Vintage omega

hoi,

ik heb onlangs een oude horloge (in slechte staat) gekregen van mijn opa ik weet dat het een omega is en een automaat, want dat kan ik lezen :smile: en voor de rest bijna niets. Ik ben wel benieuwd naar wat het juist is wat voor binnenwerk er in zit en hoe oud hij zou zijn.

mvg,
nathan

Omega uit ±1960 met een kaliber 601 ?

Als je het horloge opent kan je aan het type uurwerk zien, dat staat er in plus het serienummer, waaruit je de leeftijd kan halen.
Woon je in de buurt van Amsterdam dan help ik met openen en uitzoeken informatie.

Ik vroeg me ook af of het wel degelijk een “echt” exemplaar is omdat ik het nogal een raar vind dat er 2 ringen lijken te zijn om de wijzerplaat heen.
Ik heb ook even wat opzoekwerk gedaan en volgens mij heeft dat caliber 601 geen datum aanduiding. Zou het ook een 560 kunnen zijn?

601 is het zeker niet, dat is een handwinder en dit is een automaat, ik denk kal 565 of iets dergelijks en hij is begin jaren 60 schat ik.Als er geen snelverzet op zit, dus datum verzetten middels de kroon zal het een 560 of 562 zijn afhankelijk van het aantal “jewels”.

Ik durf er wel een vinger voor te verwedden dat het een echte Omega is en inderdaad rond 1960 is.
verder denk ik dat Gekkehuus je eigenlijk alles al verteld heb wat je onder de kap kan verwachten.

bedankt voor alle reacties heb er ondertussen een nieuw bandje aan laten zetten en ze ziet er al een stuk beter uit.

Nu kreeg ik te horen door de juwelier dat het niet mogelijk is om de horloge op te poetsen. Dit kan ik moeilijk geloven wat is jullie mening hierover ?

Oppoetsen? Polijsten bedoel je? Als hij gold plated is (wat ik verwacht) dan zou ik dat niet doen, nee.