Update: service foto's Rolex Explorer II

Polar Explorer is gewoon een gave klok.

Ik vond er vroeger helemaal niets aan, maar begon hem steeds mooier te vinden. En je kunt lekker met bandjes spelenšŸ˜Ž

6 likes

Voor wat het waard isā€¦ De witte explorer of even doorsparen voor mijn GMTmaster II coke :wink:

2 likes

Heb een pepsi 16710 GMT II maar vind de explorer met een zwarte bezel ook erg mooi!!!

Zou voor de explorer gaan, is aanmerkelijk goedkoper

gr

Ik heb eigenlijk rond de 3000-3300 budget, dus dat red ik niet. Ik merk ook dat het iets principieels is. Kwalitatief is zoā€™n klok simpelweg te duur voor de kwaliteit. Voor die prijs heb je ook enkele modellen JLC, die in mijn beleving meer techniek en afwerking bieden dan zoā€™n Rolex. Een te groot deel van de prijs bestaat uit ā€˜gevoelā€™. Begrijpelijk, maar het wringt bij mij toch een beetje.

Oriƫnteer me nu verder op de Exp II, maar kijk ook verder dan dat. 3300 vind ik ook voor dat model aardig aan de prijs. Veel geld voor merknaam. :smile:
Dit is wel leuk aan wat spul verkocht hebben: alle kansen liggen weer open!

Zwarte plaat bedoel je? :slight_smile:

Voor 3300,- is de keuze geen reuze wanneer je bij een occasion juwelier gaat shoppen voor een ExplorerII

Ik wil mijn Date Just ook nog eens weg doen voor een laatste type Ex II ( met RRR ring en moderne kast )

1 like

Lukt het wel qua prijs om een nette explorer met doos/ papieren te vinden? Volgens mij ligt dat ook al 500 euro hoger

Dat is de opgave nuā€¦ Heb ze enkele keren voor 3100-3300 zien gaan de laatste maanden. Er is geen haast bij iig.

Ok. Ik volg het niet zo momenteel. Eerder wel gedaan voor een witte en dan lagen de prijzen wel iets hoger. Dat is meer dan een half jaar geleden. Dus voor de verhoging van 1 feb

Filipucci in Maastricht heeft een witte liggen, 3250:

http://www.filipucci.nl/producten/horloges/rolex/1889/

en 2 zwarte voor 3750

In de openingspost van Skv zie ik 2 Explorers met solid endlinks waarvan de Polar sowieso een no-holes case heeft, weet niet of Skv solid endlinks een must vind, zo ja, is de 3300 plus de 500 euro die je aangaf (3800) voor een nette Expl II met solid endlinks en een no-holes case genoeg?

Er moet toch meer op tafel komen of ben ik slecht voorgelicht?

Misschien ligt het aan mā€™n referentiekader, want onder nette staat versta ik, erg strak!

Groeten,

Noel.

3250 is zonder doos/ orig papieren. Wel een taxatierapport.

En de zwarte cijfers op de stalen bezel zijn vervaagd. Niet strak/ netjes dus

Die ligt er idd al een tijdjeā€¦
Wel cheap :slight_smile:

Voor nog cheapere moet je bij Rene84 zijn :smile:

3 likes

Heb eerder deze week al contact gehad met Filippuci over die klok. Geen doos etc helaas, en ook niet in bijzondere staat.

Voorkeur gaat uit naar een drilled holes case met solid end link band. De fotoā€™s waren niet bewust gekozen, gewoon 2 hits van google.

Particuliere koop heb ik ze voor 3100-3300 zien gaan met set. Juwelier een paar honderd hoger.die moet er ook van leven natuurlijk! Staat ook een witte full set op MP bijvoorbeeld. VP 3500.

Die is van 1990, heeft geen SEL en is volledig rond gepolijst.

Inderdaad, dat is ook de reden dat ik daar niet achteraan ga. :slight_smile: Ophoging van mijn budget is evt ook wel mogelijk, maar dan pas na uitkering van het vakantiegeld. Die 3100 was van een familielid van me die 'm een paar weken op MP had staan en hem toen pas voor dat bedrag kwijtraakte.

Hier een foto waar je het voorlopig mee kan doen als je nog twijfel tussen de witte en de zwarte :smile:

2 likes

Mooi horloge, ik vind de GMT zeer mooi vooral de oudere modellen waar de insert wat gebleekt is door het dragen :slight_smile: