Toch eens voorstellen

Welkom en ben benieuwd naar je vintage piece

Welkom en veel plezier hier :+1:

Welkom Mathijs!

Welkom! Lijkt me niks mis mee met wat variatie in je hobbies.

Ik vind zelf ook wat je noemt ‘self-sufficient’ horloges leuk. Nou ja, niet perse helemaal self sufficient, ik bedoel een solar horloge heeft ook zonlicht nodig, en een automaatje moet je ook opwinden.
Maar ik bedoel dan horloge waarvan je geen batterijtjes van hoeft te vervangen. In die categorie heb ik in 1 of andere vorm van elk soort wel eentje. De bekende solar en automaat die je al hebt, maar waarschijnlijk zoals je ook weet heb je ook de handopwinders (niet elke automaat kun je handopwinden), kinetic (al dan niet met gangreserve weergave), horloge wat kinetic EN solar ingebouwd heeft, horloges die je oplaadt via netstroom, cradle, batterypack of USB (inductie, zoals de MTM realiseer ik me ineens, heb ik nog niet), horloge dat werkt op water, horloge dat werkt als de Matrix… je lichaamswarmte.

Misschien klokjes die ook jouw interesse kunnen hebben?

Welkom op het forum! Fotos van je collectie zijn altijd leuk!

Ik ben vooral geïnteresseerd in foto’s van deze:

welkom en zoals je weet zijn plaatsjes hier graag gezien. Have fun op dit “meestal” leuke forum.

Welkom op dit forum.
Gr Roel

Hier nog iemand met wisselende interesses. Voordeel is inderdaad dat je je nooit verveelt.
Welkom op Horlogeforum! En je weet dat plaatjes bij je voorsteltopic verplicht zijn, he? :grinning:
Anders geloven we het natuurlijk niet. Iedereen kan wel zeggen dat ie horlogegek is. Misschien ben jij wel gewoon een postzegelverzamelaar of zo’n treintjesgek… Dat zijn de ergste! :wink:

1 like

Welkom en veel plezier hier! :slight_smile:

LOL.
Nee geen postzegels of treintjes. Munten dan weer wél… (En dat is niet eens een grapje.)

1 like

Eens, strict genomen zijn dergelijke horloges niet self-sufficient. Maar met een beetje fantasie zou je de eenheid mens+horloge in dit geval als self-sufficient kunnen zien. (Dan negeer ik natuurlijk eventuele servicebeurten of te vervangen onderdelen.)

Absoluut, alle innovatieve manieren om een horloge (of zelfs apparaat in het algemeen) te voorzien van energie volg ik wel in enige mate.

Zelf ben ik nog niet begonnen aan de Kinetics, wel al heel vaak op het punt gestaan er een aan te schaffen. Maar uit praktisch oogpunt nog steeds niet de knoop doorgehakt. Ik wissel te veel van horloges om een Kinetic voldoende opgeladen te houden. Misschien eens op zoek naar een passende oplader (heb diverse verhalen gelezen over de laders van elektrische tandenborstels of zelfs el. theelichtjes).

Plaatjes gaan zéker nog komen, alleen nog even wat tijd inplannen voor een paar goede foto’s…


@ Allen: dank voor het uitgebreide welkom!

Ik vind onafhankelijkheid v batterij op andere apparaten ook fijn. Zo heb ik ook mobieltjes op solar, en een mediaspeler die je kunt opwinden. Handig voor de langere trips zonder stopcontact.

Heb nog gedacht aan een fiets die je horloge kom opladen. Maar zo veel fiets ik niet meer.

Bovendien voel ik me dan net een…

3 likes

Horloge… Ik bedoel m’n smartphone :blush:

Mooie introductie…, welkom!

1 like

Welkom, leuke intro👍🏽

1 like

Welkom Mathijs

Wij zijn benieuwd naar de foto’s :grinning:

Welkom onder voorbehoud… eerst de foto’s tone :wink:
btw, CT aan TU/e?

Welkom en veel plezier gewenst .

Inmiddels eindelijk wat plaatjes (buiten het “Wat dragen we vandaag” topic): NA: Diverse vintage Seiko’s

En eindelijk ook een profielplaatje. :smile: