Swatch The Netherlands invites you

Dit is voor Amsterdammers en omgeving.
.


.

Vanaf 18 mei aanstaande.
.


.
Lees verder:

Mooi!

2 likes

Een Swatch voor EUR 1.500. :face_with_monocle:

1 like

Dat is toch heel normaal Alphons ? Zie Omega :stuck_out_tongue_winking_eye:

Goeie zaak! De prijzen gaan omhoog, …deze gaat de kluis in!

:wink:

13 likes

Als toch wel redelijk fervent Swatchfan kan ik niet anders concluderen dat ik dit ENORM lelijke horloges vind voor een VEEL te hoge prijs.
Onlangs nog een leuke Sistem51 gekocht voor nog geen 6 tientjes(via Markplaats). Een superleuke automaat met een absurde gangreserve van maarliefst 90 uur.

1500 euro neerleggen voor een zogenaamde limited edition waarvan men nu al zegt dat men de uurwerken in de nieuwe automaten van Swatch gaat gebruiken is in mijn optiek echt overpriced en ik wacht dus mooi even af met wat voor horloges men straks komt en dat zal dan in de huidige range van de automaten zijn van 150 tot max 300 euro vermoed ik zo.

3 likes

Neen

3 likes

Ieder initiatief in de horlogerie is welkom.
En Swatch is voor mij een echt horlogemerk.
Bij Swatch heb ik toch 100 maal meer horlogegevoel dan bij Boss, Armani, Guess, Fossil en weet ik hoe al die plakmerken heten waar iedereen, behalve HF, mee rondloopt…

8 likes

Dit is weer zo’n horloge in de categorie “vind ik hem mooi, of niet, ik weet het niet”. Dat de rotor deels transparant is en aan de voorkant (ipv wijzerplaat) zit maakt hem erg gaaf. Drie modellen ieder gelimiteerd tot 500 stuks maakt hem relatief zeldzaam.

Dus erg uniek, eigen smoel, technisch gaaf om te zien, maar niet direct mooi. Wel een verzamelstuk/investering waar je vast van uit kan gaan dat hij over een paar jaar voor het dubbele van de hand kan gaan. Of je het daarvoor moet doen?

1 like

+1.

En (misschien zonder het te weten) is het dat voor vele horlogeliefhebbers en dan vooral degenen die van mainstream mechanische/analoge horloges houden. Want zonder Swatch was heel die industrie compleet op zijn r**t ehhh onderste gevallen in de jaren '80.

2 likes

Swatch :+1:

Kwestie van smaak.
Ik zeg : nee
Lijkt wel een Invicta hommage :joy::joy:

wat een gedrocht, yuck :face_vomiting:

‘45 mm cases’…

Nee, denk ‘t niet.

Verzamelstuk ja !
Investering ?
Zou ik niet vanuit gaan.
Nu heb ik niet de wijsheid in pacht maar monitor de laatste 6 maanden de Swatch markt vrij intensief en heb daar al een paar hele mooie aankopen kunnen doen.
Maar ALLEMAAL ruim onder de nieuwwaarde.

Van de limited edition ken ik er eigenlijk maar een stuk of 3 die serieus in prijs zijn gestegen en meer dan de 1500 euro waard zijn. Allemaal oplages van 120 stuks en ruim 30 jaar oud.

Die vind ik wel mooi. Wel model is dat?

1 like

Ik vervang wel eens batterijen van horloges, maar deze zitten altijd erg netjes inelkaar imho. Volgens mij maakt fossil voornamelijk horloges, dus of het een plakmerk is weet ik niet.

1 like

Is deze:

1 like

Wat een monster. Lijkt op iets dat Thanos zou dragen om een god te worden.

Deze kan je hopelijk wel servicen? of zit die kast ook zo potdicht als bij de meesten… (of ik ben verkeerd geïnformeerd)