Twijfel over duiker

Er stond op de facebook van monsterwatches dat seiko een nieuw beleid heeft, zodat online winkels bepaalde modellen niet meer mogen verkopen. Dat is wat ik er van begrepen heb.

1 like

Had deze ook gezien inderdaad, deze vind ik bijzonder gaaf.

1 like

Ik zie het ja! Wat balen zeg! :scream:

Ja man, een onwijze domper. Hopelijk is het mogelijk om een shop in house te hebben, maar ik vrees het ergste :sweat:

Hetzelfde geldt dan waarschijnlijk ook voor Mister limited :persevere:

Persoonlijk vind ik de Turtle leuker.

Heb je ze overigens wel eens irl gezien en om de pols gehad? Dragen imho toch een beetje anders.
Mocht je ze nog niet irl gezien hebben of misschien wil je de Turtle eens op proef hebben, misschien biedt deze uitkomst?

Geldt dit ook bij jou @Voordeligbijdetijd?

Ik vind het erg jammer dat merken als Sinn nogal duur zijn, ik vind dat hun ook een paar mooie duikers hebben. Ik kijk meestal automatisch bij Seiko omdat ik niet zo goed weet welke andere merken er een (instapmodel) duiker maken voor rond de €500,-. Ik zou namelijk ook wel eens iets anders willen

1 like

Kijk dan zeker eens bij de (quartz) Certina’s. Die zijn zeker ook op Ebay erg leuk te vinden.

https://www.deepbluewatches.com/ma102560hopo.html

Vind deze eigenlijk ook wel gaaf, maar ik weet niet of het merk echt heel goed is. Ik weet er niet zo veel over, iemand ervaring met het merk Deep Blue?

Ik zou lekker voor Seiko gaan. De halve collectie van Deep Blue bestaat uit ‘hommage’ (lees gejatte) modellen van Seiko. Wat Invicta met Rolex doet, doet Deep Blue met Seiko. Vaak op kortingsites voor zogenaamd de helft van een fictief/onwerkelijk hoge normaal prijs te verkrijgen. Trap er niet in…
Deep Blue=troep.

https://www.sinn.de/mobile/en/Modell/UX_SDR.htm

Kijk bijvoorbeeld zoiets vind ik prachtig, ik weet alleen niet wat er dan anders voor een mindere prijs in dezelfde stijl te vinden is. En dan bedoel ik niet nageaapt. Zo’n pure tool diver vind ik erg vet.

https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch.html

Steinhart maakt veel homages/kopieën, maar komen zo nu en dan ook met meer eigen gezicht.
Zo denk ik aan de Triton, maar ook de Ocean 2 vind ik genoeg eigen look hebben, ook al heeft ie iets weg van een Aquatimer van IWC.

De horloges van Steinhart vind ik een goeie prijs kwaliteit verhouding hebben.

Ik zie op de site alleen maar Rolex rip-offs. Subs, GMTs, Yachtmaster. Niet te doen. :confounded:

1 like

Ik heb nog een Deep Blue in de collectie. Prima horloge veel voor weinig. Deze heeft al 250 uur onder water gezeten. Doet dienst als echte duiker. Is met 220 gram niet echt een lichtgewicht.

1 like

Ook een leuke

6 likes

Die Tissot Seastar 1000 vind ik nogsteeds echt mooi, maar gaat voor TS niet onder de 500 lukken vrees ik.

@Enha Ik zou je wel willen adviseren om gewoon naar tweedehands te kijken. Mensen hebben mij dat ook ooit geadviseerd toen ik hier voor het eerste kwam en ik luisterde (ook) niet, maar de meeste horloges overleven de voorgaande eigenaren makkelijk (zeker als het HFers zijn) en de horloges gaan meestal onder de aankoopprijs in de verkoop. Je zal dus een horloge krijgen dat eigenlijk buiten je prijssegment zit. :slight_smile:

Als je het echt niet fijn vindt, moet je het natuurlijk gewoon niet doen.

1 like

Is 695,- op rubber en op staal 725’- …maar inderdaad wel mooi .

1 like

Dan moet je verder kijken dan je :lying_face: lang is.
:wink:

Maar ze hebben inderdaad wel veelvuldig zich, uhm… laten inspireren.

1 like

Haha laten inspireren, mooi verwoord :joy: