Vintage Pontiac antimagnetique ***

Goedendag allemaal,

Ik heb pas geleden van mijn pas overleden overgrootvader zijn oude horloge gekregen.
Na lang zoeken en bellen naar verschillende Antiek zaken kom ik er maar steeds niet achter om welk Pontiac horloge het gaat! Wie o wie zou mij hier mee kunnen helpen??
Ik wil hem namelijk helemaal laten opknappen zodat ik hem kan door dragen.

Met vriendelijke groet,
Pim



1 like

Ik heb dezelfde op m’n achtste verjaardag gekregen.
Weet er verder ook niks van, dus ik ben ook benieuwd …

1 like

Met de zoekfunctie kom je een aardig stukje verder…
bv. Pontiac achtergrond verhaal

Vermoedelijk is dit een gouden kast dus heeft een aanzienlijke waarde.

Misschien een rare vraag maar wat zou zo’n horloge nou waard zijn?

Is lastig, op de weegschaal ex band, glas en uurwerk dan heb je de goudwaarde en dan ook afhankelijk of het 8-14 of 18 en wellicht 22 karaat is. Vuistregel aan goudwaarde heb je ongeveer 100 a 150 euro afhankelijk of de lugs hol zijn of massief.

Dus het horloge is qua geld niet zoveel waard.
Wat zouden de gemiddelde kosten zijn om zo’n kastje exclusief bandje te laten reviseren?

De fysieke waarde is de goudwaarde, de emotionele waarde is onbetaalbaar want een erfstukje.
Ik zou hem een beurtje laten geven, is denk ik een handopwinder, er moet wel een kroon/stift gevonden kunnen worden, afhankelijk van het uurwerkje weet ik niet of dat nog te vinden is, een mooi bandje er aan en gewoon dragen.
Je zou hier op het forum een service verzoekje kunnen doen misschien wil iemand het voor je doen anders zou je naar een goede horlogehersteller (dus geen juwelier) kunnen gaan en dan vermelden dat het een erfstuk is.
Zelf heb ik goede (vintage) ervaringen met Wesselink & Vreeker in Alkmaar niet zo ver van Amsterdam dus…
Succes!

1 like

Een opknapbeurtje met een mooi bandje kost zo 100-150 euro

Daar doe jij het voor begrijp ik, zonder dat je weet of er niet nog meer onderdelen nodig zijn?
Nou Ts doe er je voordeel mee zou ik zeggen :wink:

2 likes

Goedenavond, het horloge ligt nu bij de juwelier om gemaakt te worden. Het is een opwindbaar horloge, maar ik weet hier niet van. Hoelang gaat zo’n horloge mee als je het opgewonden hebt?

Niet zo slim geweest, juwelier besteed het over het algemeen uit en die administratieve handeling mag je meestal ook betalen. Beter was direct naar een horlogemaker zoals ik je adviseerde…

Goedendag frans, sorry het is een juwelier/horloge maker. Weet u misschien hoelang een opgewonden horloge meegaat?

De handwinders die ik heb lopen over het algemeen minimaal ca. 36 uur na volledig te zijn opgewonden, gewoon tijdens het dragen elke ochtend bij het opstaan opwinden.