Allereerst alvast excuses voor de fotokwaliteit. Het is al laat en telefooncamera’s en kunstlicht blijven geen topcombi.
Deze klatser ben ik zo enorm blij mee. PO 8500 in 42mm.
Maar waar ik al bang voor was gebeurde. Ik kon geen perfect fit krijgen. Geen fijnverstelling op de suiting. Laat staan een sluiting met ratcheting systeem die on the go te verstellen is.
In het verleden heeft mijn Tudor Black Bay Blue het nest moeten verlaten doordat ik geen goede passing kon krijgen. Bij zwaardere klokjes (PO is zwaar) is het voor mij belangrijk dat ik hem strak kan dragen zodat ie geen kant op gaat. Laat mijn pols nou behoorlijk gevoelig zijn voor temperatuurswisselingen… gevolg HET IS NOOIT GOED!
Waar ik voor de Tudor geen oplossing kon vinden is die er wel voor de PO!! En zal ik eens wat verklappen? Het is ook nog eens een bizar goedkope oplossing!
Een OEM Omega sluiting met snelverstelling (van de 300m master co-axial)die zonder aanpassingen op je PO past! En daarbij maakt het dus niet uit of je een 42 of 45.5 hebt. Het kan gewoon
Dit is hem
Dicht
Open
Mijn opinie:
Hij is perfect! Ja hij is wat breder dan de originele sluiting maar zo is ie al bedacht voor de 300m master co-axial die ook 18mm bandbreedte bij de sluiting heeft. Eigenlijk past deze wat lompere sluiting best wel goed bij “zware” karakter van de PO.
Het mechanisme werkt heel fijn en precies. Klokje moet wel even van de pols af. Dat vind ik zelf het enige minpuntje. Ik ben geneigd 10x per dag mijn snelverstelling te gebruiken en dat werkt het mooist als je hem niet af hoeft te doen. Maar dat is muggenzifterij.
Helaas vond ik het nodig om de schroefjes al los te halen thuis… 1 compleet kapotte schrefkop en een snee in mn vinger verder maar gestaakt. Goed gereedschap is het halve werk laten we maar zeggen.
Gelukkig waren daar mijn vrienden van Movements in Hengelo (zij hebben de sluiting ook geleverd). Zij hebben de sluiting geplaatst en dat alles voor nop. Binnenkort maar eens wat nieuwe schroefjes bestellen. Want ik en mijn voorgangers hebben de schroefjes in de banden toch wel wat mishandeld
Dit is het bestelnummer voor de liefhebbers:
Wat vergelijkingsplaatjes met de originele sluiting:
Alle PO eigenaren. Twijfel niet! Beste 125,- die ik in lange tijd besteed heb