Van de mods: Verandervoorstellen

het is inderdaad 1 van de meest bezochte en ge replyde topics van het forum ja…just bucking frilliant :innocent::sunglasses:

Verder vind ik alles best.

1 like

Helemaal mee eens.
De voorgestelde veranderingen lijken mij goed.
Enkele sub-fora, per merk bijv. zoals al voorgesteld komt de overzichtelijk wel ten goede.

1 like

Nadeel van verschillende sub-fora is dat mijn inziens het gemeenschapsgevoel wat verloren gaat als iedereen veel in zijn eigen sub-fora rondhangt. Ook kom je zelf minder met andere zaken in aanraking, als je voor alle sub-fora moet doorklikken, er komen dan geen verrassende nieuwe dingen op je pad, wat met de huidige indeling wel het geval is.

3 likes

Goede verbetervoorstellen vanuit de mods! Ik zeg doen allemaal, aangevuld met de voorstellen van GMTplus1. Uppen voor horloges om de week moet kunnen als andere zaken ertussenuit gaan. Je zou kunnen overwegen om in de rubriek verkoop horloge gerelateerde zaken een up mogelijkheid te bieden van 1 of 2 dagen. Hierdoor kun je toch snel aangeven dat bijv bandje 3 is verkocht.

Wat betreft het uppen van Te Koop: eens per week. Ik zit als potentieel koper niet te wachten op een systeem, dat het te duur in de markt zetten van horloges bevordert, want toch weer snel te uppen. Met eens per week (of liever: per 2 weken; Uhrforum!) denken aanbieders beter na over een faire, marktconforme prijs (de goeden niet te na gesproken); althans, als ze het horloge echt willen verkopen. En: uppen altijd gepaard laten gaan met een prijsverlaging van 5 of 10%.
Wat betreft het off topic gedeelte: van mij mag die vechterskooi wegblijven.

5 likes

Dit vind ik een vreemd principe , een verkoper bepaald zelf zijn prijsverlaging.
Bij een horloge van 6K praat je over 300 a 600 euro verlaging per up :sweat_smile:

Uppen is niet verplicht! Op Uhrforum mag je je prijs ook verhogen trouwens.

1 like
  • Off-topic is splitsen in een serieus en niet-serieus gedeelte.
  • uppen van advertenties maakt me niet zo heel veel uit, maar de nieuwe/ongelezen advertenties altijd bovenaan laten staan zou ik wel wenselijk vinden.
2 likes

Misschien dit topic even vast pinnen. Is best een belangrijk topic.

Hi @Jur, goed initiatief

uppen - ik vind 1 x in de week voldoende om alleen een item weer boven aan de lijst te krijgen. Voor een echte wijziging dat een aantal items verkocht zijn of je de prijs wilt aanpassen lijkt het me weer wel handig dat dit wel direct kan. Ik zag overigens dat je het max aantal reacties kunt instellen bij topics, is het een idee een max van bijvoorbeeld 7 in te stellen voor de verkoop categorie? Wil je elke dag uppen zonder veel reden dan is dat na een week ook klaar.

offtopic - moet weer terug komen. er zijn altijd offtopic en die moeten een plek krijgen. Prima als het regel is dat dit niet gereguleerd is maar laat dat over aan de vlaggetjes. Minder modereren lijkt me beter want in het verleden werd wat teveel en niet erg transparant gemodereerd. Voor duidelijke regels daarentegen is het prima om ‘straf’ uit te delen. Een lounge voor een select groepje lijkt me niets.

1 like

Een lounge is juist helemaal top! Zo worden leden die zichzelf beschamen (mezelf incluis) beschermd tegen de onverbiddelijke tucht van Google en staan we alleen hier binnen de gemeenschap voor paal en niet voor de hele wereld. Iets intiemer, toch? Ik zeg: Doen!

7 likes

Prima voorstellen van de mods en deel de aanvullingen van GMTplus1

Mee eensch…

Interessante voorstellen.
Goed om te lezen dat er serieus wordt gekeken naar de opmerkingen van afgelopen periode.
Daarnaast is het forum ook nog eens snellen. Wat willen we nog meer.
Nou eigenlijk kan ik nu niet zo 123 iets bedenken.

Goed voorstellen. En hou inderdaad het uppen maar op eens per week. Prima zo.

Kom maar door met de veranderingen. Prima voorstellen allemaal!

Ten eerste bravo voor het openstaan voor verbetering en het open voeren van een discussie!
Ik kreeg een beetje de indruk van Moderator-Burn-Out hier en daar door sommige acties, wat dan weer versterkt wordt door de reacties van leden die dat dan opriep. Dit initiatief is verheugend.

In zijn algemeenheid denk ik dat zelfregulering heel goed kan werken als ondersteuning op moderatie, niet als vervanging van.

Off topic weer openen voor TL3 lijkt me een heel goed plan. Er is gewoon behoefte aan en versterkt de groepsbinding. Het buiten beschouwing laten van Off topic posts voor de Trustlevel count is mischien wel het proberen waard.
Politiek en religie zijn altijd off limits geweest en dat moet je gewoon handhaven.

De Forumstructuur is natuurlijk nooit helemaal optimaal. Dit forum is niet zo groot en je zou het zo kunnen laten als het is. Ordenen zou je misschien kunnen relateren aan het volume. Een topic als “Vacheron Constantin only” zal een hele tijd overzichtelijk blijven, “Rolex only” is eigenlijk nu al te groot gegroeid met een hoop WRUW en jolijt om je eens vlot in te lezen, terwijl het toch vol staat met nuttige feiten. Dat is nu al een heel onoverzichtelijk topic.

Het verlenen van verkooprechten aan lagere trustlevels vind ik niet zo’n verbetering en
zou ik liever terugdraaien. Een beperkte maar voor ieder met een klein beetje inzet te passeren drempel geeft net dat beetje vertrouwdheid wat je als koper cq verkoper zo mist op het web.

Het nut van vaak uppen zie ik niet zo. Het forum is juist schoner als je niet vaak “upt”.
Uhrforum houdt men zoals gezegd overzichtelijk door 14 dagen wachttijd. 14 dagen is misschien wat lang, 2 dagen is in ieder geval wel te vaak imho.
Per direct een advertentie op gereserveerd kunnen zetten is natuurlijk absoluut heel nuttig.
Is het mogelijk om een advertentie bv 2 of 4 uur te kunnen verbeteren/aanvullen zonder dat hij meteen bovenaan komt te staan?
Gedwongen prijsaanpassingen lijken me een slecht idee, dat werkt verstorend op de prijsvorming.

Bandjes/gereedschappen/boxen/winders etc apart zetten bij verkoop is een prima idee.

Ten slotte dank aan Mcfr voor de verleende diensten!

6 likes

Hopelijk valt dat allemaal een beetje mee dan…

Hier even een snelle/korte reactie om aan te geven dat dit goed aanhoort. Ik denk nog even na over een inhoudelijke reactie op specifieke punten, maar word al erg blij van wat ik lees!

Daar heb je toch mooie knoppen voor bovenaan de pagina?

Desktop

Mobiel

1 like