Twijfel horlogemaat

Goede tip dat spiegel wristshot.
Volgens mij past hij prima, maar ik hou dan ook meer van big.

Henkie, ligt ook een beetje aan de vorm van de lugs. Net ff deze foto geschoten van de grootste hier (samen met de MS trouwens die veel groter oogt door kleine bezel).

45 mm Seiko op krappe 17.5 cm pols.

Verder, trek je niet teveel aan van de negatieve kritieken hier, want zie de slogan van dit merk :wink:

5 likes

Zoals velen hierboven ook aangeven vind ik het overhangen van de lugs het moment waarop een horloge echt objectief te groot is, alles daaronder is gewoon prima en gaat niemand er lelijk uit vinden zien. Ik vind ook het idee dat een klein beetje twijfel betekent dat je het niet moet doen een beetje onzin, ik twijfel altijd wel als ik een klok van 1000+ aanschaf, lijkt me niet meer dan gezond bij dat soort bedragen. Nu is dit misschien anders voor flipperaars die tientallen horloges hebben gehad, die hebben misschien ook een beter gevoel voor wat ze al dan niet mooi gaan vinden. In mijn ogen een heel mooi horloge en als je er zo gek op bent zou ik het gewoon doen!

2 likes

Als iemand iets vraagt over de grote van een horloge en mensen zoals ik zeggen, ik vind ze te groot, Is dit niet negatief bedoeld, maar een gewone mening ( over smaak valt zo wie zo niet te twisten )
ik zie best wel graag grote klokken, maar dan ergens anders :rolling_eyes:

Wat mij betreft is dit op het randje, maar voor mij is de hoogte ook van wezenlijk belang. De combinatie maakt of het horloge draagbaar is.
Daarnaast is het vooral van belang wat je zelf mooi vindt. Ongetwijfeld gaat dit ook nog veranderen. Ik heb zelf een periode gehad dat ik forse klokken (46mm +) gaaf vond. Zolang de lugs niet overstaken was het goed. Inmiddels zijn al die klokken de deur uit en nu zit ik rond de 41mm .

There ya go! Gebaseerd op deze ‘mirror shot’ constateer ik dat jij dit horloge gewoon kunt hebben om jouw pols. Lug-to-lug korter dan de breedte van je pols, dus geen lelijke overhang.

Verder, het is al gezegd, is het een kwestie van smaak of je van grotere of kleinere horloges houdt. Ik heb zelf liever iets groter. Vind kleiner vaak nogal ‘damesachtig’. En dit specifieke horloge vind ik in dit formaat gewoon heel mooi. Moet niet kleiner. Het is geen vintage of mid-size. Het is gewoon een stoere mannenklok!:wink:

Zien we je binnenkort in het (TAG) Heuer only-topic?:slight_smile:

1 like

Dat is dan een leermoment. Spijt krijg je als je iets niet hebt gedaan :wink:

Da’s wel 2 maatjes te groot. Grotere pols aanschaffen! :wink:

3 likes

Zelf heb ik een Carrera 43,5 mm gehad om mijn 17,3 cm pols. Ging ook net maar op de foto leek deze ook te groot.
http://myalbum.com/photo/Dy1BMMB275D0/720.jpg
Maar uiteindelijk toch besloten om het prachtige horloge te verkopen en dat is zonde. Bij twijfels dus niet doen want dan gaat ie toch weer een keer vertrekken.

Ik ga niet meer groter dan 42 mm.

1 like

Dat is inderdaad beter. Ik zou zeggen dat het net gaat, maar dit lijkt me wel je maximum qua maat.
Hij is inderdaad wel erg mooi trouwens.

Ik heb pols van bijna 20 cm en ga nooit boven de 41mm met kroon inbegrepen. Ik vind je moet ook nog iets van de band zien en zo een groot horloge komt naar mijn smaak !! erg schreeuwerig over.
Buiten dit feit zijn de THeuers wel heel mooi, net als zoveel andere grotere modellen. Maar niet aan mij besteed

Oef…jij mag geen boeken meer op luchthavens kopen…:wink:

Voor wat bereft het horloge: zoals gezegd is het moeilijk te beoordelen n.a.v. de foto’s. Daarnaast erg afhankelijk van persoonlijke smaak. Ik denk als je nu twijfelt, deze twijfel je wellicht blijft achtervolgen als je het horloge koopt en draagt. Ik heb dat eerder gehad en ik bleef maar kijken naar de maat van het horloge en mezelf overtuigen dat ik het okay vond. Totdat ik het horlogetoch maar verkocht.

Ik zou op zeker gaan en iets zoeken waar je niet over twijfelt.

1 like

Ik heb even naar jouw pols maat iets in elkaar geknutst
kast heb ik ongeveer naar 40/41mm terug gebracht

2 likes

En wie twijfelt, zondigt niet! :innocent:

Hier hangt ook een bakregulator van 1922 (opoe’s huwelijkscadeau destijds) aan de muur :wink:

Als het uiteindelijk toch niet bevalt kun je altijd nog overstappen op dameshorloges zoals een fors aantal forumleden graag doet :stuck_out_tongue:

2 likes

Regelmatig wrist- en reverse curls!

Je pols wordt er niet dikker van, maar het (grote) horloge staat wel evenwichtiger :muscle:t4::wink:

Waarschijnlijk zal dit gevoel niet weg gaan en blijven knagen. Bij twijfel niet inhalen!

Waarschijnlijk is geen zekerheid, gewoon doen dan weet je het voor eens en altijd zeker.

Juist als je het niet doet zal het altijd blijven knagen. En 't is maar een horloge, geen levensgevaarlijke inhaal actie…:wink:

1 like

Nee dat is het zeker niet.

U woont in de gevangenis? spiegel van RVS :slight_smile: