Uurwerk demontage vraagje HMT

Dat probleem heb ik ook! Daarom bezig met creëren van een pittige in de schuur

1 like

In de schuur geen ruimte en in de tuin heb ik ook al een bar :sweat_smile:

Ach het begint ergens op te lijken hier. Alleen nog een krukje ergens vandaan halen.

En stroom op de deurklink

12 likes

Goed bezig :ok_hand:t3:

1 like

Mooi werk Kay. Netjes.

1 like

Voor beginnende amateur-sleutelaars heb ik ooit (héél lang geleden) op het oude forum een topic aangemaakt met wat meer uitleg:

Hopelijk heeft topic starter hier wat aan…

Verder zijn de youtube video’s van Mark Lovick erg nuttig (bvb: https://www.youtube.com/watch?v=mXUXpNeTKkI )

Met vriendelijke groet,

Morse.

8 likes

“Wat meer uitleg” zegt hij. :open_mouth: Wat een gids zeg hee, en al die foto’s! Fantastisch. :+1: Ik denk dat er kostbare boeken zijn die je met dit bericht reeds in één klap hebt overstegen. Ik heb je bericht regelrecht een bladwijzer gegeven. Als ik eens zelf ga sleutelen dan wordt jouw bericht mijn eerste referentiepunt. :smiley:

Normaal heb ik altijd mijn bedenkingen bij de promotie van oude berichten, maar in dit geval is het volgens mij zeer gepast. Bedankt Morse! :+1::+1:

2 likes

Dat deed ik ook als eerste, altijd handig zo’n naslagwerk!

2 likes

Dat is wat mij betreft meer accuraat dan “wat meer uitleg”. :joy: Maar de bescheidenheid siert @Morse.

1 like

Wat een uitgebreid verslag zeg. Prachtig vastgelegd en duidelijk uitgelegd. Voor mij helaas mosterd na de maaltijd maar mocht er een volgende keer komen dan ga hier zeker gebruik van maken.
Bedankt!

2 likes

Ook namens mij een groot woord van dank Morse! Bladwijzertje gemaakt en alles binnenkort nog eens rustig nalezen en nadoen… :kissing_heart:

3 likes

Sakkerloot wat een mooie uitleg! Zojuist een post uit 2008 geliked!

1 like

Eindresultaat:


:joy::joy::joy::joy::joy:
Hij zit nog goed in elkaar ook. Alleen jammer dat ik de pal kwijt ben dus opwinden zit er niet meer in. Op tijd zetten enz werkt wel behalve dat ik de wijzers zonder dial had gemonteerd en die liggen inmiddels al ergens op straat😅

4 likes

Zo’n foto doet mij als horlogemaker gewoon pijn!!! Die draad tussen de balansband en de platine door getrokken :sob:

Toont in mijn ogen geen waardering voor een uurwerk. Dacht dat dit een Forum voor horloge liefhebbers is.

4 likes

Horloge Horror

2 likes

Hij zit er net langs. Andere gaatjes ging niet.
Maar wat moet ik er anders mee? Ik begrijp je liefde voor uurwerken maar andere kant was deze Mumbai special gewoon in de afvalbak beland.

2 likes

zonder woorden

2 likes

Ik snap het wel en vind de oplossing wel bijzonder. :+1:
Met een kapot ETA uurwerk had ik dat anders gevonden, maar een HTM uurwerk, ach.

Ik denk dat een @vinwat clinic echt wat voor je zou kunnen zijn. Heeft mij enigszins op het rechte pad gekregen. :joy:

Edit: kijk daar zul je hem hebben. :joy:

4 likes

Waar heppie het over.

4 likes

:joy::joy::joy:
Het eerste uurwerk waar ik aan gewerkt heb, is er uiteindelijk nog slechter aan toe dan deze van @GiveMeYourDough.
De clinic heeft me veel geleerd hoe het wel te doen.
Voor de clinic nam ik je gevleugelde woorden: “begin maar met slopen” iets te letterlijk.

3 likes