Suggesties horloge voor beginnend enthousiasteling

Hoi allemaal,

Ik ben mij de laatste tijd aan het interesseren in horloges en wil binnenkort mijn 2e echte horloge gaan kopen omdat wat ik momenteel heb toch een beetje goedkoop aanvoelt. Ik heb momenteel een horloge van mvmt, best een mooi ding voor minder dan 100 euro maar waar ik me dan aan erger zijn kleine dingetjes zoals de secondewijzer die niet precies op de streepjes staat. verder is het bandje niet van echt leer ook al staat dit er op en zit er gewoon glas in en zit er dus al een krasje op. Vandaar dat ik graag wil gaan upgraden. Ik wil niet meteen te veel gaan uitgeven (plus kant van 200 euro) en heb het gevoel dat je in deze prijscategorie bij sommige merken veel betaald voor erg weinig kwaliteit.

Nu is dus mijn vraag of er uberhaupt horloges beschikbaar (en aan te raden) zijn binnen deze prijsklasse waar bijvoorbeeld sapphire glas in zit, en zo ja, of dit de moeite waard is. Ik hou verder van een ietwat klassiek design maar zonder al te veel toeters en bellen, gewoon tijd en datum aangeven voldoet. Ik heb wel eens gekeken en je hebt websites zoals watch2day enzo die beweren 500 euro korting te geven terwijl die horloges nergens duurder te vinden zijn en daar wordt ik daarom een beetje achterdochtig bij. Ik hoop dat er mensen zijn die dit lezen en mij een beetje op weg willen helpen aangezien ik nog maar een beginner ben en er niet al te veel verstand van heb momenteel en dit graag bij wil spijkeren.

Alvast bedankt,

Sjoerd

4 likes

Welkom op Horlogeforum, Sjoerd!

En ik raad je aan 'ns te kijken naar merken als Tissot, Hamilton, Certina, Seiko, Citizen en Orient. Dit zijn allemaal merken waar je veel horloge krijgt voor een vriendelijke prijs.

Veel plezier met je zoektocht en houd ons op de hoogte!

Overigens is het zo dat ook bij aanzienlijk duurdere horloges de secondewijzer niet altijd precies op de streepjes tikt. Je moet daar een beetje geluk mee hebben. Qua glas zou ik je aanraden te kijken naar saffier. Dit is het meest krasvrij. Maar ik moet zeggen dat ik zelf met hardlex (veel gebruikt door Seiko) ook weinig problemen heb gehad, tot nu toe.

1 like

Je zal wel merken dat merken als MVMT hier niet echt populair zijn net als watch2day. Dat je mvmt niet netjes op de seconde markers tikt komt door twee redenen omdat het een quartz uurwerk is en omdat de kwaliteit van het horloge niet al te hoog is. Mijn quartzen tikken wel allemaal netjes op de markers. Je kan ook kiezen voor een mechanisch horloge waarbij de secondewijzer een vloeiende beweging heeft. In mijn mening zijn de Japanse merken zoals Seiko en Orient de beste horloges in die prijsklasse. Veel horloges in die prijsklasse komem niet met saphier glas. Kijk eens rond op Monsterwatches van Rob, hij kan het standaard glas vervangen door saphier als je dat wil.

Welkom!

En kijk op het verkoop gedeelte.
Daar staat een 007 :thumbsup:
Zit je meteen goed.

Grt.

2 likes

Bedankt voor de tip maar dat is een mooi voorbeeld van wat niet mijn smaak is, dus die deal laat ik voor iemand anders liggen :wink:

1 like

Okidook :thumbsup:

Op dit moment heb ik bij Orient dit horloge gevonden:
orient ET0T001W

dit is nou echt waar ik naar op zoek ben, vind hem helaas alleen wat te duur

ik wilde een afbeeldings link plaatsen maar dat mogen nieuwe gebruikers blijkbaar niet

Hallo Sjoerd welkom op het HF , het lijkt alsof je al een tijdje meeleest je weet precies waar de nadelen zitten aan een eenvoudig confectiehorloge

door sparen dan. Beter iets kopen dat je echt mooi vind dan iets dat je wel okay vind.

Ik ben me een klein beetje in het leze nja, maar dit zijn gewoon dingen waar ik mij als pietje precies persoonlijk gewoon aan irriteer

Deze?

Tja, iets totaal anders dan een Seiko diver :wink:

klopt, dat is zeker waar. maar ik heb ondertussen een horloge van orient gevonden die ik wellicht nog mooier vind en zelfs voor minder geld, de Orient DB08005W. op het ontbreken van een datum indicator na is dit precies wat ik in mijn hoofd had toen ik deze topic maakte.

Sjoerd sorry, maar mijn bericht was veel langer, maar door een storing op de site vallen er soms delen tekst compleet weg.

ik heb ff de pest in en ga het een anderekeer wel herschrijven voor je

1 like

ja dat was hem, maar die is mij net een beetje te duur, dus zoals koekoek zegt of doorsparen, of iets zoeken wat mij net zo bevalt voor minder geld

zoiets vermoede ik al, logisch en alvast bedankt!

Ze zijn momenteel out of stock bij Seriouswathes.
Een goed adres.
Je kan mailen wanneer hij ze weer binnen krijgt.

Succes!

1 like

Orient heeft veel klassieke horloges. Met veel verschillende complicaties. Zonder date, alleen date, day/date, power reserve etc. Ik zou zeker verder kijken tot er iets is dat je echt bevalt.

en zo iets?

Orient maakt prima horloges voor het geld.
Het model DB08005W heb ik een paar opmerkingen over:

  1. Het heeft gewoon mineraal glas, dus is er geen sprake van een upgrade.
  2. Een ā€œopen heartā€ is vaak populair bij beginners, maar vreemd genoeg zijn de oude rotten er meestal niet zo weg van. Een doorkijk wijzerplaat is eigenlijk iets wat begonnen is om (een deel van) heel mooi afgewerkte kalibers te tonen, of zelfs een tourbillion. (google dat maar). Als je je verdiept in horloges buig je vaak af naar die mening. Ik zie het altijd een beetje als een sportwagen met ā€œsee through rimsā€ ā€¦
    http://www.performance-car-guide.co.uk/images/Painted-Drum-Brakes.jpg
    ā€¦ waarachter je dan geen schijfrem ziet maar een trommelrem.
  3. Verder vind ik het voor de stijl van het horloge een grote maat hebben. Smaakzaak, maar ikzelf zou er niet aan beginnen als je geen behoorlijk forse pols hebt.
1 like

mooie website ja! die ga ik even onthouden. Orient heeft qua merk wat ik gezien heb tot nu toe het beste mijn smaak te pakken (binnen dit prijs segment)

Op deze website zie ik ook het Sun and Moon horloge wat u me eerder al linkte maar dan voor een veel lagere prijs dan ik ze op andere locaties vind. dus dat wordt nog even doorzoekenen peinzen over wat het uiteindelijk gaat worden :stuck_out_tongue:

1 like

deze seiko komt al meer in de buurt maar wat hier mijn mening over is is dat de uur markeringen en de wijzers mij aan de dikke kant zijn, smaak kwestie natuurlijk maar ik hou zelf meer van fijne lijntjes waardoor dit horloge ook bij mij een soort van ā€˜dikā€™ over komt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen. :stuck_out_tongue: ik vind dit dus een mooi horloge, maar zou hem zelf niet dragen denk ik