Submariner en speedmaster.. saai?

Dus het is niet mogelijk om beide horloges gewoon mooi te vinden?

1 like

Zie mij eerste post in dit topic. Lijkt me 100% antwoord op je vraag. Ergens rond reactie 15 uit m’n hoofd.

1 like

Heb je deze strap gezien van strapbandits ? :heart_eyes::star_struck:
@roaldr

11a16b621057bcc015f032c0f3c123bb0d9160b2_1_501x500

10 likes

Vandaar dat er bij mij een Explorer 1 voor de zomer inkomend is. Vond ik altijd super saai :grin:

1 like

Eerste eigenaar, sinds 2008.
Gekocht in een tijd dat ze bij de grijze handelaren goedkoper waren dan bij een AD.
Nergens wachtlijsten en geen gezeur over potentiele waardestijgingen.
Iconisch, simpel, tijdloos en doet het over honderd jaar nog steeds.

23 likes

Eigenlijk schiet het me zojuist te binnen: het woordje “saai” mag je wat mij betreft vervangen door “tijdloos”

6 likes

De wijzers die met de tijd te maken hebben zijn metaal, de chrono wijzers zijn ‘plastic’. As simpel as that

1 like

Sub en Speedmaster is de veilige weg.
Daar is overigens niets mis mee. Zou ze zelf ook graag nog eens in de collectie hebben.
Maar echt out of the box denken is het niet.

2 likes

Iedereen vindt iets anders en dat is prima.

Feit is wel dat je een Speedy en Sub makkelijk herkent in vergelijking met alle andere modellen; het design is uniek! (Ik reken voor het gemak de miljoenen sub clonen maar even niet mee! :slight_smile: )

Verder is de statement “dat je ze overal ziet” extreem onzinnig; er zijn maar weinig mensen die zóveel geld overhebben voor een horloge! (je ziet ze dus in verhouding veel hier op dit forum) :sweat_smile:

In het echte leven kom ik ze echt maar heel af en toe tegen


Verplicht plaatje:

14 likes

Twee prachtige iconen, hoewel ze hier vaak voorbijkomen heb ik ze in het echt alleen nog maar bij de juwelier gezien (behalve een Moonwatch van een vriend). Een Speedmaster professional heb ik zelfs al even omgehad, maar toen toch maar voor een blauwe Seamaster gekozen. Een submariner zou ik zelf niet zo gauw kiezen, een Moonwatch heel misschien wel eens een keer. Voorlopig ben ik nog steeds erg tevreden met m’n Speedmaster Silver. Een leuk Oyster Perpetualachtig iets maakt wel kans bij mij😀.

4 likes

Precies dat.

Wat een heerlijk horloge zeg! :ok_hand:t2::+1:t2:

Misschien moet ik me er ook maar eens meer in gaan verdiepen
:smiling_imp:

1 like

ah ok, zit logica achter :slight_smile:

Het is wel zo dat de Speedmaster wat weinig concurrentie heeft met zijn retro looks.

1 like

vind m wel mooi hoor! :slight_smile:

Extreem onzinnig
:weary:

Ik telde er laatst 7 in Ă©Ă©n straat in Amsterdam. Serieus. Toegegeven, dat was niet de Kalverstraat. Ik kom er zakelijk minstens 2 per week tegen.

Maar ze zijn natuurlijk niet voor niets zo populair.

Ik denk dat de kracht (en waarde) van deze modellen zit in het feit dat ze zo simpel zijn op het eerste gezicht.

Ze vervelen beide niet snel en naarmate je ze langer hebt ga je ze meer waarderen.

In het geval van de speedmaster krijg je met wat bandenwisselen een heel ander horloge.
Dat ze hun waarde behouden en snel verkocht zijn is een extraatje in mijn ogen. Volgens mij wordt niemand blij van een hoop afschrijving als het niet nodig is.

Foto voor de sfeer :slight_smile:

7 likes

Ik denk dat je deze modellen saai bent gaan vinden, omdat er zo ontzettend veel voorbij komen. Niet alleen op dit forum, maar ook op andere plekken en uithoeken van het internet. Daarnaast zie je ze ook vrij regelmatig in het “echt”. Vaak aan de pols van een bekende Nederlander of een andere bekend persoon. Het is ongetwijfeld de standaard keuze voor mensen die hun status willen tonen m.b.v. bezit. Ik denk dat de mensen die de horloges puur kopen uit liefde voor genoemde horloges in de minderheid zijn. Dat betekent overigens niet dat je geen plezier zou kunnen beleven aan een Submariner of een Speedmaster. Eigenlijk weet je het pas echt zeker als je er eentje een tijdje in bezit gehad hebt en gedragen hebt.

4 likes

Niks mis mee!

Beetje vreemde reactie. Gek genoeg maak je wel een punt dat mij zo vervelend lijkt als je een Sub hebt, namelijk dat zoveel mensen een nepper dragen voor de status. Bij de Speedy is dat veel minder en wat dat betreft meer een horloge voor echte liefhebbers. Blauwe Seadweller vind ik dat ook van.

Soms denk ik even spijt te hebben van de verkoop van mijn Speedy, maar ben uiteindelijk meer tevreden met de horloges die daarvoor in de plaats zijn gekomen. De blauwe Tokyo edition vind ik wel erg interessant, juist omdat ie door de andere kleur wat spannender is.

Maak je om mij en m’n meisje geen zorgen, die waardeert de BB41, LLD en Monaco meer dan een makelaarshorloge, zoals ze de Sub laatst noemde :wink:

1 like