Time Grapher App (Watch Tuner)

Ze staan vaak ook nieuw voor schappelijke prijzen op EBay. Ik heb er onlangs een Weishi 1900 vandaan gehaald, verstuurd vanuit de EU.

1 like

Dus, het magnetisch veld van de magneten in de magne(e)t’ron is niet aanwezig in de laadruimte van het apparaat?! Ik dacht, dat de kooi van Farraday alleen elektromagnetische straling tegenhield?

Ik gebruik de app (Liteversie weliswaar) naar volle tevredenheid. Het is wel belangrijk dat het echt stil is, en dat je de microfoon goed neerlegt (verschilt per horloge)

Inmiddels staat de tijd ook niet stil, vandaar dat ik op zoek ging naar een goede app, gratis.
Dat filmpje (al 2 jaar oud) was ook de aanleiding voor mij om te gaan zoeken.
En alleen maar goede recensies.

Hier wat shots van mijn Certina:

En van mijn CW:

Meting is gedaan met dial up.
Lijkt me aardig te kloppen.
Gewoon horloge op de mic van de telefoon gelegd, gaat prima.

Ik wil eens samen met een echte Timegrapher de test doen.

1 like

Mijn ervaring met die apps is dat die niet heel nauwkeurig zijn, maar deze ziet er wel goed uit. Ik leg mijn horloge eens in de zoveel tijd even op de timegrapher, dan kan je ook meerdere posities doormeten.

1 like

Goede tip. App lijkt prima te werken.

1 like

Vandaag weer even de sub op de timegrapher:

Dial up

90 graden

1 like

Maar het ging over apps…

1 like

O ja :rofl: had ik even niet gezien dat het alleen over apps ging. Nou ja, als je de app wil vergelijken met een timegrapher ben je welkom om te vergelijken. Volgens mij is die app niet beschikbaar voor Ios meen ik? Ik heb behalve een tv geen android apparaten.

Net even wat testen gedaan met de timegrapher en de app.
Wat ik mis bij de app is de amplitude en dat is nou net waar het om gaat.
Hier een Certina uit 1965:


Beat error en afwijking zijn top maar de amplitude laat zien dat hij wel een service kan gebruiken (alles boven 300 is beter).
Op de app is dit niet te zien:

Kortom, de app is alleen geschikt om te kijken naar afwijking maar geeft niet aan wat de conditie is van het uurwerk.

Ik ga nog verder testen want positie maakt uiteraard ook wel veel verschil in waardes.