Upgrade sluiting Omega Seamaster 300m

Hallo allemaal,

Ik denk eraan om mijn Seamaster 300m te voorzien van een nieuwe verstelbare omega sluiting (volgens mij is dat de sluiting van de Planet Ocean). Iemand hier ervaring mee? Is de sluiting heel veel dikker? Ben benieuwd of iemand foto’s ervan heeft. Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

2 likes

Hier alvast wat leesvoer

3 likes

Onlangs door André (@Horloge24) laten leveren/plaatsen. Is een soort van superupgrade, waarvan je hoopte dat Omega er zelf wel aan gedacht zou hebben. Tegenwoordig zit ‘ie er ook standaard op geloof ik.

image

Mijn ervaringen, meer foto’s (vergelijk tussen de sluitingen) hier:

Aanrader Ralph, doen! :+1:

1 like

Zelf onlangs gedaan. Zie Omega topic. Goed zelf te doen met de juiste schroevendraaiers.
Moest wel een schakeltje uit, te lang anders.
Is niet dikker, wel langer. Ik heb dan de 6 kliks, 3 versie is er ook.



3 likes

Wat kost zo’n sluiting, ongeveer, als ik vragen mag?

2 likes

Ik heb net voor mijn SMPc de 3-kliks versie besteld. Die zou ongeveer even groot moeten zijn als de originele versie, maar mist dan de diver extension. Het duurt nog wel even voordat ik het resultaat kan delen, maar volgens mij zijn er hier anderen die deze versie al hebben.

2 likes

@Wannawatch heeft de 3 kliks sluiting op zijn SMPc als ik me niet vergis :slight_smile:

Ik heb de mijne ook in bestelling staan. @Oom_Piet heeft m al gemonteerd.

2 likes

De drievoudig verstelbare sluiting kost €98,20 bij mijn AD.

2 likes

Gaat die sluiting ook op de band van mijn Speedy (311.30.42.30.01.005) passen?

2 likes

Hier een foto van de 3-voudig verstelbare sluiting op mijn SMPc.

3 likes

€ 105,- voor de 6 clicks (117STZ001154). In mijn geval was dat incl. montage.

Klopt. Wel ietsie hoger, vanwege het schuifmechanisme maar qua lengte gelijk aan de niet-verstelbare sluiting die er standaard op zit. De 6-clicks versie is iets langer, ziet er op de foto’s overigens heftiger uit dan in werkelijkheid om de pols. Past mij (17,5cm polsomtrek) prima.

André (@Horloge24), kom er maar in! Jij hebt vast het antwoord wel paraat…

2 likes

Heb het voor de Speedmaster nagevraagd bij Omega in Brussel. Zij hebben deze vraag ook weer door moeten spelen naar Zwitserland en uiteindelijk kwam er een negatief antwoord uit.

Het probleem zit hem in de passing / verloop van de sluiting. Zal anders eens een eindschakel bestellen en kijken of er eventueel een verloop stuk zelf te produceren is zodat dit wel mogelijk gaat worden. Merk dat hiervoor veel animo is en moet toegeven dat het draag comfort duidelijk toeneemt met een snel te verstellen sluiting.

3 likes

google is je vriend en beste raadgever. Er zijn meerdere mogelijkheden.
Hier is er een van. De rest kun je vast zelf vinden :wink:

1 like

BS, er zijn hele volksstammen die een perfect passende verstelbare sluiting op hun Speedy hebben. Internet staat er vol mee.
Beetje zonde van je tijd om het bij Omega te vragen als ik zo eerlijk mag zijn. Die gaan hier natuurlijk niet aan meewerken.
Nog maar een keer dan : GOOGLE

Hier heb je de onderdeelnummers van de beste combi’s

2 likes

Die verstelbare sluiting zit ook op mijn Speedmaster Mark II… :+1:

2 likes

Bedankt voor het filmpje, ben te druk achter de werkbank om het internet af te zoeken en heb daarom de vraag bij Omega zelf neer gelegd. Wil voorkomen dat een klant zijn horloge brengt voor de verstelbare sluiting en ik hem teleur moet stellen.

Begrijp ook wel dat Omega niet achter de getoonde oplossing staat omdat de eindschakels niet 100 % matchen. Voor de eigenaar is het wel een afweging om te doen en al te groot is het verschil ook weer niet [ en het is omkeerbaar ]. Eventueel zou ik ook 2 gepolijste baantjes kunnen aanbrengen op de eindschakel zodat het verschil nog minder opvallend is.

3 likes

Thanks allemaal voor de info. Zal binnenkort eens even bij mijn juwelier informeren! :sunglasses::+1:

2 likes