. Maar nog nooit een speedie gehad. Wel vaak in de handen gehad, maar voor mij werkt het niet.

1 like