#vaakbenjetebang

Lekker doen dan. En laat een ander voorzichtig zijn met zijn dure geld. Ieder het zijne.

2 likes

Prompt is @anon11367652EV aan het typen… dat kan geen toeval zijn.

2 likes

Het was toeval. Of wil je dat ik iets vlag?

:triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

Ik was vanmiddag ook een badboy :sunglasses:

4 likes

Als opstarter van het topic waarnaar je verwees, zeg ik:
Jij bent mínstens zo stoer als je horloge! :blush:

Och, en nog iets: Een horloge is GEEN sieraad.

2 likes

Je hoeft niet te schreeuwen hoor.

Jij geeft hele bedragen uit alleen om te zien hoe laat het is?

1 like

Ja.

1 like

Gelijk heb je hoor. Toch moet je in mijn ogen geld teveel geld hebben om de volgende redenen a: horloge af te schrijven, b:, niet bang zijn voor dure reparaties.

Beide bovenstaande zijn niet voor mij weggelegd, dus ik draag ze met de sporen maar behoed ze voor potentieel gevaar.

3 likes

Haha, hier heb jij weer een punt. De Rolex is natuurlijk ook meer dan slechts een meetinstrument. Ik zie het als kunst, wat je altijd bij je hebt, van kunt genieten, en ook nog een praktisch nut heeft. Wie wil dat nu niet?
Belangrijk om op te merken, voor hen die mij in mindere mate begrijpen, is dat ik 50-60 uur per week werk verricht waarbij een horloge krassen kan oplopen. Maar tegelijkertijd behept ben met de passie voor mooie horloges (anders kwam ik niet dagelijks op ons forum)
Voor mij is het dus: alleen in de spaarzame vrije uurtjes iets dragen waarvan je echt blij wordt, of gewoon verstand op 0, god voor ons allen, en genieten van het leven, en de beuk erin. Nouja, dan is een keuze snel gemaakt, wat mij betreft.

3 likes

Tsja wat kost een reparatie, 500-1000 euro? Eens in de 5-10 jaar? Dat is toch ook de wereld niet?

2 likes

Wat denken we van zwemmen met horloges die geen screw down crown hebben? :grimacing::see_no_evil:

Vroeger deed ik het met mijn Swatch van 5atm en dat ging altijd goed. Nu met mijn Hamilton, die wel gewoon 10atm heeft, weet ik het toch niet helemaal zeker… :thinking:

Ik zou sowieso niet zwemmen met een horloge van 5 ATM.

1 like

Nu zal ik dat ook zeker niet meer doen. Ik was toen een jaar of tien, wist ik veel of je met zn ding kon zwemmen of niet :joy:.

Waar ik nu mee zit, is dat je vanaf 10atm met een horloge kan zwemmen, maar zwemmen met zn push out crown is dat de juiste naam?, wordt afgeraden. Mijn Hamilton heeft en die 10atm en de push out crown, is zwemmen dan gewoon veilig?

2 likes

Hier een Swatch met 3atm die ook een paar keer mee is geweest naar ~30m,… niks aan de hand.

Nu al een tijde ook een 10atm om zonder schroefkroon en die mag heerlijk mee de zee op en in. Daar moet die toch echt gewoon tegen kunnen.

Er zijn iig instructies genoeg;
Zo heb ik nog een Jaeger met 100atm, waarvan je de chrono onder water kan bedienen, maar de handleiding staat vol duidelijke taal.

  • Niet mee het water inspringen
  • Liever niet de chrono gebruiken onder water
  • etc, etc.
1 like

Weet het niet zeker, maar ik zou het risico niet nemen.

1 like

Hmm, lastig. Zolang je er voorzichtig en rustig mee zwemt, zou er dus niks mis kunnen gaan?

Tja, ik weet nog niet helemaal wat ik zal doen.:grimacing:

Geen idee,… ik test mijn horloges af en toe tussendoor. Lekker doen waar jij je goed bij voelt.
Vandaag nog gewoon het water ingedoken en gesprongen. Kortom ik volg niet direct alle disclaimers op, van de jaeger ben ik later pas achter gekomen.

Ben erg voorzichtig met mijn horloges zeker als het om trillingen, krassen ed. gaat.
Echter zit ik te vaak op en rond water. Als een horloge 10atm of meer heeft dat gaat die nat worden.

Die swatch was ik min of meer vergeten en stond er zelf van te kijken dat die nog ‘leefde’.

1 like

Lijkt me anders niet lekker zwemmen.:smirk::confused::sunglasses: