Turtle of skx?

Sparen, beide

Turtle Srp 775 + skx009
Of
Turtle padi + skx007

Personally you can’t go wrong either way.

Momenteel heb ik een srp775 en binnen niet al te lange tijd komt er een skx009 bij.:grin:

1 like

That’s the spirit :wink:

heb ze beide gepast. Turtle is voor mij iets te groot voor daily wear. ik heb 17,5cm pols en kan het net hebben. maar hij is wel heel aanwezig op je pols.
SKX is fantastisch klokje.
turtle is kwalitatief beter afgewerkt, beter uurwerk, beter lume, maar dat komt vooral omdat het een recent model is met verbeteringen die de skx niet heeft.

met beide kan je niet fout gaan. succes en ik zie de plaatjes wel langskomen.

als je voor SKX ga en sub (hommage) bij ga nemen, dan zal ik skx009

ga je voor de turtle dan 777

En daar komt nog bij, die prachtige asymmetrische crownguards.
Dat is toch wel bijzonder en zie je nergens anders.
Nee, daar kan een turtle niet tegen op imho.

De grips op de bezel zijn ook beter dan op een turtle.

Grtz.

1 like

Mijn bevindingen met de Turtle:

2 likes

De Turtle :turtle: natuurlijk! Prachtige case, beter uurwerk (hacking is fijn), mooiere dial met opgelegde indices

Grijp je kans!

Ondanks dat ik een echte seiko fanaat ben heb ik de skx’en altijd overgeslagen, wel ooit gestart met de voorloper ervan de 7002. Ook leuk maar ik vond m net te klein voor 18cm polsen. Van de reissue turtle heb ik er 4 gehad om erachter te komen dat het niet mijn ding is. De blumo of sumo daarentegen waren dit wel :wink:. Daarnaast ben ik weg vd SUN’s maar dat zijn wel gelijk grotere klokken. Ultieme alleskunner is voor mij mijn shogun en de mm300 is de perfecte zondagsklok voor een seikohollic…

Is daar een medicijn voor?

1 like

Nog niet gevonden… maar ben ik er ook niet naar op zoek :slight_smile:

1 like

Je moet ze echt even passen, dat maakt de keuze een stuk makkelijker.

Ik heb begin deze maand blind een Turtle gekocht zonder te passen.
Ik heb zelf een 16,5 cm pols en hij past net voor mijn gevoel.

Net knoop doorgehakt en een padi besteld… die dial is toch net iets anders

5 likes

Net binnen gekomen. Maar wat is dat met die push pins van die bracelet? Wat een miserie was dat om die band aan te passen:p

3 likes

Tip van Louis: Verkoop de Seiko-band en koop een betere en mooiere van Strap-code!

2 likes

Welke is de “mooiste” Oyster achtige band voor onze Turtle’s ?

http://www.strapcode.com/store/advanced_search_result.php?keywords=turtle&osCsid=u3ksqe41udmfnuje5765bf2ku2&x=0&y=0

Ik vind de Oyster het mooist. En geen gekloot met pennetjes en hoedjes, gewoon schroeven. Top!

Met “ratchet” 10mm verstelling welke bedoel je ? Aan de prijs kan ik hem dan wel herkennen.

Ik heb deze, doet het prima!

1 like

Tip van koekoek, draag hem op turtle rubber :smile_cat: