Van welk gekocht horloge heb je het meeste spijt?

Die Akribos wordt lastig om te verslaan als grootste miskoop ooit…

6 likes

Hoop niet dat ik hiermee meteen in een keer mijn hele reputatie hier heb besmeurd. (Voor zover ik die hier al had, ahum) :joy::joy:

Tag Heuer Kirium i5, al weer 6 jaar geleden, nooit gedragen en zo snel mogelijk verkocht

Ik heb er eigenlijk nooit als “spijt” over nagedacht, maar een aantal jaren geleden waren Chinese horloges van het merk Alpha hier redelijk populair. Ik heb er toen ook 2 besteld, maar vond de kwaliteit ongelooflijk slecht, zonde van het weinige geld dat ze kostten. Ik heb ze gratis weggeven. Van dat laatste heb ik geen enkele spijt :wink:

2 likes

Pfoeh, toch wel een paar:

Helemaal aan het begin van de serieuzere horloge-interesse twee vintage horloges op eBay gekocht zonder goede voorkennis en voor teveel geld. Absolute ramphorloges.

Een paar jaar later heb ik, in een poging meer afwisseling te hebben in de verzameling, een Omega Speedmaster Broadarrow (wit) gekocht nadat ik deze ooit op een meeting zag. Dit horloge was een hele zware miskoop, had er totaal geen klik mee. Ik kon hem gelukkig binnen een dag weer voor hetzelfde geld verkopen.

Ik heb ook één Grand Seiko gehad, de SBGH001 (hi-beat 36000). Ook hier totaal geen klik en uiteindelijk met heel veel verlies verkocht, omdat er totaal geen vraag naar was.

Inmiddels ben ik gelukkig een stuk wijzer en koop ik niet meer zo impulsief. Scheelt ook een hoop centen :wink:

^^^^Helaas heb ik de mijne nog niet VERkocht. Zal ook wel niet gebeuren vrees ik ^^^^

Nee da’s precies andersom. Dit topic vind ik eigenlijk veel leuker: de grootste miskoop.

3 likes

Van de paar miskopen die ik heb gedaan, heb ik eigenlijk voornamelijk geleerd. Dus spijt heb ik er niet van.

Je hebt er zelfs je nick aan over gehouden :slight_smile:

Ik heb geen spijt van verkopen.
Wel erg jammer dat de Tag Heuer Carrera Monaco GP calibre 16 iets te groot voor mij was waardoor deze te weinig draagtijd kreeg. Gruwelijk mooi maar soms moet je verstandige keuzes maken.

Het verkopen van mijn Oris Sixty-Five was ook niet gemakkelijk. Maar spijt vind ik vrij nutteloos tenzij ik er wat van leer.

De Seiko SKX007… ik dacht dat ik perse een duiker moest hebben… maar wat een gedrocht, ook al is het een icoon… was er wel weer snel van af! :slight_smile:

2 likes

4 likes

Ooit te duur een Breil MUD gekocht … ik vond het na ontvangst eigenlijk 3 x niks
geen lume en ook overdag slecht afleesbaar vanwege enorme reflecties,
had hem gemakkelijk nog kunnen ruilen, maar compleet vergeten,
uiteindelijk toch gaan dragen en … ik vond hem steeds mooier worden :grinning:

1 like

idd niets mis mee toch?

Duurde vervolgens 1,5 jaar om weer te verkopen…

1 like

Ben meer van weggeven, dan van verkopen, met een zoon, schoonzoon en schoondochter, die alle 3 horlogefreakmzijn, is dat geen enkel probleem!
Toch heb ik ooit één ker een horloge verkocht, waar ik nu nog spijt van heb en dat was een Omega Polaris multifuntion. Maar ja, gedane zaken …

Het gaat dus om gekochte horloges :wink:

gr, HJR

Een blauwe aevig huldra…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

gr, HJR

2 likes

Een ana-digi ALBA, op eBay. Verkoper wist niet hoe de digitale toestand in te stellen. Ik dacht, dat vind ik wel uit, maar het lukte niet. Opengemaakt en een vreselijke waterschade kwam te voorschijn (roestig en zo). Na wat schoonmaken deed opeens ook het analoge deel het niet meer. Verkoper meende dat ik hem niet open had moeten maken “omdat hij het deed” dus kon een deel van m’n koopprijs terugkrijgen. Duurde ook nog een tijd voor ik 'm als onderdelen klokje wist kwijt te raken.