Via welke wegen komt iedereen aan zijn horloges?

Langzaamaan begint het weer te kriebelen. De spaarrekening groeit weer en ik ben mentaal inmiddels ver genoeg in mijn schiftingsproces om te weten waar ik naar ga kijken; in het najaar ben ik weer in de markt voor een aanvulling van de verzameling.

Tot nu toe heb ik meestal horloges via het forum gekocht. Dat is vertrouwd en leuk, maar uiteraard kan het erg variabel zijn of een bepaald model snel langs komt.
Ik ben me dus ook op Chrono24 aan het oriënteren en houd de bekende grijze dealers al een beetje in de gaten.
Ik vroeg me echter af of er nog andere plekken zijn om in de gaten te houden waar ik me niet bewust van ben.
Dus vandaar de vraag: Hoe komt iedereen op het forum aan zijn nieuwe aanwinsten?

5 likes

Ik, de laatste keren, gewoon bij een AD.

1 like

Via grijze handel/Chrono24

1 like

Juwelier in het dorp en Marktplaats.

1 like

Het grootste deel van m’n collectie heb ik via ebay. Voor hedendaagse horloges is het daar wel oppassen geblazen, het stikt er van de fakes.

2 likes

ik koop eigenlijk vrijwel uitsluitend nieuw. In geval van Seiko bij Monsterwatches of Voordelig bij de tijd/Mister limited. Overige merken bij AD.

2 likes

Ik heb er nog nooit eentje bij @SuperC gekocht. Misschien toch maar eens doen. Schijnt een heel goed prijsbeleid te voeren en is volgens velen een betrouwbaar en positief forumlid.

2 likes

Laatste aankoop (nieuw) via Chrono24. Prima bevallen, veilig met trusted checkout.

Ook meermaals via de bekende handelaren (ten2two, crownguard, pange, metropolis). Ook awco. Monsterwatches voor de Seiko’s, maar zou zeker ook bij misterlimited daarvoor kijken. Verder via het forum! Enkele keer MP.
Eigenlijk overal dus, behalve bij de AD…

2 likes

Vroeger AD, het laatste jaar tot drie keer toe, en telkens met volle tevredenheid, een horloge via horlogeforum gekocht.

2 likes

Juweliers, bol.com, hfle,

1 like

Meestal op vakantie bij de betere shop!

image

18 likes

Een paar bij de AD, twee van de Rikketik, maar vooral Ebay. In de toekomst vast en zeker ook nog wel eens via onze eigen HF markt. Marktplaats waag ik me niet aan.

Ergens in de ruimte tussen Hong Kong en De Meern zweeft/drijft ook nog een HFLE. Hoop ik.

Mod onderdelen komen van One Second Closer, Dagaz en Yobokies.

1 like

Magi Mercade (SoloJapan), AD en HF.

1 like

Bij Monsterwatches, bol.com, AD/juwelier. En op sites als Mister limited en Pange kijk ik ook wel rond… Bij de laatste 2 sites heb ik nog nooit iets gekocht, maar sluit dat in de toekomst niet uit. Verder vertrouw ik het nog niet als beginnend horloge fan. Hoor en lees toch wel vaak negatieve berichten over aankopen uit het buitenland/buitenlandse sites.

3 likes

Tot nu toe enkel bij grijze dealers met goede recenties en een enkele keer een positieve ervaring hier op het forum met @Flipperkast. Gezien zijn flipperfrequentie denk ik dat iedereen ondertussen er al eentje van hem heeft gekocht :thinking::wink:

Voor mij persoonlijk hangt het een beetje af van welk budget ter besteding: gaat het om veel geld, dan toch liever wat zekerder door grijs/AD/forumleden met een goede reputatie.

@Gijsbertjan: Succes met de aankomende aankoop!

2 likes

Bij de AD
Op het forum (ben pas sinds kort lid maar nu al goede ervaringen met forumleden als verkopers)
Op Ebay
Grijze markt

Ik heb Chrono24 nog nooit gebruikt maar ben zeer benieuwd. Moet mij daar eens een keer goed oriënteren. Wat mij opviel toen ik daar in het verleden keek is dat de prijzen die er op staan niet bepaald laag zijn. Het horloge waar ik nu in ben geïnteresseerd is voor dezelfde prijs te koop bij de juwelier hier in de stad als op chrono24…

1 like

Grijs, Chrono24, Ebay, (online)winkel, WUS

En hier als het lukt :wink:

1 like

Volgens mij zijn het ook vooral juweliers die op Chrono24 verkopen. Echte koopjes heb ik er ook nog nooit gezien.

1 like
  • Moderne horloges gewoonlijk bij de AD (zie uitzondering laatste punt) (ja en meer betalen dan grijs/bay/… maar met wat meer zekerheid en wat meer service :wink: hopelijk).

  • Vintage horloges komen voornamelijk van op Ebay (bij verschillende verkopers hoewel er een paar terugkerende namen tussen zitten).

  • En ten laatste ook online maar ook daar weer bij de wat beter gekende zaken (Mijn Alexander Shorokhoffs komen bijvoorbeeld van Poljot24)

2 likes

Genuine fake?
Is er dan ook nog fake fake?
Verwarrend hoor om een goede fake te scoren.

2 likes