Time Grapher App (Watch Tuner)

Beste medeforummers,

Omdat ik mij mateloos stoorde aan mijn daily skx009 die te langzaam liep, ben ik op zoek gegaan naar een goedkoper alternatief dan een Time Grapher kopen.

Je neemt een Ipad met Oordopjes + Mic bv originele Appel oordopjes, download het progamma Watch Tuner kost wel 12,95.

Zorg ervoor dat de mic goed tegen de kroon aanzit met bijvoorbeeld een clip of iets anders.

Hieronder een voorbeeld van mijn testresultaten.

Het volgende wat ik wil gaan proberen is om het horloge zo goed mogelijk te krijgen lopen, het liefste in de plus omdat ik gemerkt heb als ik het horloge draag het zwz al achter gaat lopen.

Hoe precies deze app is ga ik Zaterdag merken dan leg ik hem op een Prof Time Grapher.

Meer mensen hier ervaringen met deze app?

Hoor het graag,

Grtz

4 likes

En nog een klein filmpje :slight_smile:

2 likes

Ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw vergelijk met een echte timegrapher.

De resultaten uit de filmpjes van deze man hieronder waren niet veelbelovend:

Maar blijkbaar heeft hij de handleiding niet gelezen, want je moet idd de mic tegen de kroon plaatsen. Ik ga er vanuit dat de kroon met as het interne geluid versterkt om een goede meting te krijgen.

Echt. In die oortjes, en misschien ook wel in de microfoon zitten magneetjes. Dit ga je toch niet zo tegen je kast aan leggen? Voor je het weet is er iets gemagnetiseerd, en dan ben je pas echt zuur.

1 like

Serieus?? Nou… dan ook nooit meer op je horlogeglas blazen voor het oppoetsen. De magnetische waarde van je vullingen kan funest zijn! :grimacing:

4 likes

Wat is het verschil met een echte timegrapher dan? Dan wordt het horloge toch ook aan een mic vastgemaakt, of niet soms?!

1 like

Ik neem aan, dat je almangaanvullingen bedoeld? Gelukkig zijn dat soort vullingen uit de tijd :grin:

Serieus natuurlijk:

https://discussions.apple.com/thread/1650862

Ik weet het niet. Maar je kunt er natuurlijk vanuit gaan dat een echte timegrapher zo ontwikkeld is dat die het horloge niet negatief beinvloedt. Dat zal geen ontwerpvereiste zijn geweest van een ontwerper van een apple micje.

1 like

Als je horloge gemagnetiseerd raakt van dit soort kleine magneten, dan vrees ik dat die in het dagelijkse leven niet lang zal meegaan…

3 likes

Nee ok, maar ze er tegenaan leggen zoals in de video is toch iets wat ik zou vermijden. Houd magneten, hoe klein ook, gewoon weg van mechanische horloges.

Maar het microfoontje in de iPhone dopjes (zit in de afsfandsbediening) is hoogstwaarschijnlijk een silicium gebaseerd exemplaar. Daar zitten geen magneten in.
Ik heb deze app ook, maar het is erg moeilijk goede betrouwbare resultaten te krijgen, laat staan in verschillende posities. Dus toch maar een timegrapher gekocht, en dat is het geld wel waard, als je graag wilt weten hoe je horloges lopen.

2 likes

Artikel uit 2008 gelukkig wel heel actueel​:rofl::rofl:

1 like

Precies dat!

Grotere magneten zoals bijvoorbeeld in sterkere luidsprekers, magnetische sluitingen en dergelijke zijn natuurlijk altijd te vermijden, maar het is in de praktijk erg moeilijk om zulke kleine magneten te vermijden.

Daarnaast ga ik er vanuit dat het magnetisme binnenin een magnetron sterker is dan dat van het microfoontje van een smartphone-headset. Ik ben met mijn automaten — hoe zeer ik het ook vermijd — wel eens erin geweest om iets te pakken en toch lopen ze het nog uitstekend.

Heb je dan toen ook altijd het microfoontje tegen de kroon geplaatst?

Als eerste geprobeerd, maar leverde niet altijd de beste resultaten voor elk horloge. Tegen de deksel vlakbij de balans werkte soms beter. Met mijn Citizen duiker (NY0040) kwam er zelf helemaal geen signaal uit de app. Maar voor het geld geeft het vaak een aardige indicatie.

1 like

Oke, ik weet genoeg. Dan kijk ik wel of ik ooit een 2dehands timegrapher op de kop kan tikken.

1 like

Er is geen magnetisme in een magnetron. En bovendien gaat die uit zodra je de deur open trekt…