Vakantie horloge Afrika

Beste leden,

Ik mag me gelukkig prijzen met drie dochters (2x 2 jaar en 1x 4 jaar) en ga binnenkort met hen en mijn vrouw naar Afrika. Ben er al vaak geweest en heb eigenlijk altijd horloges thuis gelaten. Nu met kids vind ik een horloge bij de hand toch wel een prettig idee. Ik wil iets praktisch, waterdicht en niet te kras gevoelig, goedkoop (<€500) , comfortabel (rubberen, staal of nylon band) en een beetje stoer. Neig naar een duiker.
Overige collectie bestaat uit twee wat klassieke horloges (Frederique Constant, Longiness master collection) een IWC pilot Chronograph, antieke IWC en een Van der Gang New Original.

Nu heb ik wat types van Seiko gezien maar denk dat er veel meer inspiratie uit het Horloge Forum kan komen. Stiekem ook wel onder de indruk van Sinn, maar dan moet ik m’n budget (en gedachte van onopvallend in Afrika loslaten).

Hebben jullie nog aantrekkelijke suggesties / alternatieven?

5 likes

Ik zou zeggen neem lekker een Seiko Skx, Seiko Turtle of een Citizen BN150 of BN151 of zoiets. Rubber band erop of NATO en klaar.

Zoals ik je app-te Jorn, ik zou een Turtle nemen (Seiko Srp777). Er bestaat ook een mini Turtle, weet even niet de referentie, maar jij kan best een fors horloge hebben.

3 likes

+1 :sunglasses:

Oh wacht, dan misschien toch maar de SRPC23. Iets meer ‘buiten beeld’ … :wink:

1 like

Als je iets superbetrouwbaars wil, dat tegen water kan, licht van gewicht, geen batterij hoeft omdat ie op lichtenergie loopt, dan weet ik wel iemand die een Citizen heeft die voor klein bedrag weg zou mogen.

Extra fijn: horloge is van keihard krasresistent titanium.
Voel je niet om de pols, bij hoge temperaturen heel aangenaam op de huid.

Ik zoek ff plaatje en stuur je dat

Zo’n Seiko Solar.

2 likes

Seiko Turtle. Vele niveaus boven de ander genoemde modellen, zowel qua specs als historie.

Een mooie Rolex :ok_hand::joy:

Ik heb veelal 41mm dus idd mag best een beetje fors. Turtle ziet er strak uit!

Onbekend voor me, maar wel er mg gaaf!

Dank voor de tip, ben benieuwd welke het is!

1 like

Leuk! Gaat vast een gave vakantie worden.

Ik heb onlangs ook twee aankoopjes gedaan voor aankomende vakantie. + Wat NATO bandjes waaronder een van rubber

[

Budget lag iets lager maar heb twee dingen gescoord waar ik met een fijn gevoel mee op vakantie kan en wat goed nat kan en mag worden.

Voor 500e zou ik zelf inderdaad voor de Seiko turtle of skx007/9 gaan zoals hierboven al wordt genoemd, de 5 sports vind ik persoonlijk ook mooi en beschikbaarheid in een veelheid aan kleuren + je houdt wat over!

NATO zou ik serieus overwegen gezien comfort.

1 like

De sbdj027

Citizen ny0040? Voor 200,- ben je klaar

3 likes


65 euro, 200m waterdicht, mooi design… Casio MDV 106

8 likes

Hmm een sarb? Mischien niet robuust genoeg.

Zelf zou ik denk ik mijn GShock dragen

1 like

Waar ga je naartoe? Het klinkt nu net als die Amerikanen die een weekje Europa gaan doen. Ga je zelf rijden en kamperen in het wild? Of met een groep en in hotels?

In het geval van dat laatste heb je geen ander horloge nodig dan wat je nu al hebt lijkt me.

Ik zou ook zelf ook deze keuze maken (ik heb toevallig dezelfde GShock). Is mijn vaste vakantie horloge.

1 like

Misschien iets uit de Hamilton Khaki lijn?

Afrika moet je altijd kamperend met een tent op het dak van de auto doen! We hebben een paar dagen een mooi huis aan zee, verder alleen maar de natuur in.

De Amerikanen komen idd niet verder dan een soort compound in Kaapstad.