Update: service foto's Rolex Explorer II

Ik krijg diverse reacties op de DJ uit de openingspost. Deze is inmiddels verkocht!

Hier nog een witte zonder papieren… Staat lijkt wel goed:

http://uhrforum.de/rolex-explorer-ii-16570-aus-2006-a-t218600

Als toolwatch vind ik de exp2 in t zwart mooier en ook best allround om banden mee te swappen. De gmt mag wel iconischer zijn, mij heeft ie nooit zo aangesproken. Misschien omdat ie met de draaibare bezel wat op de sub lijkt.

Ik ben stiekem ook af en toe aan het kijken naar een expl2, maar het enige wat mij er aan tegen staat is dat het ergens die luxe, mooie rolex afwerking lijkt te missen.

Komt misschien ook alleen door het gebrek aan gepolijste delen, meer matte plaat en dat deze oudere modellen alleen met de oude sluiting komen die ook stuk minder luxe oogt als de nieuwe.

Bovenstaande kenmerkt natuurlijk wel een toolwatch dus misschien praat ik onzin :smile:

Het is meer een toolwatch maar kleine details zoals dat mooie gepolijste facetrandje aan de geborstelde bezel maken hem wel speciaal. Het is een klein accent waar het allemaal net iets mooier door is.

De oude sluiting is inderdaad niet zo mooi als de nieuwe uitvoeringen maar het draagt heerlijk comfortabel.

6 likes

Ergens vind ik hem toch wat ‘mat’ of ‘vlak’ ogen dit de vele brushed oppervlakken en matte staalkleurige bezel. Althans, op de foto’s. De witte heb ik wel eens omgehad maar die deed het toch niet echt voor me.

Dan is het goed dat je de knoop nog niet hebt doorgehakt :wink:

De zijkanten glimmen anders ook lekker… :sunglasses:

2 likes

Heerlijke klok is het gewoon.

Lekker in de zomer:

Lekker voor elk moment:

3 likes

De witte van Malu staat te koop

Ja die is mooi zo.
Kast is hetzelfde als bij een sub denk ik ?

Heeft deze nu ook de nieuwe glidelock sluiting ?

Die van Bert1 is de oude versie Exp2. Dus volgens mij ook met de oude rammelband. :wink:

Dit is een 16570, het “oude” model. De kast van de 14060 Sub is dikker volgens mij.

Alleen de nieuwe duik Rolexen hebben Glidelock, de 216570 Explorer heeft wel een Easylink sluiting.

Mijn oude witte staat ook te koop.

Volgens mij zijn de kast van de 16570 en de 14060/ 16610 hetzelfde. De sub heeft alleen een triple lock (dikkere) kroon.
De Sea-dweller is wel dikker.

1 like

Voor welke JLC zou je dan gaan?
Deze vind ik helemaal te gek!

2 likes

De sub is dikker volgens verschillende sites maar kennelijk zit het verschil in de caseback en glas dan, de kasten zijn inderdaad grappig genoeg gelijk.

Ik had een 14060m en die was naar mijn gevoel een goed stukje dikker dan mijn Explorer, had ze alleen niet tegelijk dus de echte vergelijking heb ik nooit kunnen maken.

1 like

Zo’n 2009 oid Reserve de Marche in het wit vind ik erg mooi. Wel weer totaal wat anders dan duur natuurlijk. Heb het gevoel dat een jlc toch meer horloge voor je geld biedt, een Rolex meer merknaam. Maar ik ben er nog niet uit :frowning:

Bij een JLC uit 2009 zou ik er zeker een service beurt bij willen :wink:. Zeker bij een reserve de March, is manufactuur uurwerk en kan niet overal geserviced worden. Bij JLC is dat de hoofdprijs.

Er stond er onlangs een te koop, vorig jaar geserviced, voor 3900. Heeft wel een week of wat op marktplaats gestaan. Ik was alsnog te laat. :frowning:

1 like