Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ik ben niet verbaasd

Frustrerend. Hopelijk geen gemis achteraf.

Helaas blijkt dit te kloppen, Cody.

Glenn

Da’s knap lullig zeg ;-( Heb zelf jaren geleden ijverig verzameld - ook radiootjes en vulpennen, maar dik tien jaar geleden gestopt want het is vooral handel en weinig liefhebber - money rules. Maar de ergernis geldt heen en weer denk ik. Kreeg vorig jaar nog een reactie van iemand die ik vroeg of hij nog interesse had: “Welk bod? Ik bied de hele dag door dus dan moet je me even het advertentienummer geven…” dat soort ‘verzamelaars’, die meestal ook buiten de advertentiesite bieden kan ik dus persoonlijk best missen :wink:

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze Speedy niet voor de handel was gekocht (de GMT bijvoorbeeld zou dat wel zijn, en nog veel andere horloges ook dat weten de meesten hier wel :wink: ) ik heb een '95 3572.50 en zou graag mijn tweelingbroer een Birthyear speedy cadeau hebben gedaan voor zijn behalen van zijn Bachelor (in de geneeskunde).

Als het voor de handel was kan ik dat wel plaatsen en laten schieten zonder problemen (niet geschoten is mis) maar deze pikt toch wel een beetje :stuck_out_tongue:

1 like

Let wel, mijn bezwaar geldt niet dat er handelaren op koopjes jagen - ik schrijf zelf txt voornamelijk voor handelaren - maar wel de lompheid die sommigen menen te kunnen permitteren - on & off web

Dat is schandalig. Ergste wat ik ooit meemaakte een jaar of 2 terug;

Mooie chrono op Ebay, in België (wel een 3uur rijden van me weg). Stuur ik een mailtje of het mogelijk is het horloge persoonlijk op te halen en te betalen. Prijs 250EU afgesproken. Nog 2 dagen te gaan op Ebay.

Ik en mijn vader-zaliger kruipen in de auto, 3uur heen. Komen aan, mevrouw laat 45minuten op haar wachten, laat ons niet binnen en laat ons het horloge in de auto bekijken.

Zeg ik OK en haal ik 250EU uit mijn zak.

Zegt mevrouw doodleuk dat ze een bod van 300 heeft gehad en dat ik 350EU moet betalen.

Zijn daar weggereden en uit colere een snipe van 150EU ingesteld op Ebay.

2 dagen later het horloge gewonnen. Eind goed al goed maar ik heb mijn vader nog zelden zo boos gezien in die 3 uur durende terugrit.

2 likes

Exact het juiste voorbeeld. Ongelooflijk!! Maar aangenaam kan nog wel, vorige maand een vintage portretlens verkocht aan een amateurfotograaf voor misschien te weinig geld, maar het eerste proofshot wat de trendvolgende meneer - analoge manual lens op volledig automatische DSLR - schoot was zo fantastisch mooi dat we allebei ondersteboven waren. Een goed gevoel aan beide kanten bij verkoop bestaat gelukkig ook :wink:

2 likes

Een mooie Zenith die ik meen ik hier nog niet heb gezien;
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1069432803-zenith-espada-automatic-chronograph-1971-ref-a7817.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=22

Schroefkroon lijkt me gaar. Weet niet of dit een te vervangen tube is… Volgens mij mag hij wel wat worden opgefrist. Prachtig horloge!

Als ik hem zou verkopen zou ik hem toch éérst in orde laten maken.

https://uhrforum.de/rolex-submariner-date-16610-aus-1990-e-serie-t268526

Autavia 2446 @ReneJK @XXoF

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/herenhorloge/heuer-299761864.html

Patine van wijzers vs plaat klopt wel van geen kanten

3 likes

Blijft toch leuk, even een horloge van 10k op Speurders knallen. Je weet maar nooit hè?

Nog leuker zijn die mensen die op goed geluk 200 euro bieden. Of doe eens gek: 500 euro.

Mooi ding!

Gelukkig heb ik er al een en helaas heb ik even geen budget voor een tweede :slight_smile:

Zolang hij onder de 8.5k blijft is het volgens mij nog steeds een ‘koopje’

maar moet ik nu echt tegen jullie op gaan bieden ? , dat vind ik niet netjes
suc6 met bieden !

Heb contact gehad met de man en wil om en bij de 10k. Had 7,5k geboden, maar was helaas te weinig voor de aardige man.

10K vind ik erg veel en volgens mij heb ik nog geen enkele 2446C ‘head only’ voor dat bedrag weg zien gaan ?

8-8.5K vind ik acceptabeler

Vintage Rolex Datejust 1600 Mint 1969
€ 2.295,00
http://link.marktplaats.nl/m1069106064

Mooi klokkie

Idem. Mijn bod van 7.5 niet aanvaard.

Ik denk overigens wel dat het niet heel lang meer duurt voordat we de 2446c voor 10k head only zien gaan.