#vaakbenjetebang

Deze 16600 is toevallig nog wel een ‘echte’ duiker, maar je hebt gelijk dat ze tegenwoordig meer verdienen als ze luxe producten verkopen. Vind ik zelf ook de ‘doodsteek’ van het merk Rolex, too much blingbling tegenwoordig zoals bijvoorbeeld een gouden duiker?! Jaja. :thinking:

Neemt niet weg dat dit uurwerk er prima tegen kan en een krasje, auw… daar heb je vooral zelf last van. Dus als je ermee wil klussen: doen! :sunglasses:

7 likes

Daarom vind ik vintage Rolex ook veel leuker, omdat het toen nog echte toolwatches waren. Al zou ik ze nu niet meer zo gebruiken.

6 likes

Leesvoer. :wink:

Ik ken iemand die met een hele vintage Cosmograph (6263) elke dag aan het golfen is. Wat dat ding al niet aan klappen heeft gehad, heerlijk. Als je zo’n ding nu tegenkomt, wat zullen we zeggen? € 60-100k …meer, kan zo maar! Het gaat niet altijd alleen maar om geld. Je moet er ook een beetje lol mee hebben. :wink:

Ps Het ding is van zijn oude heer geweest. Is dus helemaal geen prijskaartje aan te hangen, en hij gebruikt hem to the max …priceless!

8 likes

Een toolwatch en zie ze alleen maar onder pak en overhemd, hulde!!

4 likes

Dat Rolex zijn horloges uitvoerig test alvorens ze de fabriek verlaten is goed natuurlijk, alleen zegt dit niets over wat ze maximaal kunnen verdragen tijdens alledaags gebruik.

IllustriousFaroffAmericankestrel-max-1mb

1 like

Is dat zo? Ik meende juist begrepen te hebben dat bij een Rolex service beurt onderdelen inbegrepen zijn. Dan zou het voor de prijs toch niet uit moeten maken hoe ‘vernaggeld’ het horloge is?

Oké. Ik hou het er even op dat ik me er persoonlijk niet druk om zou maken. Ik zou met een Dweller gewoon gaan golfen, motorrijden, klopboren, masturberen, kopspijkeren, met de vuist op tafel slaan etc. etc. Alledaags gebruik, voor sommigen. :sunglasses:

Nieuwe kast krijg je gewoon een rekening van hoor. Pakkingen, olie, schroefjes etc. zitten bij het onderhoud in.

3 likes

Wat moet ik daar nou weer mee?:face_with_monocle::thinking::confused:

Ik denk niet dat je gelijk hebt. Maar als iemand het kan bevestigen koop ik nu een beschadigde Onyx wijzerplaat.

1 like

Niks! Het is best warm vandaag, … #gevalletjeoververhitting :sunglasses:

1 like

Als er een grote kans op beschadiging is dan heb ik geen moeite met het horloge even af te doen. Dat is voor mij de logica zelve. Als ik niet om een krasje meer of minder zou geven zou ik ze om laten, maar ik geef wel om zichtbare extra schade dus doe ik dat niet.

Eigenlijk is het maar zo simpel hoor.

En dan die macho bullshit als ‘het is een toolwatch’ en ‘daar dient ie toch voor’ - neen, je horloge dient een precisie tijdsinstrument te zijn, een sieraad. Mocht je écht een toolwatch om willen hebben dan had je een gshock om tijdens je werk. Het is niet ‘stoer’ om te doen alsof schade aan je dure horloge je niet zou deren.

7 likes

+1 :slight_smile:

1 like

Ik doe gewoon hetzelfde :+1:t2:

Maar dan wel met een horloge van 3 tientjes😋

5 likes

Horloge op z’n mooist!

Zaken als een kast en een dial lijken me er inderdaad niet onder te vallen. Maar goed, dat zijn ook niet de zaken die door trillingen van een klopboor of bij het golven kapot gaan.

Ik kan me echter ook wel voorstellen dat er grenzen zijn aan wat inclusief is qua uurwerk. Een uurwerk dat bijvoorbeeld verdronken is in zout water, wordt vast niet kostenloos vervangen.

Maar het deert me echt niet :smile: optisch dan
Technische schade zou ik vervelend vinden, ook niet meer dan dat, maar dat zal niet snel gebeuren denk ik. Dus: all good.

2 likes

Voordeel van een Dweller is dat 'ie een beetje waterdicht is. Verder valt gevolgschade van verkeerd gebruik [vul zelf maar in] natuurlijk nooit onder een normale ‘servicebeurt’. Een uurwerk wat je zelf gesloopt hebt mag je dan ook gewoon zelf betalen, daar heb je ongetwijfeld gelijk in.

Maar bijvoorbeeld een tandwieltje wat in de loop der tijd versleten is, dat wordt gewoon vervangen. Oh enne, als het schokabsorptiesysteem (…bestaat dat woord?) zijn werk niet goed doet lijkt me de gevolgschade ook voor rekening van Rolex.

:golfing_man: …met een ‘f’. :wink:

2 likes

Oeps! Tekst weg??:thinking:

Maar goed, gaf aan dat een dergelijke Rolex wel degelijk gemaakt is (na de 2e wereldoorlog) om als toolwatch te fungeren, maar dat het in de loop der jaren door de consument, liefhebbers en de marketing van Rolex een luxe watch of sieraad is geworden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het daarom per definitie voor iemand anders niet meer kan fungeren als toolwatch, op welke wijze van gebruik dan ook. Dus voor iemand anders hoeft dat dan geen ‘sprookje’ te zijn vind ik dan weer. :wink:

4 likes

Ik blijf denken dat als je echt een toolwatch wil, je geen Rolex koopt. Als horlogeliefhebber kun je hem wel zo gebruiken, als je wilt. En als hij ook dient als een appeltje voor de dorst in moeilijke tijden zou ik dat niet doen.

5 likes