The coolest watch in the world: Breitling Emergency

Die hoeven alleen maar degene achter zich te zeggen dat ze in nood zijn.

2 likes

Ik heb de ‘oude’ variant, titanium, de kleine dus. Echt een top horloge! Draagt werkelijk heel prettig. Er zit een hele koffer met boekjes en papieren bij. Je moet zelfs tekenen voor oneigenlijk gebruik van de antenne (en dus opdraaien voor de kosten die worden gemaakt). Ik zal binnenkort eens een uitgebreide fotoserie maken.

17 likes

Ontzag gaaf horloge! Heel tof! :sunglasses::+1:

2 likes

Gaaf horloge.
De bush pilots dragen ze vaak.

Ligt een beetje aan de hoogte van de antenne van zender en ontvanger. De antenne van de zender zal in dit geval niet hoger dan zo’n 1.5 meter zijn, maar indien de ontvanger een helikopter is kan het bereik zomaar oplopen tot een 40 mijl.

Neen. Ik vaar op een snel schip en wij zijn uitgerust met SAR apparatuur.

4 likes

Ok dank voor je antwoord!
Interessant

1 like

Ik dacht dat deze de Zelfd Frequentie heeft als een Epirb.
Maar hij werkt op 121.5Mhz Luchtvaart frequentie.
Hoe het verder zit weet ik niet :slight_smile:

Probeer overigens die antenne niet voor de lol uit.
Dan krijg je een behoorlijk dikke boete.
Ze weten je wel te vinden en ieder horloge staat op
naam geregistreerd en het serienummer zit in het radiosignaal
versleuteld.

1 like

In de stad heb je natuurlijk meer hieraan;

Bat signaal ftw!


Verliefd op mijn emergency mission. Vooral omdat de mission geen digitale schermpjes heeft​:+1::+1::+1:

7 likes

Of je maakt er zelfs je trouwring van @Bergen :wink:

1 like

Dikke vette Breitling mien jong :sunglasses: :+1:
Echt gaaf!

Of je kunt er idd je trouw’ring’ van maken!

6 likes

8 likes

Iedere keer dat ik die naam hoor moet ik hier aan denken. Oh, the horror!

1 like

Heel vet

1 like

Wat een heerlijk @rlc topic weer. Horloge bespreken polletje erbij en hoppa.

Overigens heb ik de oude ooit gehad. Snel weggedaan toen ik hoorde dat de batterij wissel bij Dassault moest plaats vinden wegens de ingebouwde elt. Kostte 400 euries🙄

Ken iemand die er een heeft (mooi ding, en per kilo helemaal niet duur :slight_smile: ) . Meest indrukwekkend is de enorm uitgebreide waarschuwing die je erbij krijgt…. “zit niet per ongeluk aan de antenne te prutsen, want als hij eenmaal zijn noodsignaal zendt gaat hij niet meer uit”. De kosten voor hulpdiensten zijn dan “rekening man”, en dat loopt gigantisch in de papieren….

Leuk als je kleine neefje er even mee speelt :slight_smile:

Hallo,

Dit horloge kost inderdaad heel duur.
Maar ligt eraan welk model je ervan wil.
Ik heb er gezien die al te koop zijn Tussen de 2.000 en 3.000 euro.
Je hebt er zelfs eentje die zilver is en diamanten erop heeft ja dan raad je het al die kost 50.000 euro
Het is geheel wat de “klant” wil. En daar betaal je ook wel voor. Maar ik denk wel dat je dan waar hebt voor je geld, ik wil hem zelf ook echt graag in de verre toekomst

Dat zijn vermoedelijk oude modellen waarvan de frequenties niet meer door satelieten gemonitord worden.