The coolest watch in the world: Breitling Emergency

Wil je niet dood mee gevonden worden.

Het idee is inderdaad dat je door dit horloge niet dood gevonden hoeft te worden

9 likes

:joy:

De Emergency gaat al heel veel jaren mee…

Hoewel het concept leuk is is de techniek natuurlijk eigenlijk wel achterhaald… maar dat maakt het ook wel weer leuk…

mijn mening: nee, dan een (Super)Ocean (zoals ik heb), een dunnere Aerospace) of een Avenger.

maar ieder zijn meug :wink:

1 like

Je moet inderdaad maar hopen dat er net een vliegtuig overvliegt, want dat zijn een van de weinige die die frequenties normaalgesproken nog monitoren…

1 like

Batterij wissel van €500+ vind ik niet normaal dus een duidelijke niet voor mij heb ook niets met het merk.

1 like

Had iemand al gezegd dat de Breitling emergency echt al vele jaren bestaat?

1 like

Ja,al zeker 20 jaar
Het eerste model zond een noodsignaal uit op 121.5 mhz.
Die worden tegenwoordig niet meer uitgeluisterd.
De nieuwere zenden op 406 mhz en ook de 121.5,waar je dus niets aan hebt.

2 likes

Hamster van Top Gear heeft dit jaren geleden eens getest.

2 likes

Wel door/in de meeste vliegtuigen. Het signaal van het noodbaken van vliegtuigen is vaak ook nog op 121.5 (evenals op andere frequenties).

Nee,
De ELT’s in vliegtuigen zenden op 406mhz tegenwoordig

121.5 is echt passé

Niet helemaal waar. Die 121.500 wordt nog steeds gebruikt als homing signaal.

Wij zijn aan boord uitgerust met een PLB ontvanger om het 121.500 signaal op te vangen. Dus mocht je in de problemen komen met je oude Breitling op zee, trek dan alsnog de antenne maar. Als we binnen bereik zijn vinden we je :sunglasses:

Het onderhoud is niet mals. Maintenance service? Vanaf-prijs van € 630,00. :sweat:

Gewoon lekker die Victorinox kopen, scheelt je weer doekoes… ps die eerdere versie was een Aeropspace, maar dan zonder die clitorus aan de band vast. Ik snap uberhaupt de combinatie digitaal en wijzers in een dezelfde wijzerplaat niet.
Is toch geen porem man.

2 likes

Dan hoop ik niet dat je in een Airbus vliegt, anders wordt het best lastig met landen op die berg :joy:

Ik hoor er toch echt nog wel eens een op 121.5 :wink:
Uit een boek van “mijn” vliegtuigtype:

2 likes

Nice :sunglasses::+1:

Dan zoek het bereik van de 121.5 mhz maar eens op voor de gein!
Ga je nog van schrikken…

(Positie uitpeilen heb ik het over)

Lelijk :nauseated_face:
Anadigi :nauseated_face:
Breitling :nauseated_face:

1 like

U bent piloot?