Teleurgesteld in afwerking van de Patek Philippe Aquanaut

Richard Mille is de Rolls royce, like it or not.

De techniek die Richard Mille toepast en de finishing van die horloges ligt nog een hele stap boven Patek. Tis alleen niet zo klassiek maar wel degelijk een stapje hoger.

Maar ben het met je eens dat het niet goed is hoor. Alleen vind ik de reacties wel beetje overdreven.

Kennis van mij had ook misaligned stiksels in zn Porsche van 1,5 ton. Dus again, shit happens.

1 like

Ach, daar zijn discussies zat over gevoerd. Het enkel overal bij moeten verkondigen komt zo spijtig over.

Het zal me overigens jeuken of ze beter zijn afgewerkt. Dat is het hele punt ook niet.

1 like

Dat is toch mooi?
Kan Patek van je ‘want-2-buy-lijstje’.
Houd je meer geld over voor Breitlings enzovoorts.

3 likes

Mee eens

Tsja, de Aquanaut is ook wel het instappertje natuurlijk. Ik was best underwhelmed toen ik deze eens vast mocht houden. Dat in tegenstelling tot Maurice Lacroix bijvoorbeeld; die van Maurice Lacroix verassen steeds in positieve zin!

6 likes

Had je bijvoorbeeld ook hier in kunnen zetten Nautilus versus Aquanaut
Let wel, er is ook een ‘Antwoord’ knop onderaan elk topic :raised_hands::ok_hand:

1 like

Ik vind het ook altijd mooi om te zien die GS-fanboys met hun rationele argumenten :smile:
Veel mensen kopen een product als een luxe horloge minder met ratio en meer met emotie. Dus dan kan het nog zo zijn dat het onder een loep allemaal fantastisch is. Zolang er Seiko op de dial blijft staan is het voor veel mensen voorbij met de beleving van status en exclusiviteit. Het is eigenlijk een beetje een VW Phaeton. Superkar op papier met vast wat liefhebbers maar mensen die een ton uitgeven willen toch een ander embleempje hebben op de motorkap.
Kortom JA afwerking enzo zal allemaal wel
Maar horloges gaat voor veel mensen over veel meer dan dat… heritage, imago, status, ontwerp, prestaties in de geschiedenis etc

5 likes

´
Is hetzelfde andere benaming.

1 like

Eem ‘Grand Seiko’ is nog steeds een Seiko.
Netzoals een Lexus een Toyota is, een Infinity een Nissan en een Acura een Honda.

3 likes

Precies. Daarom per definitie een stuk minder interessant en begeerlijk. Dat wil niet zeggen dat Grand Seiko niet fantastisch is. Afwerking is wat ik heb gezien op het wereldwijde web zeer hoog.

1 like

Voor sommigen wel, die status of merkbeleving belangrijk vinden. Voor anderen die daar minder of niets om geven en puur voor de techniek vallen is het een schitterend merk. Prima toch? Rolexboys moeten dat snappen. Maar evengoed moeten GSboys snappen dat niet iedereen met een loepje naar de wijzerplaat kijkt

2 likes

Mooi gesproken :sunglasses::+1:

1 like

Als ik naar z’n macro-shots kijk had de goede man beter een SBGV243 kunnen kopen.

Ik moest heel erg lachen om deze video.

De gemiddelde GS man zou seppukku plegen als hij het bedrijf onteerd had door een dial met veegje in een horloge van 3000 ballen te schroeven.

Voor 25K + verwacht ik geen sub-GS afwerking. Ik bedoel, zie die secondenwijzer gaan, man. Als je me dan prestige, historiek en status verkoopt eis ik wel dat je dat perfect doet, anders is het ordinaire gebakken lucht.

Als je daarmee lelijk bedoelt, inderdaad. RM is “niet zo klassiek”. Dan scoor ik nog bijna liever een moderne Invicta. :slight_smile:

Aan de ene kant kun je zeggen dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst. Aan de andere kant zei William Shatner het het best toen hij dit zei: Has been might again.

Maar je moet van Patek ook helemaal geen stalen sportmodel kopen. De calatrava KS in goud, da’s de enige die de moeite waard is.

You meet the nicest people on a Honda. :+1:

2 likes

Oh ja? Dan is een Bentley Bentayga een VW Up. :wink:

1 like

Ik wilde net HF aanklikken op me telefoon, maar kwam plots op RHF terecht…(‘Ralphs horloge forum).

5 likes

Ik vind dat Ralphven Chillekasper moeten trouwen.
Misschien dat ze samen een energie drankje kunnen ontwikkelen. Iets met veel bruis.

3 likes

Tweedehands? Zo vaak worden horloges opengemaakt voor onderhoud in een atelier die niet brandschoon is.

Als je het horloge nieuw bij de dealer koopt dan is de afwerking perfect. Reparatie met quality control door een erkende dealer is ook goed is mijn ervaring. Patek zal echt niet een goede reputatie hebben met dergelijke gebreken en deze prijs. Dat wordt niet geaccepteerd door een consument die waarschijnlijk meerdere horloges heeft voordat ie zijn 1e PP aanschaft. Liefhebbers met ervaring zal ik maar zeggen.

Geluid bij een automaat hoor je inderdaad. Dat geldt voor een waterdichte en stofvrije oyster dus ook voor een Patek. Ik moet zeggen dat het geluid van mijn 5711 inderdaad ook goedkoop klinkt. Maar voor een mooi geluid zet ik wel een Linn Sondek aan…:sweat_smile:

sommige zijn daar Inderdaad heel erg gevoelig voor.

14 likes

Haha… maar inmiddels menig HF lid ook een maagzweer. :joy:

11 likes