TheBrokeCollector voorstellen

Even voorstellen dan maar: Ik ben Kevin, 30 jaar en kom uit Rotterdam en heb ook last (onder andere) van die dure hobby waarvoor de meeste hier zich hebben aangemeld, horloges.

Het begon allemaal redelijk onschuldig een goeie 15 jaar geleden met wat Limited Editions TW Steel’s (I know, qua klok niet echt toppers, maar ik vond/vind dat er best interessante modellen tussen zitten en ik was nog erg jong :slight_smile:)
Wist al wel wat ik mooi vond, de TagHeuer Carrera… Je moest me weg slaan bij de juweliers ruiten kijkend naar Kimi Raikkonen die toen ambassadeur was voor het merk en model. door de jaren heen vooral wat “goedkopere” (lees: onder de 300,- range) horloges gekocht en verkocht en andere hobby’s de overhand kregen. Tot ik vorig jaar erachter kwam dat ik het nog steeds wel een heel mooie klok vond en ik ook de middelen ervoor had om mijzelf zo’n ding kado te doen!

Ik kwam uit bij een Tag Heuer Carrera Calibre 16 Daydate (de gewone Carrera vind ik teveel op de Omega Speedmaster lijken, die ook nog op het lijstje staat)

Paar weken terug op vakantie in Italië en ook even Florence aangedaan. Uiteraard wist ik van de Panerai Historical Boutique en de historie van het merk en de stad, maar was niet van plan een aankoop te doen. 2 uur later liep ik met een Panerai Luminor Marina 1950 3 Days PAM1312 naar buiten, een enorme smile op mijn gezicht en een ietwat verbouwereerde en gepikeerde vriendin :smile:

Dit is het gedeelte van mijn collectie wat ik het meeste draag, ik wissel ze redelijk eerlijk af en daardoor krijgen ze allemaal evenveel ‘wrist time’

Oja, nog even over dat lijstje, ik ben mij aan het orriënteren naar een Omega Speedmaster (ga ik voor gewoon of voor een LE?) en een Breitling SuperOcean Heritage II.
Het lijstje gaat nog wel even door, maar een van deze wordt de volgende aankoop.

49 likes

Welkom kevin op het hf

Welkom.:+1:

Mijn beste,

Kevin, van harte welkom binnen de gelederen van dit gelouterde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom :+1::+1:

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Welkom op HF, weer een echte liefhebber. Veel plezier gewenst hier!

Van harte welkom!

Welkom, mooie set in die box :+1:

Welkom, al een mooie collectie opgebouwd

Welkom vanuit Rotterdam! :+1: Zie dat je een voorliefde hebt voor horloges met subdials. :wink: Leuke collectie trouwens.

Ja dat ligt dus aan het horloge, de SuperOcean Heritage wil ik juist zonder subdials! Eigenlijk ging ik ook voor een compleet naakte Luminor, maar dat liep iets anders :slight_smile:

Welkom Kevin! Leuke introductie om te lezen en nice nickname :smile:

1 like

Welkom! En vergeet niet de reactie van je vriendin te posten, naar aanleiding van je Panerai aankoop, in de draad over “uitspraken van mijn wederhelft”. :sunglasses:

Welkom Kevin,
Herkenbare omschrijving in je nickname :joy:

1 like

Welkom hier! Leuk verhaal en prachtige Panerai!

Welkom! Afhankelijk van je budget en wensen worden er op het forum ook regelmatig leuk Speedmasters aangeboden. Scheelt je vaak Euri en klappen van je vriendin :wink::+1:

1 like

Je hebt een mooi verhaal verteld. Met genoegen gelezen.

Welkom!

Welkom en veel plezier op HF, Kevin!