VARA Kassa

'Oe bedoelduh jonguh?

1 like

Dat vind ik zo een raar statement, alsof we opeens pré-moon Speedys gaan moeten slijten aan dumpprijzen
 net zoals de vintage automarkt gaan bepaalde mooie horloges altijd begerenswaardig blijven.

1 like

Op het moment dat iedereen in aandelen, oldtimers en vintage horloges gaat stort de markt in elkaar

Er word een klein item door de vara gemaakt en opeens gaat IEDEREEN vintage horloges verzamelen? :joy:

Zolang ook nieuwe horloges in prijs blijven stijgen zullen vintage horloges dat ook doen. Of ook de extreme vintage chronograph trend zich zal voorzetten tja, who knows


‘Bepaalde’ is hier het sleutelwoord

Advies in de categorie tulpenbollen en peper.

Nee want die komen er elk jaar meer , dat is met ouwe dingen niet zo , dat worden er steeds minder

Dus jij denkt dat 1 miljoen kijkers de wereld markt voor vintage horloges bepaald?
Die vraag komt van heren van middelbare leeftijd met te veel geld die dingen uit hun jeugd willen kopen
En er zijn er daar heel veel van op de wereld , en een zeer beperkt aantal dingen

Ik leer veel in dit topic. :no_mouth:

1 like

op het moment dat Kassa serieus aandacht besteed aan ‘Het beleggen in vintage horloges’ is voor mij de tijd aangebroken om er serieus over na te denken om er helemaal uit te stappen

het doet me teveel denken aan de periode 1999-2000 toen ineens hele hordes huisvrouwen op de Nasdaq tech aandelen ging kopen om maar een graantje mee te pikken

6 likes

Volgens mij was er aan het eind van dit item een deskundige die het beleggen in old timers en/of vintage merkhorloges aardig nuanceerde.

Ik vind het pas een goede investeringsoptie als Harry Mens er zijn zegen over heeft gegeven :upside_down:

7 likes

Dus eerst houd je een miljoenenpubliek een worst voor en daarna roep je “maar begin er niet aan hoor!”
 Juist Kassa moet toch weten hoe naïef Jan met de Pet is als hij ergens een paar knaken denkt te kunnen verdienen.

Ik mag toch hopen dat er geen miljoenenpubliek naar heeft gekeken. :confused: :blush:
Je vat het wil prima samen en geeft daarmee de waanzin aan.:+1:

2 likes

1.278.000

Gelukkig geen miljoenen, maar ruim een miljoen. :grin:

1 like

De markt van vintage horloges kent zoveel valkuilen dat de verzamelaars van echt goede horloges zich geen zorgen hoeven te maken.

Kassa is geen orakel, evenmin hier en daar een nieuwsbericht over een goedkoop gekocht horloge dat waardevol bleek te zijn en op een veiling voor een groot bedrag is gekocht. De meeste Nederlanders zijn financieel niet in staat om voet te krijgen bij het hogere segment vintage horloges.

Ik mag graag zeuren van achter Mn computer/telefoon maar vond dat Jasper Lijfering een leuk verhaal had!

4 likes

Is het voor jou dan voornamelijk een investering dan? Je doet het in eerste instantie vanuit hobbyisme of heb ik dat mis?