The hunt. Wie heeft zijn prooi gescoord uiteindelijk?

De versie zonder datum heet gewoon ‘Submariner’ hoor, deze is het uitgangspunt/origineel. De versie met datum heet daarom ‘Submariner Date’.

1 like

fantastische mooie set @Abel :+1:
bij de eerste aankoop van mijn bullhead is het bij mij ook begonnen nadat ik te weten kwam dat er nog varianten van bestonden.
ik moest en zou ze hebben, het liet me niet meer los.
gelukkig begon ik met de horloge verzameling op het moment dat deze klokjes nog niet zo lang op de markt waren.
ik heb er dan toch ook wel een zoektocht opzitten en blij dat het mij gelukt is, want zo’n volledige set wordt niet op één en dezelfde plaats verkocht.
achteraf gezien ging het toch vrij vlot, ik kocht ze wel één voor één, kwestie van zekerheid.
dit zijn dan mijn schatjes :star_struck:

11 likes

Wat een @Abel achtige collectie! :+1:

4 likes

Bij mij is " The Hunt " nog steeds On! Eerst the hunt for the money, wil niks meer verkopen van wat ik nu nog heb, dus sparen. Hierin gloort het licht aan het einde van de tunnel.
En dan? Black Bay Heritage black of toch de GMT? Ball engineer M 1917 met 80 uur power reserve, Zenith Defy classic, Speedmaster Moonwatch, Planet ocean 600 ( zou dan de tweede Omega worden, das dan ook wel weer leuk) of verandert het nog onderweg naar nog iets anders?

4 likes

Breitling Montbrillant Olympus, drie jaar over gedaan om er eentje te vinden voor een goede prijs:

e91eb50a0c9d095cda5caccb9630154879fa091c_1_666x500

15 likes

Jouw impopulaire horlogemening :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dank dank :joy:

Je doet je forum naam iedergaval eer aan :grinning::+1:

1 like

Wat een gave verhalen zeg!! En wat ik bij veel mensen lees is dat het najagen van een specifiek horloge zowel frustrerend maar tegelijkertijd oh zo leuk is, en ik ben het daar roerend mee eens.

Mijn collectie gaat alle kanten op, en ik probeer zoveel mogelijk bij mijn top-ten-list te blijven, en daar kan ik er ondertussen drie van afvinken, en nummer 4 is onderweg (daarover later meer!!)

Op mijn lijst staat, afgevinkt gelukkig, een Tudor Black Bay Black, de versie met ETA uurwerk. Ik heb het hier al eerder gedeeld, maar de liefde begon tijdens de officiële pers conferentie van de 1e variant, met rode bezel. Dát was nou een horloge wat voor mij klopte!!

Twee jaar later, en zie daar, de blauwe variant!! Ondertussen was ik dus lekker mijn potje aan het spekken totdat ik tot koop over kom gaan. De blauwe variant, ja, die bevestigde voor mij het gevoel, maar deed me wel twijfelen welke het moest worden.

In 2015 heeft Tudor een one-off gemaakt voor OnlyWatch met een zwarte bezel, gilded wijzers en markers, straight end-links en nog een paar fijne details. Prijskaartje??? Tsjah, 375.000 Zwitserse Franken…

THANK HEAVENS heeft Tudor de balken gehad om dat model te gebruiken voor de derde Black Bay, de 79220N met zwarte bezel. Dát moest en zou hem worden. Helaas had het horlogepotje wat schade opgelopen door grote uitgaven die voor gingen.

Het heeft tot augustus 2016 geduurd voordat ik genoeg bij elkaar had én een mooi exemplaar tegen een O.K. prijs vond. Bijkomend feitje, een kleine 2 weken later zaten mijn vriendin en ik bij de notaris voor de aankoop can ons eerste huis. Die heb ik wel even uit moeten leggen, en het heeft wat overredingskracht gekost maar uiteindelijk stond ze achter mijn keuze.

Sindsdien is het een van mijn meest gedragen horloges en gaat deze nooit, nooit, nooit meer weg. Ik koop sowieso geen horloge om uiteindelijk van de hand te doen. Ik zoek horloges die voor mij bijzonder zijn en die in de collectie blíjven. Slechts één keer heb ik er eentje van de hand gedaan, een Seiko die gewoon niet lekker wilde zitten.

Voor nu heb ik af kunnen vinken; de Tudor Black Bay 79220N dus, de Meistersinger Salthora Meta X Blue, de Seiko Presage enamel L.E. SPB069, en incoming is een Hamilton Khaki Field Mechanical. Die staat sinds kort op de lijst, en kan ik ook lekker snel afvinken. Naast deze, heb ik nog een aantal andere horloges in de collectie, maar die sluiten niet echt aan bij dit verhaal over the hunt.

Op de top-ten-list staan verder nog een Monaco Steve McQueen, een Bell & Ross BR03-94 Diver, een Oris Aquis Depth Gauge in het zwart, een Angelus ChronoDato, een Meistersinger Metris Bronze, een Anonimo Militare Chrono Panda, en een Maurice Lacroix Simon met zwarte plaat. Dat betekend echter niet dat ik daarnaast heen horloges aan zal schaffen. Eentje waar ik stomtoevallig tegenaan liep, en zó cool vond, was de Seiko SRPC44 Golden Turtle. Een impuls, maar geliefd in de collectie!!

Tot slot, wat foto’s;

5 likes

Dit is hem dus… mooi horloge hoor! :ok_hand:t3:

Ik heb wel horloges die ik graag zou hebben, maar niet echt een grail. Is dat erg?

Tuurlijk niet, waarom zou dat erg zijn @itstime??? Ik heb mijn grail ook nog niet, al zou de Tudor BBB dat kunnen zijn in de huidige verzameling.

1 like

Ik heb een jaar of 2 gezocht naar een Deepstar. Was altijd 1 van m’n echte grails.
Er komen er zeer weinig van te koop en in goede staat al helemaal bijna niet.
Ook zijn ze vaak behoorlijk prijzig als ze wel worden aangeboden.

Met deze qua staat en prijs bijzonder veel geluk gehad.

21 likes

Voor mij zijn er meerdere zoektochten geweest over de tijd!

Een was naar Vulcain Cricket: gezien de historie en een mechanisch alarm. Helaas moeilijk te vinden in redelijk staat. Dagelijks watchrecon en chrono24 in de gaten gehouden, tot er een voor een erg aantrekkelijk prijs werd aangeboden!

Te goed om waar te zijn? Verkoper was uit Hongarije, klinkt niet heel fris. Na heen en weer mailen klopte alles, hij was zelf ook actief op een Hongaars forum: het risico genomen!

!

Nooit spijt van gehad! Prachtig horloge :drooling_face:

19 likes

Een tweedehands Sub voor list is hetzelfde als premium betalen voor een nieuwe :smile:

De “Hunt” was voor het tafelmodel countdown timer maar onderweg kom je nog eens wat tegen.

7 likes

Huh? Een nieuwe voor listprice is toch beter? Nieuw kopen bij AD voor neer dan retail price kan toch niet?

Dus een tweedehands premium is minder goed? Ik snap niet wat je bedoelt…

Ja

Klopt

Nou weet ik niet wat jij bedoeld, wat is een tweedehands premium?

Maar wat ik bedoel is dat ik geen verschil zie tussen extra betalen voor een nieuwe of listprice betalen voor een tweedehands, je betaalt m.i. in beide gevallen teveel. Eigenlijk net zoals ik het al eerder zei.

Ah, ‘the Hunt’, het leukste maar ook meest frustrerende aspect van onze hobby!

Al vele jaren ben ik een groot liefhebber van Seamasters, en door de jaren heen heb ik zo ongeveer elk model wel eens in mijn bezit gehad.
Ik was eens aan het rondkijken naar GMT’s en kwam een plaatje tegen van de witte, die ook wel ‘Great White’ wordt genoemd.
Mijn mond viel open. De mooiste Seamaster die ik ooit had gezien!
Al snel meer informatie aan het verzamelen geslagen en gekeken of ik ergens een leuke deal kon maken.
Zwarte GMT’s zijn er genoeg, maar de witte is zo zeldzaam dat er wereldwijd maar een handjevol te koop staan.
Daarom duur en/of ver weg. Ik richtte mijn pijlen op Duitsland, en maakte me al op om de aanschaf te combineren met een weekendje Berlijn of zo.

Ongeveer een jaar geleden postte ik hier op HF een reactie op een topic over Seamasters, waarin ik verzuchtend aangaf zo’n Great White ooit nog eens te willen bemachtigen.
Een dag later zie ik tot mijn stomme verbazing een ‘Great White’ op Marktplaats staan, nota bene op 15km afstand van mijn woonplaats!
En toevallig net mijn Seamaster Quartz, Chronograph en Co-Axial verkocht, dus ik had voldoende centjes om aan de onderhandelingen te beginnen!
Een deal was snel gemaakt, en de volgende dag pikte ik hem op. Voor het eerst in levende lijve gezien, en nog mooier dan me ik had voorgesteld!

Wel liep hij ontzettend beroerd dus al snel bracht ik hem naar mijn favoriete horlogemaker, Ronald Prins uit Cothen.
Naar alle waarschijnlijkheid had hij nog nooit onderhoud gehad…
Er volgden een paar lange weken, maar sindsdien loopt hij als een zonnetje!

Toch was ik nog niet helemaal tevreden.
Ik wilde per se de rubberen band waarmee zijn zwarte broertje ooit werd geleverd.
Deze heeft een -in mijn ogen- volmaakte vouwsluiting die je heel makkelijk in kleine stapjes kunt afstellen.
Ik heb er diverse van gehad, maar ofwel is het rubber te kort (dat kun je stapsgewijs afknippen) of is het zo uitgedroogd dat er kleine scheurtjes in zijn ontstaan.
Een bijna onmogelijke zoektocht naar een als nieuw exemplaar van 20 jaar oud volgde, en na een half jaar kreeg ik de tip van iemand hier op HF dat er op het Duitse Uhrforum eentje werd aangeboden.
Tegen mijn principes in een bedrag neergelegd waarvoor mijn vriendin me nog steeds uitlacht, maar toen was ik eindelijk klaar.

Afijn, ik heb hem nu ongeveer een jaar en ik kan me niet indenken dat deze het nest ooit zal verlaten!

Vooruit, een paar fotootjes:

!

!

!

!

12 likes

@HanDavinci je mag hier ook nog even posten, die knaller van je!

1 like