Titanium

Dank voor je reactie!

Als het goed is wordt ie begin april geleverd. Kan ook niet wachten tot ik een seintje krijg
dat er iets moois uit Zwitserland is afgeleverd. Can’t wait!

1 like

Ik ben ervan overtuigt dat de Bandit je gaat bevallen, juist in titanium. Het is een behoorlijk groot horloge en alleen het glas weegt al zwaarder dan sommige andere horloges compleet. :stuck_out_tongue_winking_eye: Daarom denk ik dat de Bandit zeker niet te licht zal aanvoelen.

Volgens de site weegt de Bandit ca. 100 gram zonder band. Maar dat wist jij al! Ik kijk uit naar je eerste ervaring!

Eens, minder bling, meer tool!

1 like

Voor titanium heb ik alleen ervaring met de P1lot One. Nog geen krasje op te zien. Helemaal top.

Ga hier zeker mijn bevindingen delen. Dus ook jij nog even geduld… :blush:

1 like

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Er is al veel over gezegd en gesproken :slight_smile:

in het geval van een krasje een rauwe sperzieboon o.i.d.
over de kras strijken of erop duwen dan herstelt het zich sneller,
titanium reageert met stikstof en bonen zitten vol stikstof.


Ik heb deze Sinn T2b (grade 5 titanium)
Het lichte gewicht was echt wennen in het begin. Maar het is wel heel prettig en comfortabel.
De uitstraling van het materiaal is wel een stukje donkerder dan staal.
Prima materiaal dus en van krasjes nauwelijks/geen last :+1:

2 likes

@Igor +1

1 like

Die is van (duikboot)staal. Wel gestraald dus zelfde soort looks. De T1 en T2 duikers van Sinn zijn wel van titanium.

gr, HJR

1 like

Heb al jaren een Breitling Aerospace in titanium.
Nu sinds 2 maanden een Pelagos (ook titanium) erbij.
Als ik nu een stalen horloge draag voelt het onaangenaam zwaar aan.

Ik lees overal dat tita sneller krast dan staal, maar mijn ervaring is omgekeerd…

Ik heb de Seiko Shogun welke van titanium is. Heel erg fijn horloge. Hij draagt heel comfortabel.

2 likes

Wat doen jullie toch allemaal met je horloges hahaha … diverse titanium horloges gehad en eigenlijk nooit ergens last van gehad. Waarschijnlijk, omdat ik ze flipper voordat ze een krasje kunnen oplopen :joy:

1 like

Ik vind de Shogun ook heel mooi, maar qua ontwerp haalt hij het m.i. niet bij mijn Samurai.
Eigenzinnig, hoekig, licht…

Dick

2 likes

Ik heb een tissot t-touch in titanium gehad. Lekker licht en ik vind hem mooi kleur hebben dan staal.

1 like

Ik vind titanium horloges echt geweldig en krasjes daar heb ik geen last van

Gr Pieter

Hahaha titanium backup :wink:

1 like

Ik heb een Certina van titanium en kan, zoals eerder gezegd, ook moeilijk wennen aan het gewicht.

Het voelt niet “echt” aan !!!

1 like

Maar hij is wel heel mooi!

1 like

Wat was er mis met je titanium omega’s? Of heb je n non disclosure agreement :wink: