Van oud naar (bijna) nieuw

De reden dat ik me vorig jaar op dit forum heb geregistreerd was om meer te weten te komen over een horloge wat ik van mijn opa heb geerfd. Het betreffende topic gaf me al een beter idee om wat voor horloge het ging. Omdat deze al meer dan 10 jaar stil heeft gelegen kon deze wel een service beurt krijgen. Via het forum ben ik uiteindelijk bij @Inca terecht gekomen die het geen probleem vond om er eens naar te kijken.

Het resultaat is wat mij betreft echt boven verwachting! Ik wil jullie dan ook de foto’s niet onthouden! Echt topwerk van @Inca . Daarnaast ook nog een tropic star bandje bij @acour_jeroen aangeschaf waardoor het horloge er weer als nieuw eruit ziet!

In deze staat stuurde ik hem op:

Het uurwerk blijkt een AS 1220/21 te zijn:

Uiteindelijk bleek de shockspring gebroken te zijn, Inca is druk op zoek geweest naar een nieuwe aangezien deze niet de standaard maat bleek te hebben:

Naast het uurwerk heeft hij ook de wijzerplaat en het glaasje schoongemaakt:

Het uiteindelijk resultaat mag er dan ook zeker wezen!

Nogmaals credits voor @Inca voor de geweldige service! Ik zal ook nog even een foto maken met het nieuwe tropic star bandje :+1:

16 likes

ziet er weer geweldig uit!.. 't is een mij volkomen onbekend merk, maar wel een mooi vormgegeven horloge… in de “ietwat generieke” kast heeft ie met zijn sunburst dial met goudkleurige appliqué wel een heerlijk eigen smoel…

Prachtig !!!

Wederom een staaltje van Nederlands doorzettingsvermogen .

Elf.

Sorry guys, ik ben, sinds ik net heb vernomen dat “we”, naast bluetooth, ook WiFi hebben uitgevonden, weer erg trots op ons landje .
Ohw ja, en een glaasje wijn op. :blush:

Top! :+1:

Mooi horloge!

Heel mooi gedaan!

En altijd leuk zo’n voor - na foto topic :+1:

Schitterend !!!

Mijn beste,

Fantastisch hoor. :+1:
Goed om te mogen vernemen dat dit familiare horloge weer met gepaste trots gedragen kan worden!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

En flitspalen. Vergeet flitspalen niet.

On topic: prachtig hersteld. Een dagelijkse herinnering aan je opa.

2 likes

Super! Eigenlijk zijn dit de leukste horloges - redelijk “gewone” maar oud, en met een verhaal. Keurig herstel- en poetswerk ook!

Heel mooi, koester dit horloge!

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik blijf benadrukken dat de credits voor de volle 100% naar Inca gaan :+1:

Ik ben er erg blij mee, nu weet ik in ieder geval welk horloge ik woensdag op mijn verjaardag zal dragen :smiley:

Hier nog wat foto’s voor de liefhebber :blush:

Heel mooi hoor, weer een staaltje hogere horlogekunde (zeg maar horlogekunst) van @imca. Bravo en gefeliciteerd.

Mooi verhaal, sterk werk.

Zeer geslaagd , bedankt voor het delen .

Prachtig herstel van een erfstuk. Veel plezier ervan.

Een mooie herinnering aan je opa, kun je met trots dragen.

Prachtig om te zien hoe n horloge n 2e leven krijgt, zonder dat t aangetast wordt in t ontwerp.

Veel plezier ermee.

Super gaaf, echt mooi geworden :ok_hand: