Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

En mooi veel roest te zien.

Maar dan nog moet het wel voor een 1000 EU lukken dit te laten repareren bij Rolex.

Zou je wel denken. Vooralsnog ga ik het niet wagen :wink:

Heb een bod gedaan :wink: Bedankt voor de tip!

Graag gedaan! Laat je weten als je hem hebt?

Uiteraard.

Zo heb een deal met de verkoper. Morgenvroeg krijg ik nog wat extra foto’s opgestuurd.
De enige vraag.

Hoe the hell geraak ik vanuit Belgie naar Wierden (bij Enschede) met het OV. :stuck_out_tongue:

PB :relaxed:

Met €1000 ga je het echt niet redden, alleen een service vragen ze al bijna €700,- voor.
Ik zou uitgaan van een vervangend uurwerk + wijzerplaat en wijzers.

Wijzers en plaat zijn nog goed voor mijn ogen. Mijn Service center vervangt die ook niet op aanvraag.
Vervangend uurwerk lijkt me ook overbodig. Zolang de wijzerplaat zijde niet helemaal vastgeroest is.

Een basis service is rond de 6a7 inderdaad. Dan heb je nog voor 300EU vervangstukjes te goed. Lijkt me doenbaar.

Worst case moet er 2K in en draai ik nog break even voor een vers geservicete 16710

Ik vind dit zelf een heel tof ding, kan iemand met meer verstand van vintage mij vertellen of dit een goede deal is?
http://www.ebay.com/itm/262515453775

1 like

Samun is een bekend en gerespecteerd verkoper oa op WUS, maar ik vind deze nogal aan de prijs.

1 like

Als de datumschijf zo ver heen is verwacht ik dat de wijzerplaat ook waterschade heeft.
Onderschat niet hoeveel er vervangen moet worden aan het uurwerk als er water in heeft gezeten.
Het zou me niet verbazen als het je in totaal het dubbele van je schatting kost.

Maar wie weet valt het mee, ik hoop het voor je :thumbsup:

1 like

De foto’'s zijn vooral zeer onduidelijk. Vanaf ik scherpere foto’s heb post ik ze hier tot finale appreciatie :wink:

1 like

Is idd een bekende verkoper, met heel veel keuze.
Vind de kast van dit horloge al aardig uitgevreten…

1 like

1000e voor een service voor dit ding bij Rolex? In geen 1000 jaar.

Hmm lastig, dus de prijs is iets te hoog…
Is dit wel een model die vaker te vinden is, of is deze redelijk zeldzaam.
Want anders wacht ik gewoon.
Want heb zelf deze 24 uurs versie nog nooit gezien, maar dat zegt dan weer vrij weinig :wink:
Thanks!

Yup is een redelijk vaak voorkomend model. Wel goed opletten want soms wisselen ze de wijzerplaat in een ander model. Ik heb zelf de propaganda variant :wink:

1 like

Hmm oke, nou dan moet ik maar even geduld hebben, best lastig :wink:
Oh die is ook wel gaaf! Ze zijn ook belachelijk groot voor een vintage model of ligt dat aan mij?(vind ik overigens niet erg hoor).
En ja ik vond voorname de sunburst dail wel mooi, dus moet daar even op letten inderdaad.

Zo’n 39mm zonder kroon volgens de plaatjes van Samun, ik heb niet zulke grote polsen haha.
Deze kun je ook naar kijken, is ook sunburst

1 like

Ik had ergens anders gelezen dat die 42 mm was, dit klinkt inderdaad veel logischer haha!
Ja die is ook erg mooi, zag die wel ergens langskomen maar kon moeilijk uit de foto’s opmaken of het sunburst was.
Wat dat betreft is jouw foto veel beter!
En naast die Samun nog andere plekken waar ik een goede kan vinden, of is dat wel een van de betere?