Turtle of skx?

Hey!
Ik sta op het punt om een seiko diver te kopen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een skx007 of 009 of een turtle padi…
Langs de ene kant is de skx een ikoon en een stukje goedkoper maar langs de andere kant is die padi toch iets speciaals…
Iemand die hier een beetje kan helpen?
Alvast bedankt!

Alleen hulp in smaak… ik vind de Turtle mooier, Sterkte met je keuze :slight_smile:

Turtle in stylisch black…SRP777

Beide modellen gehad en SKX is iets kleiner en past beter om een kleine pols. Draagcomfort van de SKX was voor mijn dunne pols dus prettiger.

Turtle Padi vind ik mooier maar stoorde me toch ivm het formaat. Afwerking een hoger niveau en uurwerk kun je ook met de hand opwinden. Vind ik ook een pluspunt.

Geen idee of je er iets aan hebt maar dit is mijn ervaring.

Best of both maar dan mooier dan de Padi:

9 likes

Geen ervaring met de turtle maar wel met de skx007-j Geniaal lekker klokje :slight_smile:

1 like

Hier excact dezelfde ervaring als @gerrit82. Ik vond de Seiko Turtle Padi erg mooi maar ook voor mij iets te groot. Dat is ook de reden dat ik hem weg heb gedaan en weer een Skx besteld heb. De afwerking van de Turtle is van een hoger niveau maar de Skx zit ook zeker niet slecht in elkaar.

1 like

SKX

Dat hij non hacking en winding is stoort mij niet.
En in een high end collectie zie je vaak ook een SKX ( 007 / 009 )
Waarom? omdat het een klassieker is.
Do I need say more?

Grt.

3 likes

Een SRP775 uit het blauwe gedeelte :wink:

1 like

Padi is nog wel een stukje duurder dan een gewone Turtle. Ik vind de standaard Pepsi turtle niet zo heel geslaagd. De srp773, 775 en de 777 wel.

Heb ze allebei om de pols gehad. De Turtle is wel wat groter maar de lug to lug en wijzerplaat zijn niet echt groter. Vond het heel erg meevallen hoe groot hij was eigenlijk. Hij droeg niet echt veel groter dan een SKX.

Aan het handwinden heb je verder vrij weinig. Er is een reden dat Rolex de automaat uitvond toen ze een schroefkroon gingen gebruiken :wink: Hacking is leuk maar bij een lagere kwaliteit uurwerk zoals in de turtle voegt dat verder niet veel toe.

Wel voelt de Turtle gewoon als een stuk luxer klokje. De wijzerplaat heeft meer diepte, vond de afwerking van de kast ook net wat netter (kijk bijvoorbeeld de case back) en de rubberen band is echt veel fijner en soepeler. En rubber staat hem het beste :wink:

Mijn stem gaat naar de Turtle in ieder geval.

2 likes

Ik stem op de SKX, maar das alleen smaak, ik ben geen fan van cushion cases en de skx is qua maat echt geniaal, oogt robuust en niet klein maar door de korte lug-to-lug afstand staat hij perfect op mijn 16,5cm pols!

Die mod van @El_penumbra vind ik echt prachtig trouwens! Veel mooier dan de originele skx009!

2 likes

Zeg nu zelf, dan is zo’n SKX toch maar behelpen!

1 like

Skx +1. Bij voorkeur de 007. Waarom? Stoere alleskunner. Ook fijn als je veel van bandjes wil wisselen. Leer (ja dames…) nato en rubber kan allemaal. Zou er dan wel saffier in laten zetten. Ziet er super uit :sunglasses:. Succes met je keuze.

2 likes

SKX naar mijn bescheiden mening, ik heb de padi nog nooit in het echt gezien of gepast dus kan daar niet zo over oordelen maar te groot is ook niet mooi.
En die SKX past prima en draagt heel lekker.
En zoals @Masook zegt, dat je allerhande banden erop kunt dragen, je moet hem eens opzoeken op instagram.

Zo worstel ik momenteel ook met de Seiko sumo, wel of niet kopen terwijl je een SKX icoon hebt.

1 like

Op staal, niet dat rare van Seiko zelf maar mooi van Strapcode😀

1 like

Eet smakelijk.

1 like

Die soep is al over de datum!

1 like

Turtle vindt ik qua looks en retro gevoel mooi, maar qua draagcomfort toch liever de SKX.

Bovendien vindt ik het afwerkingsniveau van de Turtle niet in verhouding tot de hogere prijs ten opzicht van de SKX, hier mogen ze bij Seiko de afdeling QC wel ongenadig voor op hun sodemieter geven.

Dan maar een compromis :wink:

3 likes

En het mooiste aan die padi is toch die diepe dial! Nu heb ik wel redelijk kleine polsen. Is dat een probleem met de turtle? Of draagt hij kleiner dan hij eruit ziet?

Ik heb de SKX007 ook gehad, maar ben toch blijer met mijn turtle. Die ik op de OEM-stalen band eerlijk gezegd niet zo heel prettig (te zwaar/log) vond, maar op leer vind ik hem zeer comfortabel.

4 likes