#vaakbenjetebang

Even terug was er een topic over ‘ben je net zo stoer als je horloge’, wat na 100 of wat reacties gesloten werd omdat er weer gekissebist werd. Ik postte destijds dat ik mn horloge eigenlijk nooit afdoe, ook al werk ik in de techniek en in de bouw.
Vandaag keek ik op mn horloge hoe laat t was, en dacht terug aan dit topic. Vanavond houd ik hem wel even onder de kraan hoor (afspoelen). Ik denk: horloges kunnen hier best tegen. Ik bedoel; er zit toch anti-shock whatever in enzo? Wat denken jullie?


Ps. Ik kan me voorstellen dat dit een ‘kijk mij eens stoer gips stof op mn horloge hebben’ topic is, maar zo bedoel ik het niet. Ik had hem ook om met de klopboor, om die muurgaten voor injectie te maken, tegen optrekkend vocht.

31 likes

Haha je moet het maar durven!
(Zet @Trevillian op de ‘Niet van kopen’ lijst)

Met allerdaagse werkzaamheden hou ik het horloge om en bekommer ik mij niet om krasjes. Doch, als ik weet dat ik dit soort dingen ga doen, waarbij de kans op het vernaggelen van je horloge redelijk groot is, dan doe ik hem af.

Ik ga ook niet in mijn goede pak klussen, waarom zou ik dit wel doen met een horloge van 7000.

20 likes

Eeuwigdurende discussie; de ene groep hier probeert zijn horloge zo mooi en nieuw mogelijk te houden terwijl anderen zoals jij een complete verbouwing doen met een Rollie om de pols.

Ik behoor tot de 1e groep…en vind het zonde van je horloge!

7 likes

Het is een toolwatch, dus prima. Onder de kraan of een duik in het zwembad en hij is weer schoon.

4 likes

Helemaal super dit! Rolex zijn werkpaarden en hier kunnen ze prima tegen :+1:t2:. Inderdaad wel even afspoelen :sweat_smile:.

5 likes

Ik denk: zo heurt het! Doe ik het zelf ook? Nee. De finish van een Pelagos kast is er eentje waar zelfs de RSC’s zich niet aan wagen als het op poetsen aankomt, dus liever geen diepe kras in de kast.

Ik dus ook, deels. Ik ben gewoon netjes en voorzichtig met mijn spulletjes (niet alleen horloges).

Dat vind ik ook een tikje overdreven. Sowieso, gedoe met zo’n doekje. Gast. Leg dan een tafelkleed neer ofzo, stuk simpeler. Dat dus. :sunglasses:

2 likes

Ik snap mensen die het niet doen ook hoor. Alleen een doekje onder je hand aan je bureau, las ik laatst, gaat wel echt heel ver toch? :smile:
Ik ben ook van plan elke 10 jaar het horloge te laten servicen. Dat lijkt mij voldoende. Keep you posted :rofl:

2 likes

Dit leest idd heel vreemd,… blij dat ik het één en ander gemist heb!

4 likes

Een toolwatch is ook berust op bepaalde taken. Bij n duik horloge wordt er volgens mij geen rekening gehouden met dergelijke vibraties.
Net zo min dat als met n Flieger (toch ook n toolwatch) men geen rekening houdt dat er mee gedoken gaat worden.

Nee, dan liever n triple G g-shock bij je genoemde werkzaamheden. Die zijn gemaakt EN getest tegen stoten, g krachten, en vibraties.

2 likes

Ik geef je groot gelijk. Ik draag ‘m ook elke dag, behalve op vakantie ivm veel gedoe bij evt. diefstal, en heb er ook al enkele krasjes op. Het blijft een (heel mooi!):wink: gebruiksvoorwerp uiteindelijk.

Andere vraag, wat zijn die witte (water?)bakken en wat doen ze? Ik zie ze aangesloten in een muur oid?

2 likes

Een crosspost uit het omega topic.

8 likes

Dit is precies wat iemand zou zeggen bij het maken een topic waarin hij stoer doet met gipsstof op zijn horloge.

14 likes

Ze noemen het een toolwatch. Dat is wat anders. Als jij 8K naar de verdommenis wilt helpen.:confused:

1 like

Dat is Bostik muur injectie. Je boort gaten onder een hoek, zet die bakjes met pijpjes erin, en laat de steen netboven maaiveld volzuigen met die roze troep.
Zo zuigt de baksteen zich vol met een waterkerend goedje, waardoor zuigend grondwater stopt bij die ‘band’. Stucwerk erboven zal dan niet langer schimmelen. Althans, dat is het idee. Pandje uit 1765, toen metselde men nog geen loodslab als waterkering

2 likes

Haha, kalm maar

1 like

Ha, ha, het is niet mijn 8 K hoor.:smirk::clown_face:

3 likes

8k help ik liever niet de verdommenis in. maar ze kunnen wel tegen een stootje hoor :grinning:

3 likes

Een Dweller kan daar prima tegen volgens mij. De techniekjes die de vrienden in Genève allemaal hebben bedacht om van deze uurwerken onverwoestbare, betrouwbare werkpaarden te maken zijn best wel oké. Diepzeeduikers kijken niet alleen naar zeepaardjes of goudvisjes. Ze zijn ook onder water om leidingen/dingen aan elkaar te lassen, te hameren etc. etc. werken noemen ze dat, daar zijn deze duikers voor gemaakt.

Dus: lekker kloppen met die boor en je rollie om de pols, … :wink:

11 likes

Ze mogen ervoor gemaakt zijn, de service bij beschadigingen is erg kostbaar. Dit zijn toch al lang geen echte toolwatches meer, maar luxe producten.
Sprookjes vind ik het. Iemand die een goede toolwatch zoekt, sec, koopt geen Rolex. Het is een luxe horloge dat tegen een stootje kan, geen toolwatch, dat toevallig ook luxe is. Het is bedoeld als luxe watch, tegenwoordig.

4 likes

Langdurige en zware trillingen en schokken zou ik mee oppassen, maar voor de rest moet het kunnen. Als ik zo’n dure toolwatch zou hebben, zou ik hem ook gebruiken waar hij voor bedoelt is. Dat is juist het leuke van zo’n ding.

4 likes